Skip to main content

de laatste tijd wordt de ontvangst haperend gegeven. Bij de zenders krijg ik dan stilstaand beeld en geen geluid. Daarna krijg ik de melding geen ontvangst digitennesignaal en dan is het er weer.

Dit vindt plaats op diverse zender kanalen. De antenne is maximaal 80-100% uitgericht.

Voor op de camping heb ik een Funke V4 antenne, helaas geen montagebeugel om hem buiten te monteren. Hoe kom ik daaraan? Ik heb een V5 set besteld, maar zie dat ik deze van een groot gat moet gaan voorzien om de antenne te kunnen monteren. De ontvanger is een ZXV7200. De Funke V4 antenne 845650.

Graag hulp bij het oplossen.

Hoi @Wil Sanders ,

Heb je ook de Funke V5 buitenmontageset besteld? https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

De Funke V5 werkt duidelijk beter dan de Funke V4. Ik heb hier beide antennes staan en het scheelt bij mij best veel. 

Voor de Funke V4 is geen montageset beschikbaar. 

Hieronder een foto van mijn Funke V5 die bovenop mijn dak staat: 

 


Dan wacht ik de montageset even af en kijk gelijk of deze beter is dan de ooit geleverde binnenantenne van KPN. Ook daar is de ontvangst niet ideaal van.

 

Wil Sanders


Hallo @Wil Sanders, welkom op het forum.

Is het probleem met behulp van @Noordzee en de montageset inmiddels verholpen?  Zo niet hoor ik het graag. :grinning:

Wanneer je verder nog vragen hebt ben je altijd welkom op het forum. 

 

 


Even tijdelijk door het raam buiten geplaatst en de ontvangst lijkt niet meer af en toe uit te vallen.

Moest wel een groot gat in de beugel boren om de Funke 4 aan de beugel vast te kunnen maken.

Bedankt voor de tip en foto.

 

Wil Sanders


@Wil SandersAls je nu nog steeds haperingen krijgt is het te overwegen om je V4 Antenne door KPN te laten vervangen door de nieuwe V5 antenne. Deze heeft een 4G filter en past daardoor beter in onze veranderende mobiele wereld vol storende signalen. En eigenlijk had deze actie daarmee moeten beginnen.

 

Tenzij de V4 antenne een eigen antenne is en geen huur.


Ik zal daar om gaan vragen.

Bedankt voor de tip.

Wil Sanders 


hoi @Wil Sanders, als jij voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel toevoegt stuur ik jou gelijk een funke V5 toe! :grin:


Hanna, ik neem aan dat hij reeds verstuurd is. Wegens vakantie kan ik dat nu niet controleren.

Maar ga ervanuit dat hij al verzonden is.

 

Wil Sanders


Hanna, ik neem aan dat hij reeds verstuurd is. Wegens vakantie kan ik dat nu niet controleren.

Maar ga ervanuit dat hij al verzonden is.

 

Wil Sanders

Bij deze wel nu. :relaxed: Is onderweg. 


@Wil Sanders En weer storingsvrij beeld nu met de nieuwe V5 antenne?


tot nog toe geen haperingen meer in de ontvangst. Beter dan 100% was het vroeger met de V4 ook, maar toch waren er momenten dat er geen ontvangst was. Hoop dat het nu weg blijft.

Ontvangst van alle zenders is en blijft storingsvrij.

Ben er erg blij mee.

Bedankt voor alle zorgen en middelen.


Reageer