Skip to main content
Hallo ik heb geen digitenne abonnement meer. Kon nog lange tijd 1 2 3 ontvangen met de oude ontvanger. Sinds juli 2019 niet meer. Gelezen dat sindsdien in noord holland het signaal digitaal wordt uitgezonden en ik een andere ontvanger nodig heb, niet zozeer een nieuwe antenne, kon met de oude kpn buitenontvanger. NU heb ik een nieuwe dvbt2 ontvanger van megasat. Maar het lukt me niet. Ik zie dat het lampje van de antenne niet oplicht bij aansluiten van de antenne aan de ontvanger? is dat het probleem? heb ik een actieve antenne nodig?
Hallo en welkom op het forum! Voor een goede ontvangst moet het lampje op de antenne inderdaad oplichten. Daaraan is te zien dat de 5 volt voeding vanuit de ontvanger naar de antenne aan staat. Die is nodig voor de electronica in de antenne.

Als het goed is, kun je via het instellingen menu van de ontvanger de voeding van de antenne aan- en uitzetten.
dank voor reactie. Had inderdaad gelezen in boekje dat je de antenne

aan en uit kan zetten. Echter als ik de ontvanger aanzet (Megasat HD Stick 625 T2+ ontvanger) verschijnt er boot op het scherm van de ontvanger. Schijnt iets te maken te hebben met instaleren van nieuwe software. Ik kan dan helemaal niets doen? de afstandsbediening doet niets (behalve aan en uit) Boekje zegt dat ik dan moet wachten tot ie klaar is met booten..maar inmiddels ruim 12 uur gewacht. Stopt dat wel met boot maar gaat dan op standby en als je de ontvanger weer aanzet dan begint ie weer met boot
Het beste is om eerst even contact op te nemen met de verkoper omdat de ontvanger niet goed opstart. Als de ontvanger is aangesloten op de tv en de antenne, zou die binnen hoogstens een paar minuten moeten opstarten. Je moet dan in een menu terechtkomen waar je o.a. de taal kunt kiezen.



Gaat het om deze ontvanger: link ? Op de site heeft die typenummer 625, maar op de afbeelding staat HD 650.
Deze ontvanger zal mogelijk een LAN poort hebben. Daarmee kun je 'm aansluiten op je modem om nieuwe software binnen te halen.

Maar die in de link van P. Grigio heeft geen LAN, zie ik.



Via het draadloze DVB-T2 HEVC wordt alleen software voor de KPN-ontvangers meegezonden.
Op de site van de fabrikant is de software voor de HD 650 te downloaden. Via een USB stick kan die geïnstalleerd worden op de ontvanger.
Hallo @robverhagen, welkom op het KPN forum. Goed dat je een hier een vraag stelt over het gebruik van je tuner. Ik zie dat Peter en P.Grigio de helpende hand bieden. Top! 🙂
het gaat om de HD625. Inderdaad die van Obelink. Zie nu ook dat de afbeelding op de site de HD650 betreft, maar thuis heb ik toch echt de 625. Vraag me nu af wat ik moet doen..de software voor de 650 laden en instaleren? voorlopig kom ik gewoon niet in het menu om de antenne aan te zetten, lampje brandt nu niet van de antenne. Voor alle duidelijkheid ik heb nog de oude ontvanger van kpn buitenantenne..die is nog goed. Net aangesloten op de oude digitenne ontvanger en dan brand lampje wel. (top ding vond ik dat en jammer dat ik die niet meer kan gebruiken of is die toch nog ergens goed voor?)
obelink geeft aan dat produkt terugkan. Als het apparaat blijft booten is er een software probleem. De vraag is nu ik ga iets anders aanschaffen. Belangrijkste is goede ontvangst van 1 2 3 NPO. Daarnaast vind ik opnemen en een ander programma kijken een fijne functie. Dat kan dan met een USB stick naar ik meen. Wie weet veel over dit soort apparaten en heeft een tip voor een echt goede ontvanger?
Bij twijfel over het type vooral geen software installeren! Als je de verkeerde software installeert kun je daar het apparaat mee slopen.

Ik raad aan contact op te nemen met de winkel; dat de ontvanger op boot blijft hangen is niet normaal.



Toevoeging: @robverhagen je was me net voor met je vorige post! Zelf heb ik goede ervaringen met een XORO ontvanger, net als anderen op dit forum. @PeterG heeft hier wellicht ook nog tips over.
ik lees op een ander topic dat ik de tv op hdmi moet zetten. De tv was eerder aangesloten op de kpn thomso ontvanger via een scart. Mijn tv heeft ook hdmi moet ik de tv nu eerst op hdmi zetten, wellicht dat ik dan wel het menu kan lezen van de ontvanger? ik denk dat dit een vrij onnozele vraag is maar toch. Ik heb tot een jaar terug nog gewoon een beeldbuis tv gehad waarvan ik vind dat die de mooiste kwaliteit beeld heeft. Ik kom vaak bij mensen met enorme tv schermen en ik vind de digitale beeldkwaliteit eigenlijk altijd volkomen slecht. Slechte huidtonen, veel te veel verscherpt beeld. Ik ben dan ook fotograaf en ook veel moderne camera's hebben last van veel te verzadigde kleuren en een enorme verscherping wat de massa van de mensen ook nog eens mooi vinden..ongelooflijk
In dat geval is het inderdaad een kwestie van de tv naar de juiste bron schakelen, met de source (o.i.d.) knop op de afstandsbediening.
het ding doet het! en tevreden nu, bedankt voor alle hulp. Hij wil nog steeds booten maar gewoon overruled antenne aangezet, zenders gezocht en nu in ieder geval weer 1 2 3 meer wil ik niet. Eigenlijk alleen nog canvas 1 en 2 maar daar ga ik dus geen abonnement voor nemen. Prima zo, beste beslissing ooit weg al die commerciele tv wat een verschrikking
Zelf heb ik goede ervaringen met een XORO ontvanger, net als anderen op dit forum. @PeterG heeft hier wellicht ook nog tips over.

Ik ben te laat.... zie ik. 😢

Helaas v.d. mention geen mail gehad.
Ja inderdaad, volgens mij heeft @P. Grigio hier de afgelopen weken uitstekend werk verricht. 👌🏼

tevreden inmiddels. Maar nu wil ik alleen nog kunnen opnemen, lukt me tot nu toe nog neit. Wie heeft er nog meer zo een megasat 625? en weet hoe dat werkt

 


Zover ik kan beoordelen, heeft deze ontvanger geen opnamemogelijkheden on board. Wat je wel kunt doen is een losse HDD-speler erop aansluiten. 

Lees daar hier meer over: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/hoe-kan-ik-opnemen-met-de-nieuwe-digitenne-ontvangers-478226

Maar beter is om een ander type FTA-ontvanger te kopen, die deze mogelijkheden zelf al heeft. Zie daarvoor het andere topic waarin jij geregeerd hebt. 

 

 


Via onderstaande specs te lezen ondersteunt deze ontvanger helemaal geen opnemen. Er staat tenminste expliciet alleen afspelen van afbeeldingen en muziekbestanden via usb of externe HDD.
Er wordt niets vermeld over video noch opnemen.

https://www.obelink.nl/megasat-hd-stick-650-t2-ontvanger.html#product-tab-productspecificaties

De (door mij) aanbevolen ontvanger die wel opnemen ondersteunt, met losse SSD bijvoorbeeld) is de Xoro 7620.


@PeterG Kijk maar even in dAt andere topic waarin hij geregeerd had. 


heb nu ook gelezen ja die megasat kan helemaal niet opnemen..pff

nu wil ik toch wel een twin tuner, dan zou het ook fijn zijn als het niet ruim 30 seconden duurt voordat ie opstart, zeer heet worden vind ik ook vervelend en mooi zou zijn dat je je computer erop aan kan sluiten. Zou dat met deze kunnen? https://azerty.nl/product/xoro/3472220/hrk-7672-twin-hd-kabelreceiver-pvr-ready?gclid=EAIaIQobChMI64fo_67l5gIV2OJ3Ch3LSQQmEAQYASABEgJMefD_BwE


Nee, dat is een receiver voor kabel TV (dvb-c) 


Die gaat het, zoals Noordzee ook al aangeeft, inderdaad helemaal niet doen met DVB-T2/Digitenne. Staat al in de link: kabelreceiver.

Noordzee schreef:

Kijk maar even in dAt andere topic waarin hij geregeerd had

??


 

De (door mij) aanbevolen ontvanger die wel opnemen ondersteunt, met losse SSD bijvoorbeeld) is de Xoro 7620.

 

In dit topic https://forum.kpn.com/digitenne-12/opnemen-met-de-nieuwe-dvb-t2-ontvanger-en-twin-tuner-smart-tv-462572

gaf Rob aan dat hij een twin-tuner zoekt. 


Een twin tuner is zinloos voor alleen NPO. Dan kun je met een single tuner die opnemen ondersteunt gewoon binnen één mux één zender opnemen en de andere kijken.

Alle NPO kanalen zitten op één frequentie. Een tweede kunnen ontvangen, twin, is onnodig.


OK, dat wist ik niet. Ik gebruik dan ook geen opnamemogelijkheden. 


Reageer