Skip to main content

Gisteren netjes de Digitenne CI kaart met antenne geleverd gekregen. Abonnement is gisteren ook in gegaan, dus hij zo zender moeten oppakken. Helaas krijg ik niks te zien, op geen enkele tv (3 geprobeerd) Echter zie ik in de kpn app, dat de status van de bestelling nog niet is afgerond, moet digitenne nog door kpn worden geactiveerd?

Je zou sowieso npo 1,2 en 3 en de regionale zender moeten zien nadat je de tv zenders hebt laten zoeken. Die werken zonder ci+ / abonnement. Branden wel de ledjes op de antennes?

Wat zijn de merken en types van de tv's? Lang niet alle zijn geschikt voor Digitenne / module. TV moet in ieder geval beschikken over DVB-T2 HEVC. 


Hallo @josroest ,

Hoe installeer je de CI+ module?

Het installeren van de CI+ module doe je in vier simpele stappen:

1. Steek de Digitenne CI+ module in de speciale ingang aan de zij- of achterkant van je televisie
2. Sluit de antenne en de extra voedingsadapter aan
3. Zet de televisie aan
4. Volg de instructies op het scherm

Het is belangrijk dat je de eerste keer de TV ongeveer een uur laat aanstaan. Zo kan het abonnement administratief op jouw CI+ module gezet worden. Je hoeft daar verder niets voor te doen.

 

Ik ga er vanuit dat je zenders hebt kunnen inladen in jouw zenderlijst. 

Zo ja, dan zou je meteen beeld moeten hebben op zes zenders waaronder de NPO-zenders.

Jouw TV moet naast HEVC ook een CI-module versie 1.4 ondersteunen. 
 

  

In welke plaats kijk jij Digitenne? 

Heb je de antenne buitengeplaatste indien dat mogelijk is? 

Heb je inderdaad zenders kunnen vinden? 


Ik ben er inmiddels achter dat de tv’s (oudere modellen) waar ik het op heb geprobeerd de CI kaart niet ondersteunen. Ik heb dan ook een aanvraag gedaan om de kaart te retourneren en een kastje te ontvangen. Helaas… dan maar een kastje voor de tv in de caravan. Vind het zonde om een nieuwe tv aan te schaffen. 
 

Bedankt voor de feedback!


Jammer @josroest ,

Ik was er al bang voor. Alleen moderne TV’s van  2017 of jonger (en dan lang niet alle types) ondersteunen het CI+-module. 


Niet dat het er veel toe doet, het werkt niet, maar toch even voor mijn interesse, is het zo dat de TV het video signaal niet kan decoderen ?
En dat het geluid het mogelijk wel doet ? Of dat je wel de ontvangst sterkte kan zien ?
Zo is dat bij sommige DVB- ontvangers die ik ken, wel geluid geen beeld, wel ondertitels en teletekst.
( Het kan zijn dat een ontvanger het geluid onderdrukt omdat er geen beeld is. )


Reageer