Skip to main content

Ik wil binnenkort wegens verhuizing overstappen van KPN glas naar digitenne van KPN

Maar omdat ik een KPN home page heb via een ftp server die behouden moet blijven, de vraag hoe kan ik dat regelen, 

In het buiten gebied waar ik naar toe gaan is geen enkele voorziening, geen koper coax of glas

Voor het internet wil ik een 4G modem gaan gebruiken

Wie geeft me raad

Mvgr. Peter

Hallo @PeterMa .

Digitenne (TV via de ether) en Internet staan helemaal los van elkaar. 

Als er daar geen enkele mogelijkheid is voor bedraad internet, dan ben je waarschijnlijk aangewezen op mobiel internet. Tegenwoordig heb je bij KPN ook onbeperkt mobiel internet. Het lijkt mij dat je dan als klant van KPN gewoon jouw homepage kunt behouden. 

 


Oke,een onbeperkt mobiel abonnement is een mogelijkheid

Maar een abonnement op digitenne is dat een andere mogelijheid?

Wie geeft er een antwoord?

 

Mvgr Peter

 

 

 


Hallo @PeterMa ,

Natuurlijk is een abonnement op Digitenne een mogelijkheid. 

Hier vind je alle informatie : 

https://digitenne.kpn.com

Kun je nog aangeven naar welke plaats je gaat verhuizen? Want in enkele gebieden is geen ontvangst mogelijk van Digitenne. 

 

 


Dankje

De belangrijkste vraag is dus, houd ik mijn website als ik overstap naar digitenne?

En hoe maak ik deze overstap?

dit is via mijn KPN niet te vinden en bellen met de klanten service heeft ook geen resultaat, 

De opmerking is dan “overstappen van Glasvezel naar digitenne?” en een "Website bij KPN via een FTP server”?

Ik zal u met een collega doorverbinden, enz.

Met als resultaat dat ik 1 uur later nog niks meer weet, (2keer contact gehad)

Is het mogelijk dat iemand van KPN deze vraag leest? of hoe kan ik dat schriftelijk doen?

Mvgr. Peter

 


@PeterMa 

Een overstap naar Digitenne kun je regelen via 0800-0402 of bv via de website https://digitenne.kpn.com/

Maar dat is niet de oplossing op jouw eerdere vraag. Je zult Mobiel Internet moeten afnemen van KPN, want dan blijf je ook een internetklant van KPN. 

Hallo @PeterMa .

Digitenne (TV via de ether) en Internet staan helemaal los van elkaar. 

Als er daar geen enkele mogelijkheid is voor bedraad internet, dan ben je waarschijnlijk aangewezen op mobiel internet. Tegenwoordig heb je bij KPN ook onbeperkt mobiel internet. Het lijkt mij dat je dan als klant van KPN gewoon jouw homepage kunt behouden. 

 

Je krijgt dan dus twee verschillende abonnementen bij KPN. Mobiel Internet en eventueel Digitenne voor het TV-kijken.  


Die gratis homepage kun je wel vergeten. Die zit alleen bij de oudere abonnementen voor vast internet. Niet meer bij Hussel. Niet bij Hussel mobiel, niet bij bij Hussel vast internet en niet bij digitenne. Er is geen mogelijkheid om die dienst los af te nemen.

Bij KPN zakelijk zijn mogelijkheden, maar daar betaal je de hoofdprijs. 8 euro ex btw ofzo per maand is het goedkoopste dacht ik.

Dan kan je beter naar yourhosting gaan ofzo. Betaal je iets van van 4 tot 5 euro incl btw per maand ofzo. En daar zit dan gelijk een domeinnaam bij. Bijvoorbeeld www.peterma.nl en een emailadres, bijvoorbeeld info@peterma.nl


Kijk hier eerste jaar 2 euro per maand:

5 GB schijfruimte, bij KPN heb je maar 25 MB.


Strato heeft een mini pakket:

Kan je wel proberen, kan je geen bult aan vallen. Of die domeinnaam er ook bij zit weet ik niet.

Edit: nee die zit er niet bij. Maar die kost volgens mij maar 1 euro per maand.