Skip to main content
Antwoord

Snoer tekort van Digitenne-antenne

• June 11, 2019
  • 11 reacties
  • 515 keer bekeken

Moon196161
Nieuwkomer
Mijn snoer is te kort van de digitenne hoe los ik dat op.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic

Beste antwoord door Noordzee

Het snoer van me digitenne. Ik heb blokjes beeld

Als je blokjes in beeld hebt, adviseer ik jou om jouw antenne buiten te plaatsen indien mogelijk.
Er is daarvoor een montageset voor bij de Funke V5 antenne :
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Het bijkomende voordeel is dat je dan daar meteen een 10 meer lange kabel krijgt meegeleverd die van betere kwaliteit is dan dat dunne kabeltje van het verlengsnoer.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2019
Welke bedoel je?
  1. HDMI
  2. SCART
  3. ANTENNESNOER
  4. STROOMSNOER

Moon196161
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2019

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2019
Dan neem ik aan dat je bedoelt het snoer van de antenne...

Je kunt een verlengsnoer daarvoor in de kpn webshop krijgen. Voor binnengebruik.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 11, 2019

Als je blokjes in beeld hebt, adviseer ik jou om jouw antenne buiten te plaatsen indien mogelijk.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Het bijkomende voordeel is dat je dan daar meteen een 10 meer lange kabel krijgt meegeleverd die van betere kwaliteit is dan dat dunne kabeltje van het verlengsnoer.

• June 11, 2019
Je kunt een verlengsnoer daarvoor in de kpn webshop krijgen. Voor binnengebruik.
Dat ding kun je als waslijn gebruiken, of de vuilniszak mee dichtbinden maar verder niet.
Beter ga je naar een satelliet-ontvangers winkel en koop daar een hele nieuwe kabel, met F-connectors en dan een verloopje bij de ontvanger.
De nieuwere antennes hebben F-connectors, de oudere niet.

Aanvulling : Noordzee was me voor, daar kan ik ook beter op wachten, dat scheelt me tijd 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2019
KeesYagi schreef: Noordzee was me voor, daar kan ik ook beter op wachten, dat scheelt me tijd 🙂

Als @Noordzee op de lijn zit kunnen wij net zo goed even vrijaf nemen @KeesYagi , toch? 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2019
Zou ik niet doen mannen, mijn tijd is ook maar beperkt! Zeker doordeweeks...
Trouwens @KeesYagi , ik wacht nog op jouw reactie in jouw eigen topic.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • June 12, 2019
Hey @Moon196161, welkom op het KPN forum. Zoals je merkt zijn hier voldoende deskundigen voor je beschikbaar 😉 Heel benieuwd of je de montageset voor buiten al hebt besteld, laat je het weten?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 13, 2019

@Moon196161 :
Heb je de bestelling al binnen?
Is het "blokjes beeld" nu veranderd in een haarscherpe beeldkwaliteit?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 16, 2019
@Moon196161

Wat voor kabel heb je nu besteld?
Is het ontvangstprobleem nu opgelost?

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • June 19, 2019
Hey @Moon196161, helaas hebben we geen bericht meer van je gehad. Jammer! Ik ga er vanuit dat je een nieuwe kabel hebt besteld en dat het probleem is opgelost. Ik markeer het antwoord van Noordzee, en sluit daarmee je topic. Mocht je toch nog een vraag hebben, stel het hier gerust. De KPN community helpt graag 🙂