Skip to main content

Nu het weer drukker op straat wordt met bussen en brommers valt ook steeds vaker het signaal weg bij Digitenne.

Ik heb onlangs al een nieuwe antenne gekocht in de onlineshop van KPN maar ook al plaats ik de antenne voor het raam (woning op begane grond) dan valt telkens het signaal weg zodra er een bus of brommer voorbij rijdt. Nu heb ik de antenne ook al aan de andere zijde van het huis buiten hangen maar nog steeds valt het signaal weg zodra er een bus of brommer voorbij rijdt.

Zolang er niets voorbij komt rijden staat het signaal netjes op 100%.

De antenne (Eindhoven - Croy) staat 2,3 km van mijn adres dus dat zou geen probleem mogen zijn toch?

Nu lees ik bij verschillende berichten op het forum dat als je ondanks een buitenantenne toch nog slecht ontvangst hebt dit kan omruilen voor een andere ontvanger. De ZXV7200 zou namelijk een slechter ontvangst hebben dan de Rebox RBX2800.

Op welke manier kan ik de ZXV7200 omruilen voor de Rebox RBX2800?

 

KPN Moderator????


KPN Moderator????

Jij bedoelt @Thomas ? 
Hopelijk komt hij snel langs. 


Zie ook deze tevreden klant in dit topic die gisteren een Rebox mocht ontvangen: 

 

 


KPN Moderator????

Jij bedoelt @Thomas ? 
Hopelijk komt hij snel langs. 


Het maakt mij niet uit welke moderator, áls er maar 1 langs komt (en het issue oppakt). :-)


Hoi Heren, ik had even eerder moeten reageren. Ik heb mijn collega gemaild met de vraag nog even contact op te nemen met @Slaay.


Vandaag heb ik (eindelijk) de Rebox ontvangen!

Meteen even een vergelijking gemaakt met de ZTE en de verschillen zijn erg groot!

Vergelijking ontvangst ZTE versus Rebox

Het eerste getal is signaalkwaliteit en het tweede getal is signaalsterkte. Benieuwd of het verschil zo groot blijft en ik ben heel erg benieuwd of het beeld nog ‘bevriest’ zoals het met de ZTE vaak gebeurt.
Wordt vervolgd!


Wat fijn. :thumbsup_tone4:  

Het belangrijkste is natuurlijk dat je geen last meer hebt van storingen. 


Vandaag heb ik (eindelijk) de Rebox ontvangen!

Meteen even een vergelijking gemaakt met de ZTE en de verschillen zijn erg groot!

Vergelijking ontvangst ZTE versus Rebox

Het eerste getal is signaalkwaliteit en het tweede getal is signaalsterkte. Benieuwd of het verschil zo groot blijft en ik ben heel erg benieuwd of het beeld nog ‘bevriest’ zoals het met de ZTE vaak gebeurt.
Wordt vervolgd!


Ik kan je verzekeren, dat gaat niet meer gebeuren. Hooguit nog wat grove pixels bij een storing. Maar nooit meer zwart beeld met melding geen Digitenne signaal.