Skip to main content

goede dag allemaal.

ik probeer me te beheersen maar het is ruim beneden niveau wat KPN   aan signaal voor onze zenders leverd .

ik heb 3 ontvangers ,die gebruik ik op de camping bij 3 verschillende caravans.

op alle 3 de plekken hebben we slecht beeld of geen beeld.

er gaat geen dag voorbij dat we bezig zijn met opnieuw installeren.

bellen helpt niet omdat ze niet begrijpen waar ze  het over hebben bij de help desk.

het nieuwe signaal is zo slecht dat ze binnen 3 jaar geen klanten meer hebben,iedereen loopt weg als ze  zo doorgaan.

het probleem is dat we vroeger de ontvangst van de steun masten hadden{ 8 kilometer van mij vandaan }  en nu van de grootte televisie zend masten  25 kilometer of 50 kilometer waar het slechte signaal vandaan komt

het zal niet lang meer duren voordat ik alles bij kpn ga opzeggen {ook thuis mijn wifi signaal is bagger slecht  23 mb snelheid via het slecht modem }

dus kpn ,wat kan je voor mijn doen

gr Ben

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik snap dat dit balen is. Het forumlid @Noordzee heeft vaak de oplossing. Hij zal hier vast op reageren. Slecht Wi-Fi in huis is natuurlijk niet meer nodig.  Daar zijn tig oplossingen voor. Om te beginnen de wifi tuner doen. https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


Hallo @Kimdion ,

Kun je mij de locatie's opgeven van de drie verschillende campings? 

Verder ben ik benieuwd naar de types antenne die je gebruikt. En staan de antennes binnen of buiten? 


maar wat kan jij mij dan vertellen over de zenders?ontvangst  van Digitenne ontvangers

3 jaar terug tot ruim 10 jaar terug nooit problemen met de ontvangst en nu continu problemen 


Als jij mij antwoord geeft op de gestelde vragen, dan kan ik jou vast wel wat info geven. Dat de ontvangst vroeger beter was, ja dat is mij bekend. 

 


ik sta op de grens belgie ? Nederland,300 meter van de Nederlandse grens

vroeger met Digitenne had ik ontvangst van de steun GSM  mast van de plaats Esbeek .

die stond ongeveer  7 km van ons vandaan .

onze caravans staan max 50 mtr uit elkaar. {ook  35 andere mensen op de camping hebben deze problemen}

het ligt niet aan ons 

gr Ben

 

 


OK Ben, 

Op jouw camping heb je sowieso een buitenantenne nodig. Een binnenantenne gaat niet voldoende ontvangst opleveren. Kun je mij opgeven of je al gebruik maakt van de Funke V5 buitenantenne. Deze antenne werkt beter dan oudere types zoals de haaienvin. Hieronder een foto van de Funke V5: 

 


ik heb de normale antennes wat er bij het pakket zit van kpn Digitenne.

die antennes staan allemaal buiten ongeveer op 4 meter hoogte op een mast.

gericht op de zend mast loon op zand.

wat doe ik dan fout.

mijn ontvangst geeft 100% aan en dan valt die in een keer weg naar 0

bij herinstallatie gaat het dan misschien een paar uur beter maar geen dagen. 


Bedoel je met de normale antenne de antenne van de foto hierboven? Want vroeger werden andere antennes meegeleverd. Ik plaats zo hieronder een foto van de haaienvin. 

De door jou genoemde sterk wisselende ontvangstpercentages duiden op een externe storingsbron. Denk daarbij aan een modem, een LED-Lamp of een DAB+-radio. Probeer de antenne en de ontvanger niet direct bij zo'n storingsbron te plaatsen. 

Doe ook even de installatie opnieuw volgens deze methode : 

1/ Maak de ontvanger even helemaal stroomloos en doe die dan weer aan. 

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Richt de antenne bij aan de hand  van de signaalmeter uit het menu, het is in jouw locatie wellicht ook mogelijk om richting Eindhoven uit te richten. De aanwezigheid van hoge bomen in de onmiddellijke nabijheid speelt daarbij ook een rol. 

 

De oude haaienvin: 

 


ik ben wel blij dat er mensen zijn die mij willen helpen maar waarom kan KPN dat niet?


de eerste foto ,die antenne hebben wij bij alle drie de ontvangers

we staan max 50 meter uit elkaar.{ maar andere 35 mensen hebben hier ook last van en de camping is ongeveer 800 meter groot /lang }

vroeger had dus niemand hier last van.

waarom nu wel

als je nog meer tips heb test ik ze komende vrijdag weer

 


Welke antennes heb je nu in gebruik? 


@Noordzee Is hier zeer kundig in. Gewoon hobbymatig. En maak daar nou gebruik van want hij weet veeeel meer dan de gemiddelde klantenservicemedewerker. 


mijn antenne is een funke   v 5

deze word standaard  mee geleverd bij kpn


de eerste foto ,die antenne hebben wij bij alle drie de ontvangers

we staan max 50 meter uit elkaar.{ maar andere 35 mensen hebben hier ook last van en de camping is ongeveer 800 meter groot /lang }

vroeger had dus niemand hier last van.

waarom nu wel

als je nog meer tips heb test ik ze komende vrijdag weer

 

Je hebt met de Funke V5 een prima antenne. Probeer komende vrijdag dan de tips uit. 


Hoi @Kimdion, wat irritant dat de problemen zo begonnen zijn met Digitenne. Dat is niet fijn. Noordzee heeft hier al flink op ingezoomd. Ik ben ook erg benieuwd of de tips van hem gaan werken. We horen graag weer van je als je ze hebt getest. 

Ook ik wil zeker nog wel eens naar de dekking kijken van Digitenne. Zou je daarvoor de postcode + huisnummer van het abonnement en van de camping willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor dan graag van je. 


@Kimdion 

Ik ben benieuwd naar het resultaat van vandaag. De Funke V5 is behoorlijk richtingsgevoelig, dus het nauwkeurig uitrichten van deze antenne kan het verschil maken.

Voor de volledigheid nog eenmaal de instructie:

1/ Maak de ontvanger even helemaal stroomloos en doe die dan weer aan. 

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu, het is in jouw locatie wellicht ook mogelijk om richting Eindhoven uit te richten. De aanwezigheid van hoge bomen in de onmiddellijke nabijheid speelt daarbij ook een rol. 

Succes ! 

 

 


 

als je nog meer tips heb test ik ze komende vrijdag weer

 

@Kimdion 

Wat zijn de resultaten van de test? 


Het is inmiddels bijna een week geleden, hebben de tips geholpen?