Skip to main content

Ik gebruik nu op de camping een binnenantenne, buiten. Bij goed weer prima ontvangst. Sluit ik de nieuw ontvangen buitenantenne aan, nul signaal. Blauwe licht/kring bij aansluiting brandt wel. De buitenantenne wil ik gebruiken bij regen.

Zit er verschil in sterkte/ ontvangst mogelijkheden van deze antennes en zo ja bestaat er een "zwaardere" antenne met meer ontvangst mogelijkheden?

Ik zie op de camping buitenantennes met en pyramidevorm 

Hallo @123345 ,

Tegenwoordig heb je de Funke V5 antenne. Deze antenne werkt beter dan oudere types zoals het blokje (binnenantenne) en de haaienvin (buitenantenne).

Maar dan moet de antenne uiteraard niet kapot zijn. Als je totaal geen ontvangst krijgt met de buitenantenne, dan lijkt iets niet goed te werken.

Dit is de huidige Funke V5 antenne :

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/   

Deze antenne kun je ook buiten gebruiken, met de buitenmontageset werkt dat het beste : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

 

Als je de buitenmontageset al hebt, dan zou ik nog eens goed kijken of de pluggen goed vast zitten. 

Heb je wat anders in gebruik? ; Laat dat dan hier horen. 

 

 


Hallo @123345  en @Noordzee . de antenne moet natuurlijk ook goed gericht staan op de dichtstbijzijnde zender, net als vroeger met de antenne op het dak.

 


Heb je zeker gelijk in @JanD ,

Maar als er met een binnenantenne een goede ontvangst is, dan moet het een buitenantenne zeker lukken, zelfs als de antenne niet goed uitgericht staat. 
 

Maar Ik ben nu eerst benieuwd of @123345 inderdaad al de huidige buitenantenne in huis heeft. Want dan kunnen we daarna kijken of de antenne beter uit te richten is. 

Dan is het ook handig als @123345 de huidige locatie wil opgeven.

 


Ik heb in mijn vraag over een net nieuw van KPN ontvangen Funke 5 antenne.


O ja, locatie is Kootwijk, 3775KB


Op diverse plekken en windrichtingen de antenne verplaatst. Resultaat blijft 0 ontvangst


In Kootwijk moet je een prima signaal kunnen ontvangen, er staat een zendmast in Apeldoorn. 

Daarheen moet de antenne gericht worden. 

Hoe hoog staat de antenne? 

Heb je de buitenmontageset in gebruik? B.V. bovenop jouw caravan? 

 


@123345 

Heb je bovenstaande antenne al in gebruik in combinatie met een buitenmontageset? 

 


Van iemand op de camping een Funke 5 in bruikleen gekregen. Deze werkt naar behoren en volop ontvangst. Wat mij opviel bij deze antenne is dat het blauwe licht bij de stekker aansluitingen feller brandt dan bij de 2 door KPN aan mij gestuurde antennes Funke 5.


Duidelijk is dat jouw huidige antenne minder goed werkt. Tijd voor een nieuwe (buiten-)antenne!
 

 Er komt hier vanzelf een moderator langs. 


Hoi @123345 Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Noordzee jou al goed heeft geholpen en dat je nu mijn hulp nodig hebt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe buitenantenne jouw kant op. :relaxed:


L.S, mijn gegevens zijn ingevuld. Echter de antenne BESLIST niet naar mijn huisadres versturen. Alleen als deze "echt" door de brievenbus kan. Anders naar ******

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Prima @123345 ,

@Vikash zal nog wel dat adres verwijderen uit jouw bericht, want het is nu openbaar te zien. 


Top en dank voor de service. Idd niet zo slim van me. Gr


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik hebt het bericht aangepast en een antenne verstuurd naar het adres wat in jouw bericht stond. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Hoi @123345 ,

Wil je dan (na de ontvangst van de nieuwe antenne)  het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 


Ga ik doen Noordzee.


Hoi @123345 ,

Wil je dan (na de ontvangst van de nieuwe antenne)  het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

@123345

Is het zo gelukt ? Heb je nu goed beeld op alle zenders? 


Het werkt nu goed. 


Mooi zo 👍


Wat fijn dat het nu goed werkt. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan weet je ons te vinden! :wink:


Reageer