Skip to main content

Sinds afgelopen maand heb ik problemen met digitenne. Het signaal was af en toe zwak, maar het werkte nog wel. Echter sinds deze week heb ik geen beeld meer. Er staat alleen maar dat er een zwak/geen signaal is en er verschijnt geen foutcode. Ik heb alle stappen gevolgd om wel een signaal te krijgen, maar niks lijkt te werken. Ook gebeurt er niks als ik het menu probeer te openen. 

Het gaat om het digitenne kastje: ZXV7200

@Hoang 

De nieuwe ontvangers werken helaas nog niet zo goed als de oude. Dat is inmiddels wel bekend. Maar er valt vaak wel wat te verbeteren. 
 

Probeer dit eens:

1/ Ga terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Verder nog twee vragen;

1/ Welke antenne gebruik je nu?

2/ Wat is jouw locatie? 


De ontvanger deed het gewoon prima voor bijna een jaar, het is alleen sinds afgelopen maand dat zo is geworden. Er gebeurt niks als ik het menu probeer te openen, dus daar kan ik niks mee doen. Terug gaan naar de fabrieksinstellingen lijkt ook niet te werken, want er gebeurt niets als ik de stappen volg voor het resetten. Ik krijg nu het gevoel dat de ontvanger gewoon kapot is.

Antenne: Funke dsc 550

Locatie: Zwijndrecht


Ik vrees dat de ontvanger inderdaad overleden is. Dat gebeurt wel eens (een enkele keer).

Een moderator wil graag een andere ontvanger voor je regelen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Ik heb mijn forum profiel aangevuld


Hallo @Hoang, welkom! Fijn dat je je profiel aangevuld hebt! Ik deel de mening van Noordzee en zorg voor een nieuwe ontvanger. Deze kan je omruilen bij de Primera in jouw buurt. Alle info vind je in het privébericht dat je van me krijgt. Let erop dat je de antenne NIET mee terugstuurt. 


@Hoang 

Laat je even weten of de nieuwe ontvanger goed werkt? 


De ontvanger heeft voor een week gewerkt, maar er staat nu weer opeens dat het abonnement geactiveerd moet worden, zou iemand dit nog voor mij kunnen doen? Ik het al het nieuwe CAS-nmr aangepast op mijn profiel.


Hij zou het nu moeten doen! Probeer opnieuw eens uitgebreid te zoeken, dan moet het zeker lukken 🙂.