Skip to main content

Mijn digitenne werkt niet geeft steeds melding dat abonnement niet geactiveerd is of zo. Is inmiddels al een jaar zo. Maar wel €17 per maand afschrijven. Alle stappen paar keer doorlopen. Niets werkt ook niet na een half uur. Nergens op de hele site ook maar een telefoon nummer te vinden. Wat een armoe

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @4jansens ,

De oplossing van dit probleem gaat in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar
    • Kies ]HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de nBLAUWE KNOP]
    • Ga naar lRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Je kunt KPN ook bellen, het telefoonnummer is 0800-0402.

 


Okey allemaal gedaan nu graag het activatiesignaal


Wanneer weet ik dan of dit ook is gebeurt?


In welke plaats bevind je je nu? 


Putten gelderland


OK, Heb je het volgende al uitgevoerd ?: 

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Putten is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Een moderator zal er nog een activatie achteraan doen. Hou er wel rekening mee dat het wel tot een uur kan duren. Je TV kan eventueel uit. Je ontvanger niet. 


Ja


Dit moet toch eenvoudiger kunnen. Ongeveer net zo eenvoudig als de €17 euro die jullie wel elke maand kunnen innen ook als ik niet kijk. 


Ik vind het echt niet erg om te betalen maar dan moet het wel werken. 


En nog steeds werkt het NIET


Het uur is om en nog steeds niets!!! Top service,twee dagen verder inmiddels. 


Het wachten is op de activatie door een moderator. 

 


En wanneer zou dat dan ongeveer moeten zijn? Volgend jaar?


Hey @4jansens, welkom op het KPN forum. Hier ben ik dan. Volgens mijn systeem heb je nog een oude (DVB-T1) tuner. Vorig jaar hebben we Veranderingen bij Digitenne uitgevoerd waarbij je een nieuwe DVB-T2 tuner nodig hebt voor HD-kwalitet beeld.  Als het goed is hebben we iedereen op verschillende wijzen hier persoonlijk over geïnformeerd. Heb je die informatie niet gekregen? Je mag kosteloos een de tuner omruilen. Ben jij nog in het bezit van één van onderstaande tuners:  

 


Nee hoor ik heb hier een zxv 7200 staan.


OK, goed dat je dit nu meldt. Dan wordt het een kwestie van de administratie van KPN bijwerken. Zorg dat je jouw ontvanger aan hebt staan op CNN, conform de eerdere geposte instructie. Dit gaat vast vandaag opgelost worden. 


CNN staat aan zit op kanaal 30 op mijn boxje


Ongelofelijk het werkt eindelijk! Fijn bedankt.


Nee hoor ik heb hier een zxv 7200 staan.

Gelukkig maar. Ik was even op het verkeerde been gezet. Je hebt een nieuwe tuner die geschikt is voor HD 🙂 Ik heb het CAS-id aan je abonnement gekoppeld! 

Dank, Noordzee voor jouw goede zorgen hier weer :D


Reageer