Skip to main content
In 2018 werden regelmatig nieuwe software-versies uitgebracht voor de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800. De laatste grote software-update was in december 2018 en daarna nog een kleintje in februari 2019. Maar die laatste ging alleen over frequenties zoeken per provincie.



Nadat eerst een nieuwe software-versie was beloofd direct na de totale overgang op DVB-T2 (9 juli 2019), wordt nu verteld door moderator Erik dat de eerstvolgende software-update niet eerder te verwachten is dan medio november.



Aangezien er dan bijna een jaar (!!) geen grote vernieuwingen zijn doorgevoerd, verwacht ik wel het een-en ander van de eerstvolgende update.



Ingebrachte ideeën zijn b.v :


  • Verbeterde EPG (Gids)
  • Verbeterde Teletekst
  • Alle regionale zenders uit jouw directe omgeving in je zenderlijst
  • Verbetering wat betreft zoeken op provincie
  • Onthouden van volgorde zenderlijst na het uitdoen van de ontvanger
  • en vast nog wel meer.... (Wat dacht je van een verbetering van de ontvangst?)

Mijn vraag aan een moderator is welke verbeteringen er momenteel uitgewerkt worden. Welke verbeteringen gaan er dus komen in de nieuwe update? En is er al een geplande datum bekend?



Ik snap dat het nagevraagd moet worden, maar het is wel handig om te weten welke verbeteringen er gaan komen.

De herinnering is inmiddels de deur uit. Ik kom er op terug zodra ik meer weet :)


Right, ik heb reactie terug, @Noordzee. En dit is een combinatieantwoord ook voor je andere topic waar @Erwin_ navraag over heeft gedaan.

 

Op dit moment voldoet de software voor de Digitenne ontvangers zoals deze is. De aandacht ligt bij andere zaken, zoals de recente zenderwijzigingen. We voorzien voor nu dan ook geen ontwikkelingen op het gebied van de software. 

 


Niet onverwacht, maar dan weten we nu officieel dat de ooit beloofde software-update er niet gaat komen. Bedankt voor het navragen. 


Niet onverwacht, maar dan weten we nu officieel dat de ooit beloofde software-update er niet gaat komen. Bedankt voor het navragen. 

Dan wordt het tijd dat de huidige ontvangers worden vervangen door nieuwe met betere ontvangst (zeker op de hogere frequentie banden) en ook beter epg en regionale zenders!


. . . betere ontvangst (zeker op de hogere frequentie banden)

( ten overvloede ) de demping van een (slechte) antenne kabel is bij hoge frequenties meer dan bij de lage.

en ook beter epg

Wat is daar mis mee ? Ik ben oprecht benieuwd.

en regionale zenders!

Je bedoeld de onmogelijkheid om de regionale zenders van een andere regio te ontvangen, dan wel de EPG wordt vermengt ( is dat nog steeds zo ? ik heb geen abonnement  meer )


@KeesYagi 

  • Hoe lager het RF-kanaal, hoe beter de ontvangst (bij gelijk vermogen.) Dat kan aardig wat verschil maken.
  • De EPG is inderdaad minder uitgebreid als bij mijn XORO-ontvanger.
  • Helaas nog steeds maximaal twee regionale zenders in de zenderlijst, ook al kun je er meer ontvangen. (Bij mij thuis speelt dat overigens niet, ik zit te ver van Groningen af.)

De updates rollen achter elkaar de iptv ontvangers binnen, terwijl ze best wel goed werken.

maar voor de digitenne ontvangers blijft het al jaren stil wat updates betreft.

terwijl de werking toch wel te wensen overlaat.

als het dan niet lukt om ze te verbeteren moeten ze maar vervangen worden.

zo heb ik hier in noord-holland nog steeds maar 1 regionale zender.

digitenne wordt vooral gebruikt waar internet slecht of niet beschikbaar is en daar is

dan toevallig ook digitenne slecht.


De signaalsterkte is wel goed ? Zendmasten genoeg daar zo te zien, je ontvangt Alkmaar ?
Als die maar 1 regionaal uitzend dan helpt nieuwe software niet
Noord-Holland is een uitzondering qua regionale zenders meen ik.
Of bedoel je het verschijnsel dat je niet 2 regio’s tegelijk kan scannen ? Als je tussen 2 masten met verschillende regionalen er op zit, maar dat speelt hier ook niet.

Dan kun je de XORO HRT8720 daar voor gebruiken.
Met de TF5300k zal het zeker niet lukken 🙂 ( die heb ik ook nog staan )
( ik keek in je profiel )

== aanvulling ==
Ja, ik had het goed, althans, hier staat het ook zo :
https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html
1 regionaal daar.
Schoteltje er bij ?


ik gebruik de zte ook op de camping in friesland maar daar erg slechte ontvangst.

Hier in NH wel beter maar ipv kanaal 47 wel op 24 gescand anders wegvallend signaal.

op mijn TF5300k voorheen altijd ook Flevoland kunnen ontvangen , is nu onmogelijk

en in Friesland ook Smilde , is ook niet meer mogelijk.

de zendvermogens zijn voor deze  uitzendnorm te laag of de ontvanger te slecht

blijf ook nog dat de EPG bijzonder slecht leesbaar is


als het dan niet lukt om ze te verbeteren moeten ze maar vervangen worden.

Dat lijkt mij persoonlijk de beste optie.De ZTE ZXV7200 is gewoon van hele matige kwaliteit, dat ding kan beter niet meer geleverd worden wat mij betreft.De Rebox RBX2800 is een stuk beter, maar updates zijn wel nodig denk ik.Het zou ook mooi zijn als met een update het mogelijk gemaakt word om met een externe harde schijf op te kunnen nemen.

Maar misschien moet er gewoon een nieuw apparaat ontwikkelt worden, met de feedback van alle problemen met de huidige.


KPN gaat dat de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX 2800 dus niet meer softwarematig verbeteren. Dat was ooit wel beloofd, maar we kunnen het dus vergeten.

Maar inmiddels is er al ruim een jaar een CI+-module beschikbaar. Met dat module heb je meer mogelijkheden. 

  • Rechtstreeks in je moderne TV. (Geen aparte ontvanger nodig)
  • In een andere ontvanger zoals bv de XORO HRM 8761, Dan heb je een betere ontvangst en heb je ook meer regionale zenders in de zenderlijst voor zover je bij jou te ontvangen zijn. 
  • In een dure hobby-ontvanger zoal de VU+ DUO 4K. Die ontvanger heeft iemand ook onlangs werkend gekregen met Digitenne.   

Ik heb @sailorbobby al ruim een jaar terug getipt over de XORO-ontvanger, maar toen wilde hij niet in die ontvanger investeren omdat zijn camping ging stoppen.    

Â