Skip to main content

Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

• Helper
  • 28 reacties
  • 14 december 2018
Wij hebben ook bericht ontvangen over het omruilen van de digitenne-ontvangers. Wij hebben er drie. Als we de gegevens invullen, dan blijkt daaruit dat we nu 15 euro per maand extra moeten gaan betalen. Dat zou ik wel heel erg klantonvriendelijk vinden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37167 reacties
  • 14 december 2018
Tsjaa @Esmee2010, dat is geen leuk bericht.

Waarschijnlijk heb je dan ook al IPTV, want anders zou de eerste ontvanger niets extra kosten.
Kortom: bij jouw abonnement bij KPN is de eerste ontvanger gratis.(in bruikleen) Meerdere ontvangers kosten dadelijk 5,00 huur per maand.

Dat is natuurlijk geen leuk verhaal. Ik kan daar ook weinigs positiefs aan toevoegen.

Maar :

Heb je dadelijk op alle TV's wel het hele jaar alle betaal-TV-zenders nodig? Want er is een alternatief. Er zijn ook FTA DVB-T2 ontvangers te koop waarmee je gratis naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders kunt kijken. Mogelijk heb je aan één Digitenne-abonnement genoeg en kan je daarnaast op de tweede en derde TV dan FTA kijken. De huidige antenne kan je dan blijven gebruiken. Als je meer over FTA-ontvangers wilt weten? Laat maar horen......

• Helper
  • 28 reacties
  • 14 december 2018
Het wordt voor ons zo wel steeds aantrekkelijker gemaakt om over te stappen naar de concurrent.

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 14 december 2018
...
Het wordt voor ons zo wel steeds aantrekkelijker gemaakt om over te stappen naar de concurrent.

Behalve dat er voor Digitenne geen alternatief is.

En bij alle andere bekabelde providers, COAX en IPTV, betaal je ook al € 5 per ontvanger per maand. Voor kabel ook met een module.

Smartcard kan wel in eigen ontvanger (NIET in oud-upc gebied) maar je blijft de € 5 per maand per smartcard betalen. Van bv. Ziggo krijg je nml altijd huurontvangers mét smartcard. Zij en anderen doen niet aan losse smartcards.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37167 reacties
  • 14 december 2018
Esmee2010 schreef:

Is het voor jouw huishouden echt noodzakelijk dat er op drie of vier plaatsen naar alle zenders gekeken kan worden?

• Helper
  • 28 reacties
  • 14 december 2018
Mijn dochter kijkt eigenlijk alleen netflix, maar op de andere tv's wordt wel naar alle tv-zenders gekeken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37167 reacties
  • 14 december 2018
Dan kan je dus alvast 5 euro per maand besparen.

Eventueel kan je voor je dochter een FTA-ontvanger kopen. Die zijn er voor ongeveer 30 euro. Check de website amazon.de op DVB-T2 receivers. (Merken Strong, XORO, Technisat en anderen.) Let op de vermelding HEVC en/of H.265 bij de specificaties.

Kan zij i.i.g. nog naar de NPO kijken, als het een keertje zo uitkomt.

• Helper
  • 28 reacties
  • 14 december 2018
OK, bedankt voor de tip!🙂

• Topper
  • 12 reacties
  • 14 december 2018
Beste KPN geeft u zichzelf een compliment omdat digitenne gebruikers van het eerste uur zich bedonderd voelen door het gesloten en duur systeem met basale huurtuner's waar de decodering al ingebouwd is? Dat kan toch niet waar zijn? U vraagt aan uw gebruikers om verplicht thuis te blijven als je een programma wilt zien omdat er geen opnamemogelijkheid is. Welkom in 2018. U heeft het alleenrecht om Digitenne signaal uit te zenden maar u eigent zich ook het alleenrecht op de verkoop van ontvangers toe. Louter en alleen omdat de functie van een smartcard in de software van de ontvanger zit zijn de ontvanger van KPN de enige die werken met dit systeem. Als u (KPN) van Digitenne af wilt waarom bent u daar dan niet eerlijk over ipv de huidge abbonees uit te roken met een goedkope made in china huurtuner plus de hoofdprijs om de commerciele zenders te mogen zien. Als iets niet haalbaar is, wees daar dan eerlijk over. Daar is meer begrip voor dan het gekronkel waar u nu mee bezig bent want ik wil niet terug naar de jaren '70....

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 822 reacties
  • 15 december 2018
Joran schreef:
@adam88: De rolkrant-generator-machine (ik weet de term niet helemaal 😶) is opnieuw opgestart, het geflikker zou nu opgelost moeten zijn.

Helaas vandaag 15-12-2018, nog steeds constant geknippr op NPO 1.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 16 december 2018
@Andre_P
Je adresgegevens bij ons in het systeem zijn gecorrigeerd. Daar heb je een mail over gekregen ter bevestiging. Daar staat inderdaad het verkeerde telefoonnummer in, zoals ik al eerder benoemde. Je geeft aan je telefoonnummer al in de MijnKPN te hebben gewijzigd. Maar, is jouw Digitenne-abonnement wel aan dat KPN ID gekoppeld? Want als het niet gekoppeld is, wordt het ook niet gewijzigd. Ik kan het hier voor je wijzigen, noteer dan het juiste 06-nummer in je forumprofiel (bij klantnummer mobiel). Dan pas ik dit voor je aan.

Paul heeft je verder nog wat verteld over de tool en de opties daarin. Via de tool gaat het niet lukken om 1 koopapparaat te vervangen door een nieuwe, en de andere te behouden. Ik kan het hier wel voor je aanpassen. Je krijgt dan één nieuwe ontvanger thuisgestuurd. Omdat de insteekkaart je eigendom is hoef je die natuurlijk niet terug te sturen. Wel zal de smartcard gedeactiveerd worden zodat je er geen abonnementszenders meer mee kunt zien. Je mag het wel terugsturen, dan wordt het milieuvriendelijk door ons verwerkt.

@adam88
Ik heb het blijvende flikkeren doorgegeven.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 47 reacties
  • 17 december 2018
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ik kan het antwoord niet direct vinden en 32 pagina's forum doorlezen vind ik iets te gortig.

Naast alles-in-1/Internet en TV van KPN op ons huisadres, hebben we twee digitenne-abonnementjes. Digitenne gebruiken we in onze stacaravan tijdens vakanties en weekendjes weg. Huisadres is in regio 5 (gereed / nog niet bekend), stacaravan staat in regio 02 (gereed februari 2019).

Hoe gaat KPN in dit geval met omruil om? Is het mogelijk dat ik eerder dan gepland de nieuwe ontvangers krijg en zo ja, hoe gaan we dat regelen? Gisteren heb ik wat zitten prutsen met één of andere tool op de site maar die liep steeds vast

Vooralsnog willen we Digitenne graag blijven gebruiken. Het is in combinatie met Internet en TV nog steeds één van de meest betaalbare opties om in NL TV te kunnen kijken op een andere plek dan thuis. 4G internet werkt tegenwoordig erg goed en snel, maar voor TV kijken tijdens vakantie kost het teveel data. Onbeperkt 4G voor buitengebied kan ik niet afsluiten en alternatieven zoals de verschillende satellietproviders vind ik te duur.

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 17 december 2018
Hoi, Wiend. Het is gewoon mogelijk om al eerder om te ruilen. Je bent lang de enige niet die Digitenne niet (uitsluitend) op het registratieadres gebruikt.

De nieuwe ontvanger kan ook het huidige systeem nog ontvangen, dus eerder switchen is geen probleem.

Kan via de omruiltool. Mocht dat toch niet lukken dan kan een KPN moderator v.h. forum het voor je doen.

• Topper
  • 17 reacties
  • 17 december 2018
Wiend schreef:
Huisadres is in regio 5 (gereed / nog niet bekend), stacaravan staat in regio 02 (gereed februari 2019).

Regio 5: Juli 2019.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 19 december 2018
Wat betreft de rolkrant, daar is opnieuw naar gekeken en die gaat prima. @adam88, ervaar jij dat flikkeren alleen tijdens het moment dat de rolkrant wordt uitgezonden (rond 8:30 en 20:30), of daarbuiten ook? Zijn er meer mensen in jouw omgeving die dit ervaren?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 822 reacties
  • 19 december 2018
Ik heb geen idee want ik ken niemand in mijn omgeving die Digitenne of FTA heeft.

Gisteren was de rolkrant er weer, maar geen geflikker dit keer. En ook niet daarbuiten.
En nee dat geflikker was er constant 24 uur per dag zeg maar.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 december 2018
Ik krijg op mijn tv de melding dat de ontvanger binnenkort niet meer zal werken, ik heb deze HD ontvangers sinds 6 maanden , na een eerdere omruilaktie , moet ik nu alweer wat nieuws?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
@Luite rohel welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar het lopende topic hierover. Lees vooral de beginpost van dit topic even. Ik ga er voorzichtig vanuit dat je daar al mee geholpen bent. Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het me weten?

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 20 december 2018
@Luite rohel
Als ja al de zxv7200 hebt dan hoef je natuurlijk niet weer te wisselen. Die melding is er vooral om die kijkers te bereiken die uitsluitend, zonder digitenne-abonement, naar de npo zenders kijken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 822 reacties
  • 20 december 2018
Alle mensen met een eigen DVB-T2/H265/HEVC ontvanger moeten die dus verwisselen voor de ZXV7200??

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37167 reacties
  • 20 december 2018
@adam88 Nee, dat wordt hier niet geschreven.

In regio 2 zullen FTA-kijkers over het algemeen nog geen nieuwe DVB-T2/H265/HEVC ontvanger hebben.

Twee groepen worden hier wel mee getriggerd:
  1. Abonnee's van Digitens die nog niet geswitcht zijn van ontvanger,. Mogelijk b.v omdat ze een factuuradres in het westen hebben.
  2. FTA-kijkers die nu nog met een oude DVB-T ontvanger kijken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 20 december 2018
adam88 schreef:
Ik heb geen idee want ik ken niemand in mijn omgeving die Digitenne of FTA heeft.
Gisteren was de rolkrant er weer, maar geen geflikker dit keer. En ook niet daarbuiten.
En nee dat geflikker was er constant 24 uur per dag zeg maar.

Ah, ok. Dan hield het dus niet direct verband met de rolkrant, maar begon het toevalligerwijs tegelijk. Goed dat het nu niet meer flikkert. Mocht het terugkomen, dan horen we het graag. Maar of dat dan iets is waar we wat aan kunnen doen durf ik niet te zeggen.

adam88 schreef:
Alle mensen met een eigen DVB-T2/H265/HEVC ontvanger moeten die dus verwisselen voor de ZXV7200??

Zeker niet! En dat wordt ook niet gezegd.

Wat wel zo is: Mensen met een eigen ontvanger (of dat nou een is die wel of niet DVB-T2 ondersteund) die abonneezenders willen kijken, zullen daarvoor onze ontvangers nodig hebben (en natuurlijk een abonnement).

En verder geldt natuurlijk wat Noordzee al zegt. De rolkrant is om mensen te triggeren die we nog niet (voldoende) bereikt hebben. Dan wel omdat ze FTA kijken, of omdat hun contactgegevens bij ons niet meer correct zijn, of omdat ze inderdaad een ander / oud adres bij ons in het systeem hebben staan.

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 21 december 2018
adam88 schreef:

Waar haal je DAT nou weer vandaan? 😮

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 822 reacties
  • 21 december 2018
PeterG schreef:

adam88 schreef:
Waar haal je DAT nou weer vandaan? 😮

Van jou......

• Topper
  • 17 reacties
  • 22 december 2018
---