Skip to main content

Goedemiddag, ik had voor mijn man de volgende tv gekocht:

OK. OTV 24H-5022C

Nu stuurt hij net dit:
Kan tv niet aansluiten. Is voor campers met sateliet schotel niet voor digitene.

Klopt dit dat deze tv niet geschikt is voor digitenne? 

Nee, die is niet geschikt voor Digitenne. De tv moet DVB-T2 H.265 ondersteunen en deze is alleen voor H,264


Hallo @KarinvanBerkel ,

Je kunt deze TV wel gebruiken voor Digitenne. Maar dan alleen in combinatie met een losse (bij KPN te huren) Digitenne-ontvanger. Deze TV is niet geschikt voor het CI+-module (insteekkaart) 

Zelf heb ik hier een nog veel oudere HD-ready-TV staan waarop alleen maar een Scart-aansluiting zit. En zelfs daarmee kan ik Digitenne ontvangen. 

Als jouw man in de camper een kleine ruimte heeft voor de kleine losse Digitene-ontvanger te plaatsen, dan gaat het allemaal prima lukken. 

Meer informatie staat op deze website: 

https://digitenne.kpn.com

 


hoi ‘noordzee’

hij heeft een normale digitenne ontvanger en het lukt hem niet en hoorde op zijn werk dat deze tv alleen met satelliet kan, dus vandaar mijn vraag, ik ga zo ff kijken of ie met bovenstaande link verder komt 


Nee, die is niet geschikt voor Digitenne. De tv moet DVB-T2 H.265 ondersteunen en deze is alleen voor H,264

Dat gaat me pet te boven …. Zo a-technisch 😂


hoi ‘noordzee’

hij heeft een normale digitenne ontvanger en het lukt hem niet en hoorde op zijn werk dat deze tv alleen met satelliet kan, dus vandaar mijn vraag, ik ga zo ff kijken of ie met bovenstaande link verder komt 

@KarinvanBerkel

Links is de uitgang van de antenne. In het midden is de HDMI-uitgang. Die (HDMI-kabel) moet verbonden worden met de TV.  Helemaal rechts is de aansluiting met de voeding. 


Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan uitgebreid zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 
 


hoi ‘noordzee’

hij heeft een normale digitenne ontvanger en het lukt hem niet en hoorde op zijn werk dat deze tv alleen met satelliet kan, dus vandaar mijn vraag, ik ga zo ff kijken of ie met bovenstaande link verder komt 

@KarinvanBerkel

Links is de uitgang van de antenne. In het midden is de HDMI-uitgang. Die (HDMI-kabel) moet verbonden worden met de TV.  Helemaal rechts is de aansluiting met de voeding. 


Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan uitgebreid zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 
 

hoi Noordzee, hij zit op zijn werk en reageerde op jouw bovenstaande oplossing;

Zo ver was ik ook. menu vraagt welke astra sateliet we hebben. En gaat niet verder

 


Hij zit in het menu van zijn TV. Dat is niet de juiste route. 

Verbind de HDMI-kabel tussen TV en ontvanger. Doe dan de ontvanger en de TV aan. Zoek dan via de source-knop naar de juiste HDMI-ingang in het menu van jouw TV.  BV HDMI 1 of HDMI 2. Dan vervolgens het Digitenne-menu volgen. 

Geen zenders zoeken via het menu van de TV, maar via het Digitenne-menu. 


vraagt welke astra sateliet we hebben.

Dat komt niet van de ontvanger van kpn. Die kent "satelliet” helemaal niet. Heeft ie de tv wel effies op de hdmi ingang gezet???? Met de afstandsbediening van OK. dus. 

MAAR!!! Dat gaat pas als je bij dat (rare) merk de eigen tuner naar bijvoorbeeld dvb-c kanalen laat zoeken. Volgens mij kent ie wel de ‘kabel’ Ziggo. Hij vindt uiteraard geen zenders. Maar na het opslaan van … eh … niets kan je daarna wel naar de hdmi ingang. Ik liep daar ook tegenaan met een OK. in combinatie met de ZXV7200 van kpn.


Dankjulliewel Peter en Noordzee,

geef alles door en dan kan hij gaan kijken of t zo wel lukt 

Tsja ik dacht dus gewoon, koop een kleine tv en hoppa hij kan kijken maar dom gedacht dus 😢


Dankjulliewel Peter en Noordzee,

geef alles door en dan kan hij gaan kijken of t zo wel lukt 

Tsja ik dacht dus gewoon, koop een kleine tv en hoppa hij kan kijken maar dom gedacht dus 😢

Tsjaaa, er zijn tegenwoordig voor net iets meer geld inderdaad voldoende kleine TV’s te koop die wel geschikt zijn voor de insteekkaart. Ik was een tijdje terug op een camperbeurs en daar stonden er voldoende. 


Dat dacht ik ook toen ik die OK. bij de Mediamarkt hier vlakbij haalde voor een kennis met de ZXV7200.

Pas na (vrij nutteloos) scannen van dvb-c met de tuner in de tv kon ik na ‘opslaan’ pas naar hdmi. Het duurde wel ‘even’ voordat ik dáár achter was met die tv. Vandaar dat ik het hier meldt.


Hij heeft geen jbsteekkaart maar nog zo’n gewoon kastje van digitenne 


Hij heeft geen jbsteekkaart maar nog zo’n gewoon kastje van digitenne 

Ja, dat is begrepen.

Maar. Eerst de tv zelf laten zoeken naar zenders. Er worden er 0 gevonden. Dat opslaan. Pas dán kun je naar de hdmi ingang waar het digitenne kastje op aangesloten zit. En kijken maar.


Hi @KarinvanBerkel, welkom hier. 

Wat fijn dat Sailorbobby, Noordzee en PeterG jou al goed hebben geholpen. Waarvoor dank. 

Nee, die is niet geschikt voor Digitenne. De tv moet DVB-T2 H.265 ondersteunen en deze is alleen voor H,264

Dit klopt, het om verschillende technologieën. De 265 is nieuwer terwijl je televisie 264 ondersteunt. 

Je kunt deze TV wel gebruiken voor Digitenne. Maar dan alleen in combinatie met een losse (bij KPN te huren) Digitenne-ontvanger. Deze TV is niet geschikt voor het CI+-module (insteekkaart) 

Zelf heb ik hier een nog veel oudere HD-ready-TV staan waarop alleen maar een Scart-aansluiting zit. En zelfs daarmee kan ik Digitenne ontvangen. 

Als jouw man in de camper een kleine ruimte heeft voor de kleine losse Digitene-ontvanger te plaatsen, dan gaat het allemaal prima lukken. 

Meer informatie staat op deze website: https://digitenne.kpn.com

Dit zou inderdaad een goede oplossing zijn! 

 


In dit geval is een monitor voldoende.
Een TV is een monitor met ingebouwde ontvanger(s) die in dit geval alleen maar in de weg zitten.

Het geluid is dan nog weer een ander verhaal, mijn sterke voorkeur is om dat niet via de luidspreker te doen in een plat scherm die dan nog tegen de muur praat ook “tot overmaat van ramp”.
Een losse luidspreker met ingebouwde versterker zoals die vaak naast een computer staan zou al een stuk beter zijn.


Reageer