Skip to main content

Ik heb een abonnement op fox sports Eredivisie . Er wordt geadverteerd door KPN Digitenne met : "mis geen wedstrijd " 

Nu is het al meerdere keren gebeurt , ook gisteren dat er 2 wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld en ik er maar 1 kan kijken. Ipv voetbal zie ik cartoon network of at5 , waar ik als Rotterdammer al helemaal niet op zit te wachten. Ik betaal voor 2 sport zenders en niet voor AT5 of CN 

Bij een live wedstrijd op Fox Sports 2 wordt AT5 inderdaad weggeschakeld. Twee zenders tegelijk op 25 kan natuurlijk niet.

Heb je geen abo op FS dan zie je op zo'n moment op kanaal 25 zwart beeld met een blokje dat je geen abonnement hebt voor Fox Sports.

Kan. 25 is meerdere zenders: FS 2, AT5 (i.h. weekend), Cartoon Network (werkdagen) en ONS ('s nachts van 1 tot 6)


Alle klanten tevreden houden gaat dan al nooit op. En daar betaal je 17 euro voor en dan € 9,99 voor feitelijk 1 kanaal ervan uitgaande dat FS 1 niet geschakeld is.

Dan is die € 10 voor itv een koopje.( Tmobile zit al op € 15,00)


Er zijn dan ook niet zoveel klanten meer die maandelijks 17 euro voor Digitenne aftikken: 165.000 volgens de laatste kwartaalrapportage van KPN. 

Het interactieve tv pakket van KPN is goedkoper dan dat van T-mobile, maar van een koopje is geen sprake omdat je in totaal voor internet plus televisie duurder af bent. KPN is daarin niet alleen duurder dan T-mobile, maar ook dan Ziggo. 


Of topic

Is dat zo bij Ziggo moet je al rond de 17 euro aftikken voor enkel  kabeltv wil je meer kanalen moet je internet afgaan nemen . Ik moet inderdaad wel zeggen TM zou mij nu €65,00 kosten voor onbeperkt mobiel 1Gb internet en TV dat gaat me bij KPN Hussel niet lukken. Neem ik geen uit en thuis af bij TM ben ik daar zelfs € 67,50 kwijt tegen €52,50 bij KPN op basis van 50Mb en TV het hangt wat dat betreft echt van de keuzes af. Ziggo start 50/5 is dan net 1,50 voordeliger. Op zich ontlopen ze elkaar niet veel.

On topic

Neem je Digitenne als extra ontvanger af a € 5,00 dan is het nog tot daaraan toe. Hoewel de itv app wellicht uitgebreider is.


Inderdaad bijzonder dat AT5 en CN kennelijk wel mee verhuizen van 3 naar 2 , dan moet het technisch toch ook mogelijk zijn om kanaal 3 naar 2 te schakelen.  

Hoeveel abonnees van die 165.000 hebben ook fox ? De abonnees die dat wel hebben zullen zich toch ook genaaid voelen  !


Ik zou me met digitenne hoe dan ook genaaid voelen vast zitten aan een opgelegde ontvanger.

Inderdaad bijzonder dat AT5 en CN kennelijk wel mee verhuizen van 3 naar 2 , dan moet het technisch toch ook mogelijk zijn om kanaal 3 naar 2 te schakelen.  

 

Ik gebruik geen digitenne waar baseer je deze uitspraak op? Op basis van wat ik hier lees verhuizen die omroepen niet van kanaal. Of bedoel je met 2 en 3 geen kanalen maar de FS zenders. 


Op het moment dat je Fox 3 verhuist naar het kanaal van Fox 2 , is dus Fox 2 niet meer zichtbaar. Stel dat daar een andere wedstrijd wordt uitgezonden, dan zijn de fans van die twee clubs daar de dupe van. 

Los van het feit dat zo’n schakeling handwerk blijft, omdat het door iemand geprogrammeerd zou moeten worden. 

Nu snap ik dat het voor jou vervelend is dat je jouw favoriete club nu een keer niet hebt gezien. Maar dit is dit seizoen hooguit twee keer het geval geweest. Fox verdeelt dit evenredig, ook mijn favoriete club is al “verbannen” geweest naar het derde net. De drie echte topwedstrijden Van mijn club zijn dit seizoen tot nu toe wel allemaal op Fox Sports 1 geprogrammeerd. Daar zal vast over nagedacht zijn. 

 

Inderdaad bijzonder dat AT5 en CN kennelijk wel mee verhuizen van 3 naar 2 , dan moet het technisch toch ook mogelijk zijn om kanaal 3 naar 2 te schakelen.  


@Galdor68 Digitenne-only kun je vergelijken met kabel tv, daar was onlangs een ander topic over. Interactieve tv is alleen te krijgen in combinatie met een internet abonnement. Op mijn locatie kan dat via DSL. Bij KPN kost internet plus tv 52,50, bij T-mobile 45 euro. Dat scheelt toch wel behoorlijk. Ziggo is inderdaad maar 1,50 goedkoper dan KPN, maar biedt wel meer zenders -wat meer on topic: voor de sportfreaks Engels en Spaans voetbal en Formule 1. 


KPN moet er gewoon voor zorgen dat er op wedstrijd dagen  2 zenders van fox zichtbaar zijn , er wordt/werd toch geadverteerd met " MIS GEEN WEDSTRIJD " !

 


Op wedstrijddagen zijn er ook twee zenders van Fox zichtbaar op Digitenne, namelijk Fox Sports 1 en Fox Sports 2. 

 


De afgelopen 2 weken  niet ! Daarom ben ik deze discussie begonnen! 


Ook de afgelopen twee weken was er uitzending op Digitenne via Fox Sports 1 en Fox Sports 2, alleen was jouw club vorige week te zien op Fox Sports 3. 

 

Verder val je langzamerhand een beetje terug in het steeds herhalen van jouw punt. Als je persé alle wedstrijden van jouw club wilt zien, is de oplossing om over te stappen op een andere provider. Je kunt bij KPN ook Interactieve TV nemen en dan heb je wel de mogelijkheid voor een aanvullend abonnement op alle zes Fox-Sport-zenders. Ook Ziggo biedt deze mogelijkheid. 


@Galdor68 Digitenne-only kun je vergelijken met kabel tv, daar was onlangs een ander topic over. Interactieve tv is alleen te krijgen in combinatie met een internet abonnement. Op mijn locatie kan dat via DSL. Bij KPN kost internet plus tv 52,50, bij T-mobile 45 euro. Dat scheelt toch wel behoorlijk. Ziggo is inderdaad maar 1,50 goedkoper dan KPN, maar biedt wel meer zenders -wat meer on topic: voor de sportfreaks Engels en Spaans voetbal en Formule 1. 

@P. Grigio 

Mijn excuus ik was in de war met de eenmalige kosten.  My bad. Voordeel van kabeltv geen opgedrongen kastje.

@jozzday  je kan uiteraard ook een seizoenskaart van je club kopen 😜


Ook de afgelopen twee weken was er uitzending op Digitenne via Fox Sports 1 en Fox Sports 2, alleen was jouw club vorige week te zien op Fox Sports 3. 

 

Verder val je langzamerhand een beetje terug in het steeds herhalen van jouw punt. Als je persé alle wedstrijden van jouw club wilt zien, is de oplossing om over te stappen op een andere provider. Je kunt bij KPN ook Interactieve TV nemen en dan heb je wel de mogelijkheid voor een aanvullend abonnement op alle zes Fox-Sport-zenders. Ook Ziggo biedt deze mogelijkheid. 

Vorige week zat ik naar de wedstrijd van Sparta te kijken,  er kwam toen in beeld dat de andere wedstrijd van Heerenveen op het andere kanaal van fox te zien was, de wedstrijd van Sparta was niet om aan te zien,  dus ik zapp naar het andere kanaal , krijg ik de straten van 020 te zien op AT5, 

Dus ga nou niet zeggen dat het wel te zien was !


Dit is onjuist:

Inderdaad bijzonder dat AT5 en CN kennelijk wel mee verhuizen van 3 naar 2

Zie mijn uitleg over de hernummering die Fox Sports zelf heeft doorgevoerd in de zomer van 2018. Er is niets verhuisd. Voor aug. 2018 was FS 3 ook al het TWEEDE voetbalkanaal. (en FS 5 het derde)

Ook suggereert je opmerking dat Fox Sports deze zenders doorgeeft als er geen live uitzending op FS 2 is. Dat is volkomen onjuist. Dat is KPN. Die heeft contracten met FS, CN, AT5 en ONS voor dit kanaal.

@jozzday , kan je op jouw adres écht geen andere manier van televisie kijken hebben? ITV via koperdraad/glasvezel of een kabelbedrijf? Digitenne is behoorlijk duur en biedt weinig.


Ook de afgelopen twee weken was er uitzending op Digitenne via Fox Sports 1 en Fox Sports 2, alleen was jouw club vorige week te zien op Fox Sports 3. 

 

Verder val je langzamerhand een beetje terug in het steeds herhalen van jouw punt. Als je persé alle wedstrijden van jouw club wilt zien, is de oplossing om over te stappen op een andere provider. Je kunt bij KPN ook Interactieve TV nemen en dan heb je wel de mogelijkheid voor een aanvullend abonnement op alle zes Fox-Sport-zenders. Ook Ziggo biedt deze mogelijkheid. 

Vorige week zat ik naar de wedstrijd van Sparta te kijken,  er kwam toen in beeld dat de andere wedstrijd van Heerenveen op het andere kanaal van fox te zien was, de wedstrijd van Sparta was niet om aan te zien,  dus ik zapp naar het andere kanaal , krijg ik de straten van 020 te zien op AT5, 

Dus ga nou niet zeggen dat het wel te zien was !

Er werden op dat moment maar 2 wedstrijden gespeeld !


Ook de afgelopen twee weken was er uitzending op Digitenne via Fox Sports 1 en Fox Sports 2, alleen was jouw club vorige week te zien op Fox Sports 3. 

 

Verder val je langzamerhand een beetje terug in het steeds herhalen van jouw punt. Als je persé alle wedstrijden van jouw club wilt zien, is de oplossing om over te stappen op een andere provider. Je kunt bij KPN ook Interactieve TV nemen en dan heb je wel de mogelijkheid voor een aanvullend abonnement op alle zes Fox-Sport-zenders. Ook Ziggo biedt deze mogelijkheid. 

Vorige week zat ik naar de wedstrijd van Sparta te kijken,  er kwam toen in beeld dat de andere wedstrijd van Heerenveen op het andere kanaal van fox te zien was, de wedstrijd van Sparta was niet om aan te zien,  dus ik zapp naar het andere kanaal , krijg ik de straten van 020 te zien op AT5, 

Dus ga nou niet zeggen dat het wel te zien was !

 RKC - Heerenveen was vorige week te zien via Fox Sports 3 : 

https://live.foxsports.nl/live/tv-gids/list?_ga=2.241869314.1425969072.1576407497-388461167.1576407497

 


Er zijn twee problemen met de Fox Sports zenders op Digitenne: 
-de omschakeling van AT5 naar Fox Sports 2 op wedstrijddagen
-het ontbreken van Fox Sports 3

Het eerste probleem is blijkbaar lastig te verhelpen. Over Fox Sports 3 is gezegd dat die niet aan het Digitenne zenderpakket toegevoegd gaat worden. Gelukkig is Fox via Digitenne maandelijks opzegbaar. 


Je kunt bij KPN ook Interactieve TV nemen en dan heb je wel de mogelijkheid voor een aanvullend abonnement op alle zes Fox-Sport-zenders. 

Als je alle wedstrijden van je club wilt zien is dit ook mijn advies. Bij interactieve TV kun je voor het Fox Sports pakket kiezen, daar heb je Fox Sports 1 t/m 6 tot je beschikking. Op onze Fox Sports pagina kun je hier alles over vinden. Wat de omschakeling betreft, volgens de informatie op onze Fox Sports Digitenne pagina geldt daar het volgende:

Op kanaal 24 kun je het klokje rond kijken naar programma’s over jouw favoriete spelers, samenvattingen en terugblikken op de beste voetbalseizoenen. Op kanaal 25 ontvang je Eredivisie live. Zo kijk je elke wedstrijd live mee in HD-kwaliteit! Is er geen wedstrijd op TV? Niet getreurd, dan kun je op deze zender kijken naar:

  • Cartoon Network: 06:00-18:00 uur
  • AT5: 18:00-01:00 uur
  • NostalgieNet: 01:00-06:00 uur

Op die pagina geven we alle informatie zodat je weet wat je mag verwachten wanneer je Fox Sports via Digitenne bestelt. Dat de eerdere informatie (waar je ook een foto van stuurde) niet het volledige plaatje weergaf mag duidelijk zijn, daarom hebben we dit ook aangepast. 


 

 

Op kanaal 24 kun je het klokje rond kijken naar programma’s over jouw favoriete spelers, samenvattingen en terugblikken op de beste voetbalseizoenen. Op kanaal 25 ontvang je Eredivisie live. Zo kijk je elke wedstrijd live mee in HD-kwaliteit! Is er geen wedstrijd op TV? Niet getreurd, dan kun je op deze zender kijken naar:

  • Cartoon Network: 06:00-18:00 uur
  • AT5: 18:00-01:00 uur
  • NostalgieNet: 01:00-06:00 uur

 

Dit klopt dus niet Sanne , op het moment dat er wel voetbal was kregen wij op digitenne de 020 zender


@jozzday 

Hoezo hardleers ? Kom je soms uit 010? Je lijkt wat gefrustreerd.

Inmiddels heb je zo’n tien keer een uitleg gehad. 


Ik heb besloten om mijn abonnement op te zeggen en op een andere manier naar fox te kijken bij een aanbieder die wel levert wat ik wil !


Dat kan via IPTV: KPN ITV, T-mobile, Online.nl (heeft FS 1,2 en 3 in basispakket), Budget Alles-in-1.

Bij deze is een internetaansluiting van elke provider geschikt:
Canaldigitaal app, NLziet
Geen link opgezet. CD biedt via de app alleen FS 1 en NLziet, uiteraard, helemaal niet.

Een los abonnement via internet op Fox Sports Go is niet mogelijk. Alleen i.c.m. abo bij provider (digitenne uitgezonderd).

Ook via lokale kabelbedrijf. Als dat Ziggo is… die is momenteel nog behoorlijk duur: € 17,95 abo Fox voor 3 kanalen, bovenop je abonnement om überhaupt televisie en internet te hebben. (KPN biedt 6 kanalen via ITV voor € 12,99, in de laatste 2 à 3 spelweken worden ook FS 4 en 5 voor eredivisie ingezet.)


Thnx Peter, 

Ik heb gekozen voor online , leek mij de beste optie.


 

Ook via lokale kabelbedrijf. Als dat Ziggo is… die is momenteel nog behoorlijk duur: € 17,95 abo Fox voor 3 kanalen, bovenop je abonnement om überhaupt televisie en internet te hebben. (KPN biedt 6 kanalen via ITV voor € 12,99, in de laatste 2 à 3 spelweken worden ook FS 4 en 5 voor eredivisie ingezet.)

Ziggo rekent dan ook nog niet € 2,50 per klant door zoals KPN wel doet. Bij Ziggo betalen enkel de FS klanten. Een vrij logische reden dat KPN de prijs voor de bundel lager kan aanbieden.


Reageer