Skip to main content
Heb sinds enige tijd nieuwe digitenne ontvanger. Met de oude nooit problemen. Nu is het een en al ellende. Ontvangst niet stabiel, beeld staat regelmatig stil of is scrambled. Ene zender doet het goed met antenne positie op 100 pct, de volgende zender is niet eens te bereiken zonder antenne te verplaatsen. Kortom, zeer ontevreden en nu gooien jullie abonnementsprijs nog omhoog ook.

Ben woonachtig in Noord Holland. Blijft deze ellende zo?



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @sonjam



Wat vervelend. De ontvangst zou gewoon goed moeten zijn, al is de nieuwe norm gevoeliger voor de storingen die jij meldt. Welke antenne gebruik je en staat deze binnen of buiten?
Funke V4, staat binnen. Zelfde antenne als voorheen zelfde deel van het huis als voorheen
Voor een betere ontvangst zou ik hem buiten of hoger in huis te plaatsen.

KPN levert setjes om hem buiten op te kunnen hangen. Ik zou ook zeker adviseren een dikke kabel te gebruiken in plaats van het dunne draadje.



Ik kan je hier niet verder mee helpen, ik vraag of iemand van KPN het wil behandelen.
Hallo @sonjam Ik ben het met @Giant2000 dat het veel verschil kan maken wáár je de antenne plaatst; hoger en/of buiten gaat zeker helpen. Je hebt ook een wat oudere antenne en ik zou willen kijken of ik je een nieuwere versie kan bezorgen. Ook dat gaat helpen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
gedaan, Dank
Jij ook bedankt. Ik zorg dat er een V5-antenne naar je toekomt, inclusief buitenmontageset.
Dank
Plaats de antenne zo hoog mogelijk.



Doe daarna het volgende met betrekking tot de installatie.




  1. Stroom van de ontvanger af
  2. Antennekabel (en kabel naar de TV) goed vastmaken
  3. Stroom weer aan.
  4. Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  5. Geef een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.
  6. Draai eventueel nog wat aan de antenne als de ontvangst nog niet optimaal is. Ju kunt hiervoor gebruik maken van de signaalmeter in het menu.

Reageer