Skip to main content

Het is toch wel schokkend dat  met een normale FTA wel fatsoenlijke ontvangst mogelijk is. Wij hebben 2 ontvangers die beide regelmatig hikken, zeker als er een auto langs rijdt. Heb er ooit al een topic over gemaakt. Waarom kan KPN niet betere kastjes regelen als dat een oplossing is voor de mensen met problemen? Het plaatsen van extra steunzenders etc lijkt me duurder.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@waltervl 

Vervelend dat je soms een storing ervaart. De problemen zijn bekend. Volg anders ook het onderstaande topic. Daar staat ook in dat er mogelijk nog verbeteringen komen in de loop van dit jaar:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873


@ Admin, nieuw topic had niet gehoeven. Vind het alleen triest dat een hogere beeldkwaliteit ook een teruggang in stabiliteit heeft betekend. Terwijl dat blijkbaar niet had gehoeven als de KPN ontvangers net zo goed waren als de FTA ontvangers die je commercieel kan kopen. Kan natuurlijk aan de firmware liggen maar dat kunnen wij niet weten.
 

Als ik de keuze heb tussen een gat boren, kabel buiten maken, antenne ergens buiten monteren op een trapje of voor een paar tientjes een ontvanger die werkt dan weet ik het wel….

 

Alternatief zou ook de ouderwetse abonnement kaart weer invoeren die je in een koop ontvanger kan stoppen.


Hi. De uitleg over ‘gevoeligheid’ voor storingen en dergelijke staat al in het topic waar Noordzee naar verwijst, maar dat is denk ik wel bekend. Ik hoop in ieder geval dat er nog verbeteringen zijn te behalen (d.m.v. software of wat dan ook) voor veel van de klanten die eerst goed signaal hadden, en nu meer problemen ervaren.

De ‘ouderwetse’ manier van de kaart gaat niet terugkomen. Als je eenmaal hier voor hebt gekozen, ga je niet zo makkelijk terug.


Tsja, als een hoop klanten gaan lopen omdat de ontvangst niet goed is dan kan na een goede evaluatie sommige besluiten omteruggedraaid worden…..


Tsja, als een hoop klanten gaan lopen omdat de ontvangst niet goed is dan kan na een goede evaluatie sommige besluiten omteruggedraaid worden…..

Zeker kan dat. In dit geval zie ik dat echter niet gebeuren.


Ik heb ondertussen als vervangers van mijn ZXV7200 ontvangers een Rebox 2800 gekregen. Deze doen het (na 1 dag) al een stuk stabieler. Ik heb nog geen storing gezien! Nog even afwachten de komende dagen…..


Nog even terugkomend op mijn stroringen. Ik heb dus op 2 ontvangers 100% signaal sterkte maar had dus last van regelmatige haperingen. Dit lijkt te komen door externe storingen (voorbij rijdende auto's, brommers, tractors etc).

Ik heb naar aanleiding van andere ervaringen van andere gebruikers mijn ontvangers ZXV7200 laten omwisselen voor de Rebox 2800. Deze heb ik nu een dag maar lijken al een stuk stabieler. Nog even afwachten….

Admin: reactie samengevoegd, omdat de reactie in een oud(er) topic was geplaatst. 


……..

Admin: reactie samengevoegd, omdat de reactie in een oud(er) topic was geplaatst. 

Beste admin, ik had dat bewust in dat topic geschreven omdat daar meerdere mensen last hadden van dit probleem. Ik heb ook van een gebruiker uit dat topic via PM bericht van gekregen.gekregen.


Wel fijn dat de Rebox bij jou beter lijkt te werken.👍


Niet alleen bij mij maar ook bij anderen. Zie topics

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klacht-over-digitenne-488469

https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-46318

 

Het lijkt erop dat de Rebox een beter signaal storings filter heeft. Dus als je 100% signaal sterkte hebt en toch haperingen en je hebt een zxv7200 dan is het te overwegen om een Rebox 2800 te vragen.