Skip to main content

Sinds verderop de nieuwe windmolens zijn gekomen in Wieringerwaard,

kunnen we de zenders nier goed meer ontvangen. Het bereik gaat gelijk met de slag van de wieken. 100% en dan ineens 0% in een vaat ritme. Antenne naar andere raam verplaats maar dat geeft het zelfde effect

Dat is vervelend!

Helaas zijn de huidige ontvangers best gevoelig voor externe storingsbronnen. Windmolens had ik nog niet eerder gehoord, maar ik geloof je meteen. 

Mogelijk kan het buiten plaatsen van de antenne iets helpen, maar ik vrees dat dit probleem best lastig op te lossen is. 

Als je een buitenmontageset wilt proberen, kun je dat hier aangeven. Vul dan wel jouw volledige forumprofiel. 
 

 


Misschien helpt het als je de antenne naar Texel mikt, daar zit ook een zender.


Op Texel richten zou de beste oplossing zijn, we hebben echter aan die zijde geen ramen.

En we hopen over 3 weken eindelijk aangesloten te worden op de glasvezel, heb ik vanmiddag gehoord.

Dus voor die tijd even een gat te boren voor buiten antenne of er een aan te schaffen. Is beetje zonde.

Zitten precies in een dal , en alles heeft hier slecht bereik.

Bedankt voor het mee denken

 


Dan ben je over drie weken dus van het probleem af.

 

Tot die tijd zou je eventueel TV kunnen kijken via een andere manier. Bv via internet naar de NPO-zenders.

Je zou ook kunnen overwegen om een DVB-T2 FTA ontvanger aan te schaffen. Die zijn vaak wat minder gevoelig voor storingen. Je kunt dan kijken naar NPO 1,2,3 en TVNH. 
 

Wil je meer info over FTA-ontvangers? Laat naar horen…..


Hallo @SimoneZ Dat van die windmolens was ik ook nog niet eerder tegengekomen, al kan ook ik me er best iets bij voorstellen. Ik ben in elk geval blij om te horen dat je naar alle waarschijnlijkheid over kan op glasvezel, dat zou het probleem uiteraard direct oplossen. 


Die windmolens zijn dan weer wel goed om je extra stroomverbruik via glasvezel duurzaam te vergroenen. Ieder moet zijn offer geven inderdaad.

Zie het maar als een stip op de horizon met daar tussenin de molen in je achtertuin.


Reageer