Skip to main content

Ik heb digitenne van kpn (18euro) en internet van telfort (35,75)

Aangezien ze samen zijn gegaan, vroeg ik mij af, of ik dan beter een pakket kan nemen van internet en tv? (hoef geen telefoon)  en of ik dan af ben van de irritante tv ontvanger die vaak stoort...???

 

Groetjes

Op de site van KPN kan je kijken wat er beschikbaar is en wat het allemaal kost. Je klikt simpel aan wat je wilt afnemen en daar komt een prijs uit. Mogelijk heb je nog recht op een welkomskorting.


 

Beste jeroen, 

Alereerst bedankt voor je reactie. 

Wat ik me eigenlijk afvroeg is of ik ze samen kan voegen en niet eerst telfort moet opzeggen om met kpn verder te gaan.

Groetjes 


Hallo @Nabi ,

Jouw internet bij Telfort wordt binnenkort automatisch overgezet naar KPN. Je krijgt daar vanzelf bericht over. 

Ook bij KPN Betaal je helaas 18 euro voor Digitenne als je daarnaast alleen internet afneemt. Je kunt beter voorlopig de Telfort voorwaarden behouden. Ga je pakket zelf veranderen naar een KPN-pakket, dan betaal je bij KPN minimaal 42 euro voor internet-only. 

Mijn advies : niets doen. 

Wat betreft ontvangstproblemen met Digitenne: 

 Probeer eerst eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

 

En dan twee vragen :

Welk type antenne heb je nu in gebruik?

Staat de antenne binnen of buiten? 


Hoi Noordzee, 

 

Bedankt voor je reactie, 

Ik ga zeker je punten proberen, laatste tijd stoort mijn antenne gewoon veel, en hij staat op de zelfde plek als altijd. Vliegtuigen ben ik gewend, nu regent het, en weer storing. maar gewoon in de avond  2x gtst gemist 😉

Ik heb de v5 de beste als het goed is en die hangt binnen. 

Wat me wel opvalt als je de kabel van de antenne aanraakt dat ie ook stoort. 

Groetjes

 


Ok,

Heb je de mogelijkheid om jouw antenne buiten te plaatsen? 
 

Er is voor weinig geld een buitenmontageset beschikbaar. Daar zit ook een goede kabel bij! 
 

Die kan iedereen bestellen via: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pageCount=1&pos=425


Ok,

Heb je de mogelijkheid om jouw antenne buiten te plaatsen? 
 

Er is voor weinig geld een buitenmontageset beschikbaar. Daar zit ook een goede kabel bij! 
 

Die kan iedereen bestellen via: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pageCount=1&pos=425

Helaas heb ik die mogelijkheid niet

Maar dat digitenne stoort is een grote frustratie 

Ik dacht dat als je een combi pakket nam tv en internet, dat digitenne dan vervalt, en dat het via glasvezel ging of iets dergelijks

Ben niet zo thuis in die dingen, hou het graag simpel. 

Groetjes 


Toch raad ik je aan om die buitenmontageset te bestellen. Al is het maar om de betere kabel. 
 

Want dat dunne kabeltje wat je nu hebt is een deel van het probleem. 
 

Daarnaast dan de procedure uit mijn eerste reactie uitvoeren. 


Toch raad ik je aan om die buitenmontageset te bestellen. Al is het maar om de betere kabel. 
 

Want dat dunne kabeltje wat je nu hebt is een deel van het probleem. 
 

Daarnaast dan de procedure uit mijn eerste reactie uitvoeren. 

Ik heb er net even naar gekeken, vraag me alleen af of je de antenne weer binnen kan halen ivm dat ik ramen en deuren moet sluiten voor de katten. 

Als dat kan wil ik dat wel proberen. 

Groetjes 


Ik heb hier thuis de antennekabel door het ventilatieroostertje lopen. 


Is het niet mogelijk om nog snel een ontvanger bij Telfort te bestellen zodat je die digitenne er uit kunt gooien, of ben je al over gezet naar KPN?

Kan je geen ontvanger krijgen omdat je een te trage DSL verbinding hebt had je beter via Telfort een digitenne ontvanger kunnen bestellen, was die goedkoper.


Ik ga ff kijken wat de opties zijn bedankt voor je reacties Noordzee 👍

En Doornekamp33 ik heb digitenne al jaren en internet van telfort 2 jaar ik had eerst internet bij kpn besteld maar dat ging behoorlijk mis. 

En ja ik ben al over gezet, en het gaat niet om het geld (geheel) 😉 maar meer om een stabiele tv zonder storing.

 

 


Zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen voor de ontvangst voor Digitenne @Nabi.  Je kunt mits de snelheid het toestaat ook een interactieve televisie ontvanger nemen in plaats van Digitenne. Jouw internet abonnement wordt dan een internet en tv abonnement. Dan krijg je een ontvanger voor interactieve televisie en heb je geen antenne meer nodig.
Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust! De KPN Community denkt graag met je mee :muscle_tone1:  


Bedankt @Jeroen_dB

 

Dat is alles wat ik wou weten 

 

Groetjes