Skip to main content

Ik heb via iemand die de digitale decoder zxv7200 niet meer gebruikt ter overname aangeboden gekregen. Is deze meteen via mijn abbonement te gebruiken of moet er dan iets worden aangepast in mijn abbonement?

 

Wil deze gaan gebruiken voor vakanties.

Een decoder is eigendom van KPN, die kan je niet van iemand anders overnemen. Als die iemand anders zijn abonnement opzegt wordt de decoder gedeactiveerd en kan je er alleen NPO 1,2 en 3 mee kijken. Die ander moet zijn decoder gratis terugsturen naar KPN.

 

Als je Digitenne wilt kijken is de de enige route om een abonnement te nemen, je krijgt dan vanzelf een decoder thuisgestuurd. Afhankelijk van je huidige KPN abonnement betaal je tussen de 5 en de 18 euro per maand.


Niet elke DVB-T2 receiver zoals de ZTE ZXV 7200 is eigendom van KPN, dat zouden ze wel willen. Als er “digtenne of KPN” opstaat waarschijnlijk wel. 

Echter DVB-T2 is heel lokaal gericht. Het gaat via antennes door de lucht. Als je het ook in het buitenland wilt gebruiken kan je beter een Sataliet antenne aanschaven. In het buitenland ontvang je met een DVB-2 echt geen NPO 1, 2 en 3. Maar ook met Sataliet moet je voor NPO   een decoder hebben die dat doet en met een beetje geluk zal  @Noordzee  je dan melden of dat nog rendabel van toepassing is. De enige free to air satalietzender is BNN (staatsomroep van Belgie en Nederland.)


Ja, dat kan natuurlijk ook maar dan is zo'n kastje zeker niet te gebruiken om alle Digitenne zenders te bekijken, er staat voor Digitenne speciale software op.