Skip to main content
Sinds ik mijn (verplichte) nieuwe Rebox Digitenne ontvanger heb kan ik Meiden van Holland enkel nog kijken na het invoeren van de pincode. Kinderslot is er uiteraard af en instellingen voor zichtbaarheid van de zender staan ook correct. Voelt een beetje als betutteling; blijkbaar bepaalt KPN wat goed voor me is. Heeft iemand een idee hoe dit aan te passen is zodat ik die pincode niet telkens hoef in te geven?
Klopt. Is bekend. Zal nog wel aangepast worden, maar KPN zit nog middenin de omzettingen.

Vooralsnog kan je MvH alleen zien met toegang via de code inderdaad. Dat is (nog) niet uit te zetten.
Welkom @EHGe, leuk dat je hier een vraag aan de KPN Community stelt. Wat @PeterG zegt. De overheid verplicht providers explicite content te verbergen uit de zenderlijst of achter een pin-code te stoppen. Dit om jonge kijkers hier niet aan bloot te stellen. Ik vermoed dat dit (voorlopig) niet wordt aangepast.
Goedemorgen @Nadia. Uw antwoord is niet (geheel) juist. De overheid verplicht providers inderdaad expliciete content in de zenderlijst te verbergen en/of achter een pincode te zetten. Maar enkel als basisinstelling. Als ik zelf mijn instellingen wil wijzigen waardoor de zender normaal zichtbaar wordt dan wordt dit op geen enkele wijze door de overheid verboden. Zou ook vreemd zijn als de overheid bepaalt wat goed voor mij is. Maar KPN wil dit dus wel bepalen; en dat vind ik storend.

In het menu kan ik zoals het hoort zelf kiezen of ik mijn basisinstellingen aan pas. Zoals bijvoorbeeld deze pincode uitzetten. Enkel werkt dit dus niet.
Ben ik helemaal met je eens. En is tevens correct, wat @PeterG zegt dus 😛 Mijn antwoord is wat snel geformuleerd. Maar zoals Peter al aangeeft, we zitten nu middenin de migratie van Digitenne naar DVB-T2. Onze prioriteit ligt momenteel bij het stabiel overzetten van alle Digitenne klanten naar de nieuwe techniek. Zodra dat is afgerond gaan we dit soort oneffenheden weer rechtstrijken, vandaar dat het voorlopig zo blijft 😉

Reageer