Skip to main content

Ik ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat het sinds het HD iss geworden het gewoon helemaal k*t is. Iedere dag moet ik opnieuw een goed plekje zoeken om ontvangst te krijgen en dan nog ontbreken er zeker 8 tot 10 zenders. Gaan we hier nog wat aan doen KPN?

met vriendelijke groet

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Draadloze verbindingsset 

De nieuwe ontvangers werken helaas nog niet zo goed als de oude. Dat is inmiddels wel bekend. Maar er valt vaak wel wat te verbeteren. 
 

Probeer dit eens:

1/ Ga terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Verder nog twee vragen;

1/ Welke antenne gebruik je nu?

2/ Wat is jouw locatie? 

 


Ik heb al deze opties al geprobeerd. Ik woon in Amsterdam en ik heb de nieuwe ontvanger. Die moesten omgeruild worden vanwege de HD ontvangst 


Wat voor antenne gebruik je nu?

Staat de antenne binnen of buiten? 


Hoi @Draadloze verbindingsset . Welkom op het forum.

Jammer dat de ontvangst zo tegenvalt. Ik denk (en hoop) dat er veel winst te behalen valt met plaatsing van de antenne. Ik ben net als @Noordzee  benieuwd waar jij de antenne hebt staan.

Mocht ie nog niet buiten hangen is de hamvraag: Heb je wel de mogelijkheid om hem buiten te plaatsen? Want dan stuur ik met liefde een montagesetje.


Ik heb hem niet buiten hangen en daar ook geen mogelijkheid toe. Wel raar dat het pas is begonnen toen het overging op HD ontvangst. Nu staathuishoudkunde voor een raam waar hij de ene dag zegt 100% ontvangst te hebben,nog steeds maar 17 zenders vind, de volgende dag zegt hij op dezelfde plek geen ontvangst te hebben. 


Er is een hoop verandert sinds die HD omzetting. We zien bij veel klanten, die voorheen zonder buitenantenne werkten, dat dit toch noodzakelijk werd. 

De antenne zo hoog mogelijk met potentieel zo weinig mogelijk blokkades en interferentie van andere apparatuur in de buurt geeft de beste resultaten.

Het is bij jou niet mogelijk om hem aan de andere kant van het raam op de buitenkant vensterbank te plaatsen? Er zijn speciale kabeltjes verkrijgbaar waarmee je onder een kozijn door kunt aansluiten zonder dat het raam open hoeft. Als je op de begane grond woont is het uiteraard lastig. 


@Draadloze verbindingsset

Heb je al deze antenne (Funke V5) in gebruik ?  Anders kan Erwin jou een nieuwe antenne toesturen. 
 

 


Yep deze heb ik


Probeer Dan wat te experimenteren met de plaats van de antenne. 
 

De ontvanger en de antenne niet te dicht bij een externe storingsbron zetten. Denk daarbij bv aan een led-lamp, een modem of een DAB-radio. 


Mocht het toch een optie zijn om een antenne buiten voor het raam te zetten, dit is zo'n kabel waar ik het over had. De aanschafkosten kan ik wel voor je vergoeden. 


@Draadloze verbindingsset 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Dan kan Erwin jou een verlengkabel sturen. Daarmee kun je wat beter experimenteren met het vinden van een juiste plek voor jouw antenne. 

 


@Draadloze verbindingsset 

Heb je al een goede plek gevonden voor je antennekabel wil je een verlengkabel opgestuurd krijgen? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!