Skip to main content
Sinds de omruil naar een nieuwe ontvanger is de signaalsterkte zo wisselend. Gaat van 100% naar 0. Tevens is de batterij van de afstandsbediening binnen 1 dag leeg. Gaat om een ZXV7200 ontvanger met een oude antenne. Kan iemand van KPN contact met mij opnemen hierover? Ik heb het idee dat de apparatuur niet juist is die geleverd is.
Hoi @Digitenne janny . Welkom op het forum.

Wat een narigheid! Wij hebben hier (helaas) al veel signalen over gehoord en het goede nieuws is dat we het vaak goed kunnen oplossen.

Wat voor antenne heb je nu? Het is gebleken dat de funke v5 het beste werkt voor thuisgebruik. Mocht jij die niet hebben, stuur ik je die graag toe.

De antenne werkt het best als ie hoog geplaatst wordt. Bij voorkeur zelfs buiten. Maar dat hangt natuurlijk van jouw situatie af. Is die mogelijkheid er? Want dan stuur ik ook gelijk een buitenmontage set.
Hoi,



Ja dat zou top zijn! Ik heb inderdaad wel een mogelijkheid om dit buiten te monteren. Ik heb mijn gegevens aangevuld in mijn account. Dus kom maar door met de nieuwe antenne!



Bedankt voor je actie.



Groeten janny
Afgesproken, Janny. Er is een pakketje naar jou onderweg. Ik verwacht dat 'ie eind deze week of begin volgende week arriveert! We lezen graag of het voor verbetering heeft gezorgd.
Hoi Erwin,

Gisteren het pakketje ontvangen en de antenne geïnstalleerd. Jammergenoeg nog geen verbetering. Het blijft wisselend tussen 0 en 80 % signaalsterkte. Het wisselt zo snel dat je geen kans hebt om zenders te zoeken. Ik heb wel een tv waarin eerder de digitenne kaart rechtstreeks in kon worden gestoken. Met de nieuwe ontvanger kon dit niet meer. Ligt het daar dan nog aan. Dat telkens tussen de ontvanger van de tv en die van de losse ontvanger wordt geschakeld?
@Digitenne janny aan de tv kan het niet liggen. Die krijgt of beeld van de ingebouwde tuner, of van de externe ontvanger. Waar het wel aan kan liggen is de ontvanger. Heb je deze teruggezet naar fabrieksinstellingen, en uitgebreid zenders laten zoeken? In welke woonplaats gebruik je de digitenne ontvanger?

Als je de mogelijkheid hebt de ontvanger ook op een andere locatie te proberen, en daar het wisselende signaal niet optreedt, ligt het waarschijnlijk niet aan de ontvanger.
Aah, even de antenne in de goede richting gezet en terug naar de fabrieksinstellingen. Dat was de truc nadat ik de nieuwe antenne had aangesloten. Top. Ik ben erg geholpen hiermee.



Bedankt.
Fijn om te lezen, @Digitenne janny ! Geniet van het (scherpere) beeld en mocht het onverhoopt toch misgaan, weet je ons te vinden! 🙂
Ik heb een gelijkaardig probleem.

Signaal is altijd goed geweest, sinds een paar dagen springt de schaal met intervals van 2-3 seconden van 0% naar 100% en terug.

Verplaatsen helpt niet. Resetten en terug naar fabrieksinstellingen ook niet.
@gthys welkom op het forum! Naast het resetten, heb je daarna ook de optie uitgebreid zoeken gebruikt bij het zenders zoeken?

Schommelingen in het signaal kunnen veroorzaakt worden door een storingsbron:

-in of rond het huis. Zie deze reactie en verdere in dat topic; storing kan komen door bijvoorbeeld een modem, led lampen of een draadloze buitenthermometer

-een storingsbron buiten
@P. Grigio dank voor de tips. Bij uitgebreid zoeken staat hij continu op 0%. Ik heb ook geprobeerd om de antenne buiten te zetten. Geen effect. Geen storingsbronnen, enkel maar weiland...
Nog een vraag: op welke locatie is (woonplaats) is dit?
@P. Grigio : Hobrede. Als het aan de locatie ligt, moet er recent iets veranderd zijn, want ik heb, denk ik, al 15 jaar Digitenne. Tot begin augustus geen problemen.
@P. Grigio Stop de persen! Ik heb het probleem gevonden, hij doet het weer.

Ik las gisteravond nog dat iemand een gelijkaardig probleem had omdat het kastje lang aan had gestaan. Het mijne ook: vergeten uit te zetten tijdens de vakantie. Blijkbaar is er dan iets wat te warm wordt, of zo.

Dank voor de hulp!
Oh. Dat is fijn om te lezen, @gthys . Een herstart loste het dus op? Mochten de problemen terugkeren, laat het weten!
@Erwin_ Nee, herstart alleen niet. Wel nachtje laten uitstaan... 😁
Vanaf daar zou je inderdaad ontvangst van een of meerdere zendmasten moeten hebben. Goed dat het is opgelost!