Skip to main content
(Ik heb een oude Digitenne die ik heb gekocht van KPN, met daarnaast ook een Interactieve TV gekregen van KPN).

Ik wil graag mijn oude Digitenne inwisselen met de nieuwe. Dus ik ben naar de gekregen e-mail gegaan voor meer informatie over deze omruiling, en heb ik de stappen gevolgd die ik moet doen om mijn oude Digitenne te verwisselen met de nieuwe. Alleen op de site staat er "Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers". Ik heb ze allebei maar alsnog staat er dat ik 5 Euro per maand ervoor moet betalen.

Dus hoe zit het nou? Moet ik nou 5 Euro per maand betalen? Ben ik hier iets vergeten om te doen?



Wat ik had gedaan:

> Op "Maak een omruilafspraak" gedrukt.

> Op "Direct apparatuur omruilen" gedrukt.

> De laatste 3 cijfers van mijn bankrekeningnummer ingevuld



Op dit moment was ik een beetje verward.

> Ik drukte op de optie zodat ik er alleen 1 ontvanger krijg.

En daar stond erop 5 Euro per maand.



Wat mij ook verward was dat ik nergens mijn klantennummer ergens hoeft in te vullen.



Maar de grote vraag voor mij is:

Betaal ik nou voor de nieuwe Digitenne of niet?
Klopt. Voor de nieuwe Digitenne HD ontvanger ga je € 5 per maand huur betalen.

Je oude had je nog gekocht. KPN biedt dat sinds juli 2011 al niet meer. Doordat je nog een oude koopconstructie had betaalde je € 0 per maand voor de ontvanger. Dat wordt dus inderdaad € 5 per maand. Digitenne omschakelen naar HD kost een hele hoop geld. De oude voorwaarden komen daardoor te vervallen.



Via je IP nummer wordt automatisch je klantnummer uit het systeem gevist.

Wat mij ook verward was dat ik nergens mijn klantennummer ergens hoeft in te vullen.

En als je een iTV abonnement hebt met recht op 2 ontvangers en je hebt er maar 1 is de digitenne ontvanger dan niet meer gratis als 2e ontvanger van je iTV abonnement, zoals altijd het geval was en in mijn geval nog steeds zo is?

(lekkere zin, niet?) 😉
Als je een ITV abonnement hebt voor 2 ontvangers en je hebt 1 X ITV en 1 X Digitenne dan betaal je dus geen € 5 extra voor die Digitenne.
Hoi Sukatwan, welkom hier.



Jij hebt nu een oudere versie van het Internet+Tv Instap abonnement met daarin 1 digitale ontvanger en daarnaast 1 gratis Digitenne abonnement met 2 gratis Digitenne ontvangers. Wat je in de tool ziet, zie hieronder, klopt. De 1e ontvanger, ongeacht of deze Digitenne of iTV is blijft gratis. Voor de resterende 2 betaal je €5.- per stuk als je ze beide wilt behouden. Onderin de tool kun je aangeven of je deze wilt behouden, wilt verminderen of Digitenne helemaal op wilt zeggen.






Daar wou ik dus even duidelijkheid over hebben, want er wordt steeds alleen maar geschreven over € 5,00, terwijl er dus een uitzondering is voor normale mensen, die maar 1 iTV ontvanger hebben. 😀