Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80947 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Wat vreemd! Ik heb hier nogmaals op wat knopjes gedrukt en de box een nieuwe refresh gegeven. Kun je nog eens scannen naar zenders? 

• Deelnemer
  • January 31, 2020

Heb het gedaan. 
Het kastje vind wel 33 zenders maar geeft alleen Ned 1, 2 en 3 vrij. 

• Deelnemer
  • January 31, 2020

dit geeft ie aan bij abonnement status 

Erwin van KPN
Moderator

Héél erg vreemd.  Ik wil vanavond eigenlijk nog even afwachten. En als dit zo blijft overweeg ik een nieuwe tuner te sturen. 

Laat je morgen weten of de koppeling (hopelijk) tot stand is gekomen? 

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 31, 2020

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet daarna je TV een uur lang aan op CNN, binnen dat uur zou het activatie-signaal moeten binnenkomen.

UPDATE 25-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

• Deelnemer
  • February 1, 2020

Het heeft gewerkt. Mijn digitenne werkt nu. 
bedankt. 

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

goedemiddag,

zojuist code e017-e015 gekregen hopelijk kunnen jullie hier naar kijken

ik heb alle gegevens die jullie nodig hebben ingevuld in mijn profiel

we hebben een maand geleden een nieuwe ontvanger gehad misschien dat het daar aan zou kunnen

liggen maar hij heeft het altijd netjes gedaan tot nu toe

mvg pia

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • February 5, 2020

Hey @piaruig, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je in je profiel een ander CAS-id hebt staan, dan dat wij hebben geregistreerd.  Wij hebben: *******723 actief in het systeem. Kan deze worden verwijderd en vervangen door het CAS id dat jij hebt toegevoegd aan je profiel? Laat het hier aan ons weten, dan kunnen we voor je aan de slag :)

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Hey @piaruig, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je in je profiel een ander CAS-id hebt staan, dan dat wij hebben geregistreerd.  Wij hebben: *******723 actief in het systeem. Kan deze worden verwijderd en vervangen door het CAS id dat jij hebt toegevoegd aan je profiel? Laat het hier aan ons weten, dan kunnen we voor je aan de slag :)

ja die mag verwijderd worden,wel vreemd dan want hij heefd het gewoon goed gedaan met ons casnummer... 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @piaruig, bij dezen is de juiste geactiveerd. Ontvangers worden altijd met een pre-activatie verstuurd: ze doen het 7 dagen en binnen die tijd moet ‘ie geactiveerd worden. Dat lijkt niet gebeurd. Nu dus wel :-). Het zou kunnen dat je nog eens de stappen in het startbericht van dit topic moet doorlopen, maar dan werkt het in ieder geval! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 7, 2020

@piaruig 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders ? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 8, 2020

Wil iemand de ontvanger van @Dtje een zetje geven? 

Het CAS-ID-nummer staat in het profiel. 

Erwin van KPN
Moderator

@Noordzee . Helaas staat daar niks. Ik begrijp dat hij jou via privébericht heeft benaderd? Ik wil @Dtje verzoeken even in dit topic te reageren en tevens zijn profiel aan te vullen en vervolgens hier een seintje te geven. Zo houden we ook het overzicht. . 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 8, 2020

Excuus @Erwin_ 

Het gaat om @Dtje5 

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb het cas id geactiveerd. Mocht er toch nog iets zijn wil ik @Dtje5  vragen om hier zelf even te reageren. 

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 9, 2020

@Noordzee 

helaas bij ons ook zoals vermeld de storingscodes 015 016 017, wel NPO 1, 2 en 3

handmatig zoeken levert niks op.

CAS ID in profiel

Net verhuist sinds 31-1-2020 en tot gisteren goede ontvangst op Digitenne gehad.

signaal is nog steeds goed ondanks Storm Ciara

aub je reactie en actie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 9, 2020

@GuynJacq 

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Dan kun je nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25 of eventueel 44.  
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger daarna op CNN (niet zappen). Laat de ontvanger net zolang aanstaan tot er weer beeld is. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 9, 2020

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 9, 2020

@GuynJacq 

Nog even geduld, eerst moet het activatiesignaal verstuurd worden. Laat de ontvanger op CNN staan, de tv kan eventueel uit.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 9, 2020

@GuynJacq Ik zie dat je al een hele heldere uitleg hebt gekregen van Noordzee. Ik heb je een activeringssignaal gegeven. Ik ga er van uit dat je uiterlijk binnen 1 uur weer beeld hebt. Laat het het weten als dit niet zo is? Dan kijken we even met je verder! 

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 9, 2020

@Noordzee 

het heeft gewerkt.

wel omslachtig van de KPN

zeker op een zondag en al helemaal met een actieve storm in het gebied!

lang leve internet en daarmee dus ook dit forum!

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 9, 2020

@Noordzee

het heeft gewerkt.

wel omslachtig van de KPN

zeker op een zondag en al helemaal met een actieve storm in het gebied!

lang leve internet en daarmee dus ook dit forum!

@Lisa 

thanks!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 9, 2020

Maar mooi dat je weer beeld hebt, vandaag is het echt zo’n dag om lekker binnen TV te kijken.  

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 9, 2020

@GuynJacq

Nog even geduld, eerst moet het activatiesignaal verstuurd worden. Laat de ontvanger op CNN staan, de tv kan eventueel uit.

Hahaha….”de tv kan eventueel uit”…

Nee joh @Noordzee, dan gaat juist de Chromecast aan! De Apple TV zit nog in de verhuisdoos....

• Nieuwkomer
  • February 17, 2020

hij blijft foutcode E150-0 geven bij instalatie en er staat dat abonnement  niet geactiveerd is 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst