Skip to main content

Hallo,

ondanks dat de antenne wizard aangeeft dat de ontvangst goed is (88 tot 100%), vallen de zenders steeds weg. Ik denk dat dit aan ee antenne ligt; hij is ook zeker al 7 jaar oud.

is het mogelijk een nieuwe toe te sturen?

bij voorbaat dank.

 

mvg,

william Boxman

Zwijndrecht

Hallo @amwb ,

Wil je eerst wat anders proberen?

1/ Ga via het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Geeft dit geen verbetering? 
Vul dan jouw volledige forumprofiel.


Hallo @Noordzee,

dank voor je supersnelle reactie en het meedenken. Ik heb het opnieuw instellen en zoeken van de zenders via de wizard zowel automatisch als handmatig al (meerdere malen) geprobeerd. Helaas geen verbetering.

waar vul ik mijn profiel?

 

mvg,

william


Door op de groene letters hieronder te klikken: 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Goedemorgen @Noordzee,

Gevraagde gegevens zijn ingevuld in mijn profiel. Hoor graag hoe nu verder, waarvoor dank.

 

mvg,

william


Ik verwacht dat een moderator jou een nieuwe antenne wil opsturen. De moderator komt hier vanzelf langs.

Wil je nog even aangeven of je een Binnenantenne wil of een buitenantenne? 


Super! Graag een binnenantenne.


Ik verwacht dat de nieuwe binnenantenne jou gaat helpen. Een voordeel van deze antenne is een beter filter tegen externe storingen. Bovendien is de nieuwe Funke V5 richtingsgevoelig en is daardoor beter uit te richten. 


Helemaal goed @Noordzee!

 

ik wacht de reactie van de moderator dan even af.

alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

 

 


Dankjewel, jij ook een fijne jaarwisseling. 


Hi @amwb, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Al een hele conversatie tussen jou en Noordzee lees ik, hartstikke fijn dat je al dingen hebt getest. Maar de antenne die je hebt is al aardig oud, dus ik heb direct een nieuwe toegestuurd! Deze kan je, in verband met de feestdagen, eind van de week hopelijk verwachten. 

Laat je even weten wanneer je hem ontvangt, en of hiermee je ontvangst beter geworden is en daarmee ook de kwaliteit? :smile:


@amwb 

Heb je de binnenantenne al ontvangen? Heb je nu weer goed beeld op alle zenders? Zo niet, probeer de antenne op diverse plaatsen en diverse richtingen. Gebruik dan eventueel de signaalmeter uit het menu. 

 


Hoi @Noordzee en @Susan_ ,

 

de nieuwe antenne intussen ontvangen. Ontvangst is nog altijd niet optimaal maar al wel veel beter.

 

dank beiden voor jullie hulp en wie weet nog eens tot later!

 

groet


Graag gedaan👍
 

Wil je in de toekomst een nog betere ontvangst, dan is het handig om deze antenne buiten te plaatsen. Daar is dus een buitenmontageset voor beschikbaar. 


Reageer