Skip to main content

Goedenavond. 
 

ieder jaar stoeien we weer met het signaal van de digitenne. Vandaag eindelijk weer naar de camping. Maar helaas geen signaal. Vorige zomer hadden we nog wel een redelijk signaal. Heeft iemand misschien nog tips? Ik wilde de postcode check doen, maar kon die verder op de site niet vinden. 
We zitten in Cadzand trouwens 

Hebben jullie wel al de ontvanger omgeruild het afgelopen jaar? Want Digitenne zend tegenwoordig op HD kwaliteit uit maar daarover moet je een andere ontvanger hebben En meestal een andere antenne. Een oude ontvanger werkt in ieder geval niet meer! Zie voor meer info https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235


Ja dat hebben we vorig jaar voor de zomer gedaan. We hebben alleen geen andere antenne gekregen. Wel een andere ontvanger. 
 


Hoi @Tamarainzeeland ,

In Cadzand kun je alleen maar Digitenne ontvangen als je gebruik maakt van een goede buitenantenne. 
 

In eerste instantie zou je de antenne van KPN kunnen proberen, de Funke V5. (Zie foto hierboven) Heb jij die antenne al (buiten) in gebruik?

En staat de antenne zo hoog mogelijk? Verder is het uitrichten ook heel belangrijk. De zendmast staat in Goes, daar moet de antenne gericht op worden. 


Ga het buiten proberen. Dankjewel. We hebben nu een binnen antenne. Was nooit een probleem. Maar nu blijkbaar wel nodig om over te stappen 


Heb je de antenne van de foto of een ouder type? 


Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 


@Tamarainzeeland 

Hoe is het nu met de Digitenne in CadzandBadStrandZand? 


Contact gehad met KPN en we krijgen een nieuwe antenne. Dat is nog een oude. Dat zou moeten helpen 


Prima @Tamarainzeeland 

Wil je dan (na de ontvangst van de nieuwe antenne)  het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 


Ja doe ik. Zou die fabrieksinstellingen over het hoofd hebben gezien. Dankjewel voor de tip


Graag gedaan. Laat je binnenkort even weten hoe het verhaal verder gaat? 


Prima @Tamarainzeeland 

Wil je dan (na de ontvangst van de nieuwe antenne)  het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

@Tamarainzeeland 

En was de nieuwe buitenantenne de oplossing?

 


Al supergoed geholden door de anderen hier zie ik @Tamarainzeeland. Ik ben ook benieuwd of het nu beter is..?


Ja doe ik. Zou die fabrieksinstellingen over het hoofd hebben gezien. Dankjewel voor de tip

@Tamarainzeeland 

Ik ben nog steeds benieuwd of je nu met de buitenantenne wel een goede ontvangst hebt in CadzandBadStrandZand? 


@Noordzee 

we hebben een nieuwe antenne gekregen en het ontvangst is nu beter. Het is een gewone binnen antenne. 
wel nieuw plekje in de caravan gezocht voor beter ontvangst. 


Ah mooi 👍, fijn dat de ontvangst nu beter is. 
 

Mocht je overwegen om In de toekomst de antenne buiten te plaatsen?

Daar is een mooie buitenmontageset voor beschikbaar:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed


Hallo wij zitten in cadzand. En hebben geen signaalontvangst. Waar we de antenne ook zetten. Digitenne.  Wat kunnen we het beste doen. En nog een vraag. We hebben een schotel. Kan de de digitenne daarop aansluiten?

Bvd