Skip to main content

Hallo,

 

Mijn KPN Digitenne ontvanger RE-2100T werkt niet meer.

Na het opstarten komt de melding: “Er is geen of onvoldoende TV signaal”. Ik heb van alles geprobeerd zoals opnieuw opstarten, stekker eruit, kabels eruit, Smartcard opnieuw erin. Maar niets lijkt te werken. De afstandsbediening was al eerder stuk / defect geraakt, waarna ik alles handmatig heb moeten bedienen.

Ik vrees dat het te maken heeft met ouderdom. Deze ontvanger heb ik namelijk al minstens 7 jaar.

Zou ik deze om kunnen ruilen voor een nieuwe?

 

Alvast bedankt!

Welkom @Chasin 

De ontvangers werken niet meer met een smartcard, hier kun je er alles over lezen Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

Tegenwoordig moet je de ontvangers huren.

 


Welkom @Chasin 

De kastjes werken niet meer met een smartcard, hier kun je er alles over lezen Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

Bedankt uw reactie,

 

Dit verklaart gelijk waarom deze TV als enige niet werkt in huis. Het is namelijk ook de enige met een oudere ontvanger.


Die werken al máánden niet meer. Tussen oktober 2018 en juli 2019 (o.a. noord-Holland) zijn de oude zenders (DVB-T) uitgezet t.b.v. de nieuwe (DVB-T2 HEVC) voor doorgifte in HD.

Het nieuwe systeem werkt ook niet meer met een smartcard maar met CAS. Alleen i.c.m. de zxv7200 en rbx2800.

Zeer waarschijnlijk betaal je voor dat ding ook niet (meer). Het is electroschroot geworden.


@Chasin 

Heb je omwisseltool al gevonden? Hier staat de tool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen/servicetool.htm

Laat je even weten of het gelukt is? 

 

 


@Chasin

Heb je omwisseltool al gevonden? Hier staat de tool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen/servicetool.htm

Laat je even weten of het gelukt is? 

 

 

De omwisseltool heb ik inderdaad gevonden. Helaas kon deze niet meer omgeruild worden.

Wel kon ik via mijn abonnement een extra interactieve ontvanger aanvragen. Zo is het toch nog opgelost. Bedankt!


Hi @Chasin, welkom op het Forum! Ik zie dat je inmiddels al geholpen bent met jouw probleem. Fijn dat je de extra iTV-ontvanger inmiddels hebt aangevraagd, ik ga er vanuit dat het niet werkende Digitenne kastje tegelijkertijd uit je abonnement is gehaald. 

Mocht je nog vragen hebben of kan ik nog iets voor je betekenen, dan hoor ik het graag! :slight_smile:


Reageer