Skip to main content

Goede middag ik heb ook een fout melding E03-0 KPN.

Wie kan mij helpen woon in Noord Brabant 

Hoi @Karin van Halteren ,

 

@Lisa en ik zitten ook voor jou klaar! 

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


@Karin van Halteren Welkom op ons KPN Forum! Noordzee heeft gelijk, wij kunnen je helpen. Aangezien je wel je adres hebt ik gevoerd, heb ik het bij ons bekende CAS-ID een activatiesignaal gegeven. Het kan zijn dat je ondertussen een nieuw kastje hebt ontvangen. Zou je mij voor de zekerheid kunnen voorzien van het CAS- nummer. Je mag deze toevoegen aan je profiel, dan kijk ik even of het goed is gegaan. 


@Karin van Halteren 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28 of 35. (35 is West-Brabant) (Ik weet jouw woonplaats niet….) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de middag beeld is op CNN (kan een uur duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.


@Karin van Halteren Welkom op ons KPN Forum! Noordzee heeft gelijk, wij kunnen je helpen. Aangezien je wel je adres hebt ik gevoerd, heb ik het bij ons bekende CAS-ID een activatiesignaal gegeven. Het kan zijn dat je ondertussen een nieuw kastje hebt ontvangen. Zou je mij voor de zekerheid kunnen voorzien van het CAS- nummer. Je mag deze toevoegen aan je profiel, dan kijk ik even of het goed is gegaan. 

Gedaan CAS nummer aan profiel toegevoegd 


@FrankEnKarinal , zijn jullie dezelfde als @Karin van Halteren ? 

Of zijn jullie andere klanten? 

 

Doe ondertussen alvast de instructie van twee berichten hierboven…. 

Voor Drunen is het RF-kanaal 28. 

 

 


Hoi @Karin van Halteren ,

 

@Lisa en ik zitten ook voor jou klaar! 

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Heb het CAS nummer toegevoegd 


@FrankEnKarinal 

 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de middag beeld is op CNN (kan een uur duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.


Wij zijn dezelfde klanten sorry voor het ongemak, ben niet zo handig 🙈


Ik hoor net dat @Alex_P ook komt helpen. 

(Welkom Alex !) 

Dan gaat het helemaal goedkomen met jullie ontvanger.

Even geduld nog…..


Wat een gezelligheid hier, haha. Ik ben er inderdaad ook bij. :)

Ik heb in ieder geval het ID opnieuw geactiveerd. Lukt het nu wel? Zo niet, zou je de stappen die Noordzee benoemt nog willen doen? 


@Karin van Halteren @FrankEnKarinal 

Hebben jullie alweer beeld op alle zenders ? 

 


Goede middag, sorry boor de late reactie. 🙈

Maar we hebben weer beeld en geluid. 

Super bedankt allemaal, by the way. 

Het kanaal RF stond op 21, maar werkt weer toppie. Toedels 🤗🤗🤗


Mooi zo:thumbsup_tone3:  , en graag gedaan natuurlijk…..