Skip to main content

Mogelijk een overbodige topic, maar ik weet niet of mijn aanvulling van 5 maanden geleden nog wordt gezien. Betreft weer het niet meer werken via HDMI kabel.

Ja, die oude wordt ook gevonden. Komt namelijk weer bovenaan bij nieuwe reacties. Maar ik vond 'm via je profiel :wink: .

Die oude ff gelezen. Vrij apart dat op één adres twee ontvangers hetzelfde euvel gaan vertonen. En nu voor een derde keer. Is het alle drie de keren op HETZELFDE tv-toestel???

Dan zou je toch denken dat het tv-toestel eerder roet in het eten gooit danwel storing bij de ontvanger veroorzaakt. Oude tv (meer dan 5 jaar is al oud tegenwoordig), merk/model/HD / HDready…?

Of mogelijk dat de automatische instelling voor HDMI roet in het eten gooit! Dat heb ik een keer gehad toen ik mijn digitenne van een Full HD naar een HDready toestel zetten. HDMI output bleef (in de stand auto) echter 1080p. Toen aangesloten op een Full HD, vastgezet op 1080i, terug naar HDready tv en weer beeld.
Via scart is het ook aan te passen. De HDMI output.

En om nog even te reageren op een niet beantwoorde vraag uit je eerdere topic:

Zou een 'ARRIS" ontvanger kunnen botsen met de ZTE/RBX2800?

Arris ontvangers worden verstrekt bij interactieve tv. Niet bij digitenne. Bovendien: waarom zouden 2 verschillende ontvangers botsen? Die worden niet op elkaar aangesloten. Arris vip2952 / zte7200/rbx2800 zijn allemaal ontvangers, waarbij de eerste dus ITV is en de andere 2 digitenne.


Tja…..feit ligt er.

 

 

Waarom zou een ARRIS ontvanger op verschillende tv’s en verschillende HDMI ingangen het wel jaren lang goed doen ?……..en 

“ Of mogelijk dat de automatische instelling voor HDMI roet in het eten gooit! Dat heb ik een keer gehad toen ik mijn digitenne van een Full HD naar een HDready toestel zetten. HDMI output bleef (in de stand auto) echter 1080p. Toen aangesloten op een Full HD, vastgezet op 1080i, terug naar HDready tv en weer beeld.
Via scart is het ook aan te passen. De HDMI output.”

Gaat niet want de Rebox heeft alleen een HDMI aansluiting. Mijn technische kennis houdt bijna op na het verwisselen van diverse kabels en aansluitingen...dan zou e.e.a. moet werken

Ik geloof wel dat e.e.a. te maken kan hebben in de automatische instelling voor HDMI, maar waar ga ik dat wijzigen….TV ? of ontvanger ?

trouwens..ik wilde dit gepruts eingelijk niet meer, maar goed...ontvanger omgeruild….HDMI kabel defecten uitgesloten omdat de  zxv7200 wel op beide tv’s werkt. Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat er iets in de Rebox gebeurd.

toch maar weer even aan het “ prutsen “ gegaan…..De reebox heeft wel degelijk een tweede uitgang rgb naar scart…...ja...kabeltje er aan toen had ik weer beeld…….. DUS NOOIT MEER gelijk naar mijn tv’s wijzen !!! hahahaha

Dus wij zijn er bijna….kennelijk gooit dus de “automatische” instelling voor HDMI roet in het eten.

 

 


Tja, je opmerking in bovenstaande zie ik weer niet i.cm. "botsen". Zo krijg je dus, als je de vraag volkomen onduidelijk stelt, een in jouw optiek apart antwoord. Niks aan te doen.

De Arris doet het op die HDMI ingang en de digitenne niet. Euh… botsen????

De Rebox heeft ook een analoge output. Ik ga ervan uit dat KPN dat kabeltje gewoon mee levert. Die kabeltjes zijn namelijk niet in de handel. Als KPN die niet mee levert… houd het op.

Ik ben blij dat ik een rbx7200 heb. Op ‘t forum toch vaker klachten m.b.t. de zte ontvanger (2800).

De zte2800 die nu geen beeld meer geeft; heeft ie dat probleem ook op de andere tv-toestellen?

Ik hoop, en ga ervan uit, dat de KPN moderator wéér een omruil in gang zal zetten. Maar als het dan wéér gebeurt….


ho stop ho…..schrijven is iets anders dan praten…. soms.

En zeker iets uitleggen wat je zelf al niet meer kan volgen.

De Rebox geeft het probleem. Doet het nu op de AV uitgang met het bijgeleverde kabeltje.

De tv “ ziet de rebox “ niet meer op beide HDMI ingangen en dat probleem is weer ineens ontstaan na een maand of 5.


Weer diezelfde tv? Hmm, dan zou ik toch… :thinking: . Al op een ander televisietoestel geprobeerd?

Terug naar fabrieksinstelling. Kan via AV want daar heb je beeld voor nodig.

En zet HDMI output op 1080i en niet op auto.

Hopelijk krijg je bij omruil een zxv7200.


Geprobeerd….fabrieksinstellingen, HDMI van automatisch naar 1080i (andere instellingen ook niet) zowel op HDMI 1 als 2 wordt bron niet herkend……

Dus ontvanger werkt nu met de AV uitgang en bijgeleverde kabel.

HDMI werkt niet meer !

p.s. mijn chromebook aangesloten op HDMI en werkt zowel op HDMI 1 als 2.


Met m'n oude tv (uit 2006) moet ik eerst de tv aanzetten en pas als die is opgestart kan ik de digitenne ontvanger aanzetten. Anders geeft de tv geen signaal.

Met de ITV ontvanger, die permanent signaal op hdmi heeft, gaf die tv geen probleem wat dat betreft. Ra ra.


 

Ik ben blij dat ik een rbx7200 heb. Op ‘t forum toch vaker klachten m.b.t. de zte ontvanger (2800).

De zte2800 die nu geen beeld meer geeft; heeft ie dat probleem ook op de andere tv-toestellen?

Ik hoop, en ga ervan uit, dat de KPN moderator wéér een omruil in gang zal zetten. Maar als het dan wéér gebeurt….

 

@PeterG

Je haalt de twee types door elkaar. Het is de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800. 

 

@AAZ Het rare is dat bij sommige mensen de Rebox-ontvanger beter bevalt en bij anderen de ZTE. 

Maar ik verwacht hier nog een moderator die voor jou vast wel een omwisseling in gang wilt zetten. Zorg er dan wel voor dat je het CAS-ID-nummer van je Rebox-ontvanger in jouw profiel hebt staan. Want anders gaat het dadelijk niet goed met de activatie en wordt jouw huidige ZTE-ontvanger gedeactiveerd. 

Kun je even bevestigen dat je het juiste CAS-ID-nummer in jouw profiel hebt staan? 

De kans is groot dat jouw nieuwe ontvanger een ZTE-ontvanger wordt, want daar zijn er meer van uitgegeven. Het is echter niet te sturen door een moderator. Als het tegen zit, dan ga je een Rebox opgestuurd krijgen. 

 


@Noordzee 

Even voor de zekerheid check gedaan. Het CAS nummer rbx2800 is juist.

Nou ja, ik had 2 rbx2800 ontvangers, waarvan er 1, 4 maanden geleden is vervangen….:grin:

Op zich ben ik niet gehecht aan een ontvanger. Ben weer blij als de HDMI  werkt.

 

 

 

Ik ben blij dat ik een rbx7200 heb. Op ‘t forum toch vaker klachten m.b.t. de zte ontvanger (2800).

De zte2800 die nu geen beeld meer geeft; heeft ie dat probleem ook op de andere tv-toestellen?

Ik hoop, en ga ervan uit, dat de KPN moderator wéér een omruil in gang zal zetten. Maar als het dan wéér gebeurt….

 

@PeterG

Je haalt de twee types door elkaar. Het is de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800. 

 

@AAZ Het rare is dat bij sommige mensen de Rebox-ontvanger beter bevalt en bij anderen de ZTE. 

Maar ik verwacht hier nog een moderator die voor jou vast wel een omwisseling in gang wilt zetten. Zorg er dan wel voor dat je het CAS-ID-nummer van je Rebox-ontvanger in jouw profiel hebt staan. Want anders gaat het dadelijk niet goed met de activatie en wordt jouw huidige ZTE-ontvanger gedeactiveerd. 

Kun je even bevestigen dat je het juiste CAS-ID-nummer in jouw profiel hebt staan? 

De kans is groot dat jouw nieuwe ontvanger een ZTE-ontvanger wordt, want daar zijn er meer van uitgegeven. Het is echter niet te sturen door een moderator. Als het tegen zit, dan ga je een Rebox opgestuurd krijgen. 

 

 


Prima @AAZ ,

Ik verwacht hier binnen 48 uur een moderator. Even geduld nog…..


Heb je een SMS gehad met logistieke info, @AAZ ? Ik heb een omruil in het systeem gezet. Zoals @Noordzee al aangeeft heb ik geen controle over welk type wordt opgestuurd. 

Laat je weten of je het juiste type hebt ontvangen? 


Heb je een SMS gehad met logistieke info, @AAZ ? Ik heb een omruil in het systeem gezet. Zoals @Noordzee al aangeeft heb ik geen controle over welk type wordt opgestuurd. 

Laat je weten of je het juiste type hebt ontvangen? 

SMS ontvangen, dank

Geen probleem m.b.t. ontvanger.


@Erwin_ Vandaag pakketje geruild voor de oude decoder…...ik heb een rebox toegezonden gekregen…..:grin::sweat:

Tevens een volledig pakket met snoertjes, scart en afstandbediening terwijl mij vorige keer aangeraden werd deze te behouden. Dus alleen de voeding + decoder retour gezonden..nou , wij weten elkaar te vinden…...


Om in het vervolg giga zoektochten te vermijden.

Zojuist de decoder aangesloten. Ook de oorspronkelijke HDMI kabel gebruikt. Ik denk dat wij mogen stellen, dat de HDMI uitgang van de Rebox defect kan raken. In mijn geval bij beide ontvangers zo’n 5 maanden na elkaar.:thinking:


Fijn dat de nieuwe ontvanger wel werkt. 

Top dat je de uitkomst met ons deelt. :thumbsup_tone3:

 


Ik heb zelf de ZTE (zxv7200). Gezien het aantal klachten/topics m.b.t. de 2800 kunnen we óók stellen dat die stukken minder betrouwbaar (degelijk) is als de 7200.


Al met al toch een goede uitkomst. Erg jammer dat je 2x deze pech hebt gehad. 

Je weet mij te vinden voor eventuele toekomstige vragen! :-)