Skip to main content

Kan ik ook een disk aansluiten op de usb poort, om op te nemen. Anders is de digitenne een waardeloos product. 

Wij hebben met veel genoegen digitenne gebruikt, va kort na de start maar resoluut opgezegd toen ik er achter kwam dat opnemen onmogelijk werd gemaakt, met de overgang naar T2.

Voor de vrije zenders (ongecodeerd, FTA) kan het nog wel, met een koop ontvanger.

Kom er maar in @Noordzee  :-)


Inderdaad het geld niet waard, bedankt voor de info.


@lstoelers @KeesYagi 

Maar ook met de Digitenne-ontvangers van KPN, de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800, is het mogelijk om TV-programma's op te nemen. 

Hoe dan?

De oplossing daarvoor is een losse HDD-recorder. Via een scart-kabel leg je een verbinding naar de scart-in van de HDD-recorder. Vanuit de HDD-recorder gebruik je dan de scart-uit (of eigenlijk component-uit) -verbinding naar de TV. De verbinding tussen de Digitenne-ontvanger en jouw TV loopt dan via de HDMI-kabel. 

Heb je een ZTE-ontvanger, dan heb je een RCA-videokabel nodig en een RCA-scartconvertor. De kans is groot dat je die kabel en scartconvertor meegeleverd hebt gekregen bij jouw ontvanger. Zo niet, dan kun je die bij KPN vragen.  

Heb je een Rebox-ontvanger, dan heb je een kabeltje nodig van de 3.5 mm jack naar de scartconvertor. Ook dit kabeltje met scartconvertor is bij KPN te verkrijgen. 

Om dan daadwerkelijk op te nemen van jouw Digitenne-ontvanger zet je jouw ontvanger op de gewenste zender. Je moet de ontvanger dan op die zender laten staan. De HDD-recorder stel je vervolgens handmatig in op timeropname. 


Bedankt voor deze oplossing, alleen vind ik deze niet goed genoeg. Ik verwachte net als itv, dat je bepaalde zenders kon opnemen (via usb hdd) of via de cloud terug kon kijken. Vind daarom de digitenne een achteruit gang gezien wat we nu hebben. Ik wel of er andere providers zijn die dit wel kunnen.

Maar bedankt voor de info, groet laurens