Skip to main content

Zie titel. Titel is een beetje te dik. Maar er gaat geen half uur voorbij of het hapert wel even.

Antenne V5.

Gek genoeg doen de betaalde zenders het gewoon prima via de zxv7200.

Lijkt wel of de ontvanger moeite heeft met juist de fta zenders.

Hallo @waltervl ,

Ja,hij staat naar arnhem


@martijn197108

Kun je voor jouw vraag een eigen topic aanmaken? 

Dit is het topic van @PeterG……

Anders wordt het wat onoverzichtelijk ! 


Hallo @Noordzee ,dat zal ik doen. @waltervl  als Je nog tips hebt kan je die straks in mijn topic plaatsen.


Hoi @PeterG

Ik ga voor jou een nieuwe decoder regelen! Ik stuur je straks een privé bericht met de verzendgegevens. 


Dat is hartstikke mooi, @Hanna_ . Want het blijft slecht werken (gek genoeg alleen met npo...). Gisteren nieuws van 20:00 uur en daar zaten wel 10 / 12 haperingen in. (de itv ontvanger stond met een opname op pauze, vandaar nws via D-ontvanger). Nu, 19 min. na je bericht, wacht ik de PB af...


PB ontvangen en SMS ook.

Moet eerst achter doosje aan.


Ontvanger vervangen. Nieuwe gistermiddag aangesloten. Wat ik niet wist: hij wordt compleet met afstandsbediening geleverd. Die heb ik niet bij de oude gedaan; heb nu dus reserve.

Eerst zenders zoeken, dat doe ik altijd met uitgebreid zoeken. Ik blij, nog geen 5 minuten later “er is nieuwe software beschikbaar; nu of later”. Dan kies ik eigenlijk altijd voor nu, dat duurde 10 minuten. Software die er al maanden is (34), je zou toch zeggen dat die dingen up to date verzonden worden.
Daarna duurde het nog zeker 3 kwartier voordat abonnementsstatus JA was.

De nieuwe zxv7200 staat nu, vrijdag om 11:26, inmiddels een kwartier te spelen (radiokanaal 106 NPO S & J) en nog geen hapering. Vorige had al zeker 3 x gehakkeld in dat eerste kwartier. Als ie warm(er) werd werd ie wat stabieler.

Ik ga er van uit dat deze het dus zeker ook weer 2 jaar probleemloos doet, net als de vorige zxv7200. Die rca (tulp) aansluitingen bij deze zijn wel prettiger dan de a/v jack bij de Rebox.

Maar 2 jaar voor een A/V apparaat vind ik wel kort. Moet m.i. toch wel 7 jaar goed werken.


Hallo @wimdebok12 ,

Hoe ben jij aan een rebox gekomen?

Bij wat hogere zenders heeft de zte veel moeite,en als ik op 1 meter van de antenne sta stopt hij helemaal.

 

Martijn, excuses voor de late reactie. Tsja, hoe is het gegaan. Ik heb hier uitgebreid verslag gedaan van de problemen met de ontvangst. Uiteindelijk heeft de KPN contact met me opgenomen en heb ik een rebox kastje gekregen. Dat is in het kort maar het heeft zeker een half jaar geduurd voordat het eenmaal rond was. Met ondersteuning van de vaste mensen op dit forum. Prima geholpen en vond het leuk, ben gebeld door een kpn man en toen vergelijkend waren onderzoek gedaan. Daaruit bleek ook dat van het zte zxv kastje een hele slecht instabiele ontvangst had. In tegenstelling tot de Rebox. Pracht ontvangst met mooi beeld.