Skip to main content
Vraag

Met Digitenne heb ik steeds alleen maar NPO 1, 2 en 3

• April 24, 2026
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Antenne heeft 100% ontvangst. Na een poosje tv kijken kan ik alleen maar ned. 1, 2 en 3 kijken. De volgende dag lukt het voor even ook met de andere zenders weer. Weet iemand wat er mis is?

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2026

Ik tik ​@Noordzee even op z'n schouder. Hij weet daar erg veel van. Hij reageert vast morgen in de loop van de dag.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2026

Hallo ​@Clapau ,

Ik vermoed dat je net niet voldoende ontvangst hebt. Probeer eens het volgende:

1/ Geef de antenne een mooie hoge plaats, hoe hoger hoe beter.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen, hiermee geef je de ontvanger een reset.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter.

In welke plaats kijk jij Digitenne?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2026

Het probleem is hiermee iet opgelost. Ik heb ongeveer de eerste 2 uur na opstart perfect beeld op alle zenders. Dan gaat het beeld onduidelijk worden en stopt en krijg de melding “geen digitenne signaal”. Ik kan dan alleen ned 1,2 en 3 kijken. Die blijven wel normaal werken. 

• April 25, 2026

[..] Na een poosje tv kijken [..]

Is dat ook op een bepaalde tijd ? Als het donker wordt bv ? Dan zou de verdenking een verlichting zijn die stoorsignalen uitzend.
Zoiets zal het zijn waarschijnlijk, of het ontvang kastje is stuk.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2026

Het probleem is hiermee iet opgelost. Ik heb ongeveer de eerste 2 uur na opstart perfect beeld op alle zenders. Dan gaat het beeld onduidelijk worden en stopt en krijg de melding “geen digitenne signaal”. Ik kan dan alleen ned 1,2 en 3 kijken. Die blijven wel normaal werken. 

Dan adviseer ik jou om aan de klantenservice een vervangende ontvanger te vragen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier: