Skip to main content

Hallo,

Heb na verhuizing  plots nog maar 3 zenders over  via digitenne. Had er vooreeën ca 30

Hoe kan ik de overige zenders weer krijgen?

Groet rob

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @r.vreeswijk ,

Je kunt dit alvast proberen: 

Dan kun je nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor Bakel is dit kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN. (niet zappen) Heb je beeld op CNN, dan kun je uitgebreid zenders zoeken. 

Ik verwacht dat een moderator later vanavond nog een activatiesignaal verstuurt. 
 

Zover ik kan zien heb je jouw forumprofiel al volledig gevuld. 


Hoi @r.vreeswijk . Ik heb je tuner een zetje gegeven. Ik raad je sowieso aan om de stappen van @Noordzee te doorlopen.

Mocht het niet werken. laat het mij weten.


hallo noordzee.

bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

ik ga dit morgen zeker proberen.

vraan me echter wel af of ik al deze stappen moet doen?

 

​​eenmaal eerder heb ik Telefonischrijf contact gehad met de kpn en toen hebben ze gewoon  elders de  postcode aangepast. 

Mogelijk is dit nu ook weer het geval?

in mijn profiel staat inmiddels de nieuwe postcode.

 

groet Rob

 

 

 

 

 


De activatie is nu net verstuurd. Kun je niet nu de ontvanger aandoen? 

Want anders moet er morgen waarschijnlijk opnieuw een actievatiesignaal verstuurd worden.

 


Helaas bovenstaand bericht te laat ontvangen.mogelijk kun je mij opnieuw de avtivatie opsturen. Ik hou mijn berichten  nu vandaag nauwlettend in de gaten. 

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Rob


OK @r.vreeswijk ,

Doe de instructie van vijf berichten hierboven dan nu nog een keer en laat de ontvanger dan aanstaan op CNN.  (Dus de ontvanger niet uitdoen en niet zappen) 

Ik vermoed dat @Susan_  wel zo vriendelijk is om een nieuw activatiesignaal voor jou te versturen. 


Hallo @r.vreeswijk ,

Je kunt dit alvast proberen: 

Dan kun je nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor Bakel is dit kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN. (niet zappen) Heb je beeld op CNN, dan kun je uitgebreid zenders zoeken. 

Ik verwacht dat een moderator later vanavond nog een activatiesignaal verstuurt. 
 

Zover ik kan zien heb je jouw forumprofiel al volledig gevuld. 

BovEn staande uitgevoerd.

 

Helaas nog niet gelukt. Wat nu?

 


Gewoon afwachten, de activatie is nog niet gebeurd. 

Duurt vermoedelijk niet zo lang meer. 

Even geduld nog. (Laat de ontvanger aanstaan op CNN, de TV kan eventueel uitgezet worden) 

 


Oke ik wacht geduldig af.

Groet Rob.

 


Het is gelukt. Topper. 

Bedankt voor het geduld ebn een fijn weekend.

Groet Rob.

 


Mooi zo. :thumbsup_tone3: En graag gedaan natuurlijk…..

 


Fijn dat het werkt. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden.