Skip to main content

Hoi kpn, 

 

Ik heb het helemaal gehad met mijn digitenne.

Jarenlang een tevreden klant geweest, maar na de omzetting heb ik weinig tot geen ontvangst meer.  Ik heb 2 ontvangers, beide hebben dezelfde problemen. Geen foutmelding, maar geen digitenne ontvangst. Ik heb de antenne overal geprobeerd, zelfs op het dak

 

Heel lang heb ik geduld gehad. Ze (kpn) moeten het nog afstellen, maar het wordt alleen maar erger. De laatste weken vallen zenders uit. "Geen digitenne ontvangst" staat er in beeld.  Ook ned 1, 2 en 3 hebben dit zelfde probleem 

 

Ik ben afhankelijk van digitenne, ik heb namelijk geen kabel, telefoonaansluiting of glasvezel. 

 

Het product wat ik afneem werkt niet naar behoren. Of jullie moeten nog een optie hebben, want ik ben er helemaal klaar mee.

 

Gr Peter 

Hoi @Peterbaaltalseenstekker 

Wat voor type antenne heb je in gebruik?  Staat de antenne binnen of buiten? 
 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 


Op hoeveel procent staat je antenne kwaliteit gemiddeld (ant knop op afstandsbediening)? Schommelt het veel?

Hebje wel een nieuwe antenne gekregen bij de nieuwe ontvangers? Die zijn beter als de oude.


Ik heb alles nieuw, woon in een bungalow dus hij kan ook op het dak staan. Maar overal valthet signaal compleet weg. Met andete woorden. Ik heb of 100%  signaalsterkte of 0%. 


Noordze, mijn gegevens ingevuld

 


Klinkt als een slecht kastje wat gevoelig is voor storingen buitenaf (langsrijdende brommer, vrachtauto, draadloze buiten thermometer etc).


@Peterbaaltalseenstekker

Ik zie dat je in Didam woont. De ontvangst zou dan prima moeten lukken vanuit Arnhem of Doetinchem. 

Wil je het volgende eens proberen?: 

1/ Zorg dat er bij de ontvanger of antenne geen externe storingsbronnen staan in de directe omgeving. Denk dan aan b.v .een modem, LED-lamp od DAB+-radio. 

2/ Haal de ontvanger even vijf seconden volledig van de stroom af. 

3/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

4/ Zet de ontvanger (en TV) weer aan. 

5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

7/ Draai de antenne eventueel een beetje bij aan de hand van signaalmeter uit het menu.

 

Ik ben benieuwd of je dan nog steeds wisselende signaalsterktes hebt. 

Al dat zo is, zijn er globaal twee mogelijkheden.

A/ Jouw ontvanger is niet van beste kwaliteit. (Dat wordt dan een omruiling) 

B/  Jouw antenne is niet geweldig. 

Heb jij de Funke V5 Antenne in gebruik? (zie foto)

  

 

 

 

 

 


Hi @Peterbaaltalseenstekker, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat je al aardig op weg geholpen bent door onze Digitenne toppers! Hartstikke fijn, dat maakt het voor mij een stukje makkelijker :hugging:  Kan je aangeven of de stappen van Noordzee geholpen hebben in jouw situatie? Zo niet, dan moeten we misschien even kijken naar een nieuwe ontvanger of antenne (of beide). Dan is het belangrijk om te weten welke antenne je nu hebt (en of je hem ook daadwerkelijk buiten hebt staan.. uit dit berichtje kan ik het niet helemaal zeker stellen: dus hij kan ook op het dak staan).


@Peterbaaltalseenstekker

Ik zie dat je in Didam woont. De ontvangst zou dan prima moeten lukken vanuit Arnhem of Doetinchem. 

Wil je het volgende eens proberen?: 

1/ Zorg dat er bij de ontvanger of antenne geen externe storingsbronnen staan in de directe omgeving. Denk dan aan b.v .een modem, LED-lamp od DAB+-radio. 

2/ Haal de ontvanger even vijf seconden volledig van de stroom af. 

3/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

4/ Zet de ontvanger (en TV) weer aan. 

5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

7/ Draai de antenne eventueel een beetje bij aan de hand van signaalmeter uit het menu.

 

Ik ben benieuwd of je dan nog steeds wisselende signaalsterktes hebt. 

Al dat zo is, zijn er globaal twee mogelijkheden.

A/ Jouw ontvanger is niet van beste kwaliteit. (Dat wordt dan een omruiling) 

B/  Jouw antenne is niet geweldig. 

Heb jij de Funke V5 Antenne in gebruik? (zie foto)

  

@Peterbaaltalseenstekker 

Heb je het bovenstaande al geprobeerd ? 

 

Heb jij de Funke V5 Antenne in gebruik? (zie foto)

 

 

 


@Peterbaaltalseenstekker 

Heb je de Funke V5 antenne in gebruik? (zie foto hierboven) 

Heb je de stappen 1 t/m 7 nog geprobeerd?

  


@Peterbaaltalseenstekker, ik heb geen reactie meer van je gezien. Kunnen we je hier nog verder bij helpen?


Reageer