Skip to main content

Ik heb al 5x een nieuwe ZVX7200 HDMI KASTJE GEKREGEN EN EEN NIEUWE ANTENNE ERBIJ PROVINCOE UTRECHT VOORHEEN ANALOOG HAD IK EEL SIGNAAL MAAR SINDS HET DIGITAAL IS GEGAAN  NIETS MEER BEN AL 6MND BEZIG OM HET GOED TE KRIJGEN dacht dag het aan de tv lag heb een nieuwe gekocht maar nog  steed ss GEEN DIGITAAL SIGNAAL wordt er doodziek van

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Crosestein1810 De ZXV7200 staat er ondertussen bekend om dat het slecht tegen een slecht of storend signaal kan. Heb je meestal wel goed beeld maar regelmatig haperingen en de melding “Geen Digitenne Signaal”? Dat komt dan door externe storingen als langsrijdende vrachtwagens, slechte led lampen, buitenthermometer, windmolens etc. Je kan kijken of je zelf de storingsbron in huis hebt of dat het van buiten komt. 

Je zou ook eens bij KPN kunnen vragen om een power inserter die je tussen het kastje en de antenne moet plaatsen. Bij een gebruiker op dit forum hebben ze dat geprobeerd en het schijnt te werken. Zie het volgende topic https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-ontvangst-is-slecht-506243?postid=1071132#post1071132

 

Het gaat dan om een "Funke digital TV Universal power inserter for active antennas"


Ik heb al 5x een nieuwe ZVX7200 HDMI KASTJE GEKREGEN EN EEN NIEUWE ANTENNE ERBIJ PROVINCOE UTRECHT VOORHEEN ANALOOG HAD IK EEL SIGNAAL MAAR SINDS HET DIGITAAL IS GEGAAN  NIETS MEER BEN AL 6MND BEZIG OM HET GOED TE KRIJGEN dacht dag het aan de tv lag heb een nieuwe gekocht maar nog  steed ss GEEN DIGITAAL SIGNAAL wordt er doodziek van

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Analoge ether TV bestaat al sinds eind 2006 niet meer, lijkt me sterk verhaal dus dit. 


Hallo @Crosestein1810 ,

 

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.


Hoi @Crosestein1810 en welkom op het forum! Heb je bovenstaande tips van Noordzee al geprobeerd? Wat zijn de bevindingen? 


Nee helpt niets 


OK @Crosestein1810 ,

Ik begrijp dat je in de afgelopen nacht de hele procedure 1 t/m 6 hebt uitgevoerd en dat zonder succes. 

Dan gaan we verder zoeken naar de oorzaak: 

1/ Op welke locatie (woonplaats) heb jij de ontvanger staan? 

2/ Heb je de antenne binnen of guiten staan? 

3/ Indien binnen, kun je de antenne eventueel buiten plaatsen? 

4/ Heb je de antenne van de foto in gebruik? 

5/ Krijg je tijdens stap 5 geen enkele zender binnen in jouw zenderlijst? 

 


@Crosestein1810 

Wil je de bovenstaande vragen beantwoorden? 


Ik heb niets meer vernomen, dus ik hoop dat het met de tips van Noordzee gelukt is. Zo niet, laat het gerust weten! 


Nou antenne hangt  buiten  maar nog steeds geen  digitenne signaal ...hopeloos


In de hele provincie Utrecht moet jij met gemak Digitenne kunnen ontvangen als je gebruik maakt van een buitenantenne. 

Met alleen dit soort korte antwoorden komen we niet verder.: 

Nee helpt niets 

Nou antenne hangt  buiten  maar nog steeds geen  digitenne signaal ...hopeloos

Zie je wel het Digitenne menu op jouw TV?

Zie je een foutcode? 

Heb je de antenne geprobeerd naar meerdere richtingen? 

 


Ja  dat heb ik menu maar geen digitenne  signaal  en op het kastje  staat  8888


OK, nu komen we verder. 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen. 

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.


@Crosestein1810 

Is code 8888 nu verdwenen? 

 


********

*Admin: Privégegevens uit openbaar bericht gehaald en in forumprofiel gezet. 

 

 


Gedaan


@Crosestein1810

Is code 8888 nu verdwenen? 

 

Nee


1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste  input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
 


Hij staat op he tf juiste kanaal krijg alles menu en zo "alleen geen digitenne SIGNAAL 


@Crosestein1810 

Ben je al een stap verder?  

Zo niet : 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Belangrijk ook is om te weten of je een andere HDMI kabel hebt getest @Crosestein1810. Ik heb vanuit mijn systeem ook een herstart aan de ontvanger gegeven, mocht die niet helpen, test dan een andere HDMI kabel. 🙂


Als het goed is krijg ik een ander kastje fout zit in het kastje 8888


Mooi! Wil je laten weten of het nieuwe kastje het probleem opgelost heeft? 🙂 Ik hoop dat je snel weer ongestoord TV kunt kijken!


Reageer