Skip to main content

Wil je een goed gesprek? 

Probeer eens een verhuizing te regelen

Gegarandeerd dat na een vastgestelde tijd de verbinding automatisch verbroken wordt

Net zo iets als een goed product leveren

Ja we hebben uw ontvanger gereset

Hahaha

Werkt voor maximaal 1 week 

Echt super tevreden over digitenne 

Vooral alsje geen ander product kan gebruiken 

Dag @Gekke gerrit. Welkom hier op het Forum. Ik maak uit je bericht op dat er een en ander niet goed gaat. Dat is op zijn zachtst gezegd vervelend. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Kan je toelichten wat er misgaat? Als ik het goed begrijp, verbreekt de verbinding als je je verhuizing telefonisch probeert door te geven. Heb je op dat moment al wel een van mijn collega's aan de lijn? En is het inmiddels wel gelukt om je verhuizing door te geven? Je kunt je verhuizing doorgeven via zowel de telefoon als chat.

Wat Digitenne betreft: ik haal uit je bericht dat je ontvanger niet naar behoren werkt. Kun je dat verder toelichten? Wat voor problemen ervaar je precies? En wat heb je al geprobeerd, naast het resetten van de ontvanger, om dit op te lossen?

Kun je ten slotte je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Gekke gerrit 

Waarschijnlijk ontvang je nu hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Waarschijnlijk heb je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en krijg je nu ineens een foutcode te zien.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Natasja wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

 


Het is een gebed zonder einde

Al heel wat tijd aan de telefoon gehangen

iedere keer de boel via de overigens prima medewerkers gereset

Paar weekjes later weer het zelfde feest

Hang je aan de telefoon wordt de boel gereset wordt je vervolgens doorverbonden voor adreswijziging komt er een nieuwe hele “snelle" medewerker aan de telefoon

vervolgens moet je zo lang wachten dat de verbinding automatisch verbroken wordt

Heb over het algemeen wel wat meer te doen dan aan de telefoon hangen

zie vanaf hier (Hooghalen) de televisietoren in hoogersmilde

100 % signaal maar niet alle zenders waar je voor betaald

niet meer betalen leverd meer reactie en verwerking op dan blijven bellen


@Gekke gerrit

 

Frustrerend inderdaad. De ontvangst zou geen problemen mogen opleveren.

Laten we het nu proberen op te lossen. Staan de gevraagde gegevens inmiddels in jouw  Forum profiel  ? 

 


@Gekke gerrit 

Ga nu eerst eens terug via het menu van de ontvanger naar de fabrieksinstellingen. 

Daarna een opdracht geven voor uitgebreid zenders zoeken. 

En als je nog niet alle zenders hebt : 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Heel lastig dat je steeds weer tegen dezelfde problemen aan loopt, @Gekke gerrit. Zoals @Noordzee al aangeeft, lijkt er iets op de achtergrond niet goed te gaan en dat wil ik graag voor je proberen op te lossen. Zou je zoals eerder gevraagd het CAS-ID en je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag.


Zo jammer hoor iedere keer het zelfde verhaal

Maar profiel aangevuld

wel apart

als je begint te klagen wordt de ontvangst in 1x beter

maar ga er mee bezig daar

Ik ben het iedere x bellen zat


Top, @Natasja kan nu een activatiesignaal versturen. 

@Gekke gerrit : Wil jij alvast het volgende uitvoeren: 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger nu aanstaan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Gedaan

Ben benieuwd of het dit x langer goed gaat als 1 of 2 weken


Digitenne kunnen ze toch helemaal niet resetten?


@Nick83 Een Digitenne-ontvanger kan vanaf afstand opnieuw geactiveerd worden door een KPN-medewerker. Verder kun je de ontvanger zelf resetten door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. (En daarna opnieuw zenders zoeken.) 


Top, @Natasja kan nu een activatiesignaal versturen. 

@Gekke gerrit : Wil jij alvast het volgende uitvoeren: 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger nu aanstaan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Dag @Gekke gerrit. Ik begrijp dat je de stappen van @Noordzee inmiddels hebt doorlopen. Ik heb vanaf deze zijde de ontvanger opnieuw geactiveerd/aangemeld. Laat je weten of je verbetering merkt? Mocht je onverhoopt toch weer tegen problemen met je ontvangst aan lopen, geef dan gerust een gil. Dan moeten we verder onderzoeken waar het probleem zit.


@Gekke gerrit 

Heb je inmiddels weer beeld op alle zenders ? 

 


Droevig dat het zo moest

Werdt het best wel een beetje heel veel zat

Nu alle zenders weer

Voor hoelang?

Hopelijk blijvend


Fijn dat het weer werkt. :thumbsup_tone4: Als je de ontvanger regelmatig een uurtje aan hebt staan, dan zou het in de toekomst geen problemen meer mogen geven.

Als je wel problemen krijgt, dan helpen we je gewoon weer. Komt goed ! 


Dat ben ik met je eens, @Gekke gerrit. Dit had allemaal niet zo lang hoeven en mogen duren. Ik ben in ieder geval blij te lezen dat je alle zenders weer ontvangt. :thumbsup_tone2: Zoals @Noordzee al aangeeft zouden er geen problemen meer mogen ontstaan. Als die onverhoopt toch weer terugkomen, dan staan we uiteraard voor je klaar.


Reageer