Skip to main content

Graag had ik van jullie alle benodigde instelling voor de regio Venlo zodat ik deze op e tv correct kan instellen.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Welke ontvanger ? Van kpn ? Het zal de ZVX7200 wel zijn dan.
Kies voor regio Limburg en dan moet het goed komen.

Zenders automatisch laten zoeken. Kies op de ZXV7200 voor uitgebreid zoeken.

Voor frequenties, nou uhf kanalen, zie de kennisbank op de community 😉. Onderdeel Digitenne. 

Er zijn 5 uhf kanalen (frequenties) per regio.

[..] op de tv correct kan instellen.

O aha, zonder kastje, de antenne rechtstreeks in de TV ?
Is dat zo ?

Hallo ​@sinsel ,

In Venlo staat een zendmast die uitzendt op de kanalen:

Venlo 21 31 30 28 33

Sommige TV's zoeken op frequentie, dus ik heb de frequentie er even achter gezet:

kanaal 21: 474 Mhz.

kanaal 28: 530 Mhz. 

kanaal 30: 546 Mhz.

kanaal 31: 554 Mhz. 

kanaal 33: 570 Mhz.

Kijk je via een losse ontvanger, dan kun je gewoon zenders zoeken. Uitgebreid zenders zoeken werkt altijd het beste. 

Kijk je met CI+-module in jouw TV, dan zal jouw TV alle zenders automatisch vinden na een opdracht zenders zoeken. 

Meer informatie over welke zenders per frequentie te zien zijn, staat in dit topic:  

Ja, is zonder kastje met insteekkaart. 

Alles goed aangesloten, maar lijkt alsof de tv niet mee wil werken. 

Dank voor de de frequenties en de tips. Ik ga morgen weer aan de slag om ervoor te zorgen dat mijn dementeren vader tv kan kijken.

Is de tv überhaupt geschikt?

• Voor het huidige zendsysteem 
  • Voor gebruik met de module 

Systeem: DVB-T2 HEVC , geen al te oude tv dus

O.a. een in Nederland gekochte Samsung herkent de module niet. Dan is alleen NPO/RPO mogelijk. KPN heeft het in Duitsland ontwikkelde systeem in gebruik. 

Dank voor de de frequenties en de tips. Ik ga morgen weer aan de slag om ervoor te zorgen dat mijn dementeren vader tv kan kijken.

De TV moet aan een aantal eisen voldoen. Het is belangrijk dat zijn televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie.

Dan zou je (bij ondersteuning HEVC) in ieder geval de NPO-zenders en de regionale zenders moeten kunnen zien. 

Controleer verder goed in de gebruiksaanwijzing van jouw TV of je televisie klaar is voor de CI+ module. De TV moet het CI+-module versie 2.0 ondersteunen. Er zijn ook TV's die een oudere versie CI+ hebben. 

Tenslotte is het belangrijk dat je de power-inserter in gebruik hebt genomen. Zonder power-inserter ga je geen beeld krijgen. 

Als de TV niet geschikt blijkt, dam kun je via de klantenservice (of de KPN-winkel) de insteekkaart omwisselen voor een losse ontvanger. 

Met het oude in Nederland nooit in de ether gebruikte H.264, ga je nu ook geen NPO krijgen ​@Noordzee . 

Noordzee schreef:

TV moet aan een aantal eisen voldoen. Het is belangrijk dat jouw televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie.

Dan zou je in ieder geval de NPO-zenders en de regionale zenders moeten kunnen zien. 

Met het oude in Nederland nooit in de ether gebruikte H.264, ga je nu ook geen NPO krijgen ​@Noordzee . 

Noordzee schreef:

TV moet aan een aantal eisen voldoen. Het is belangrijk dat jouw televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie.

Dan zou je in ieder geval de NPO-zenders en de regionale zenders moeten kunnen zien. 

Klopt, dat schrijf ik er ook onder. Hopelijk duidelijk genoeg.

Ik zal het hierboven nog iets duidelijker omschrijven. (Met ondersteuning HEVC erbij gezet.)  

Maar er zijn dus TV's die wel HEVC hebben en een oudere versie CI+-module, daar gaat Digitenne niet in werken.  

De TV moet aan een aantal eisen voldoen. Het is belangrijk dat zijn televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie.

Dan zou je (bij ondersteuning HEVC) in ieder geval de NPO-zenders en de regionale zenders moeten kunnen zien. 

Controleer verder goed in de gebruiksaanwijzing van jouw TV of je televisie klaar is voor de CI+ module. De TV moet het CI+-module versie 2.0 ondersteunen. Er zijn ook TV's die een oudere versie CI+ hebben. 

Tenslotte is het belangrijk dat je de power-inserter in gebruik hebt genomen. Zonder power-inserter ga je geen beeld krijgen. 

Als de TV niet geschikt blijkt, dam kun je via de klantenservice (of de KPN-winkel) de insteekkaart omwisselen voor een losse ontvanger. 

En ​@sinsel ,

Ben je eruit gekomen? Is de TV van jouw vader hiervoor geschikt? Heb je al beeld op alle zenders of alleen op de NPO-zenders? 

Gisteren is het gelukt om de radiozenders te ontvangen, nog geen tv zenders.

Pap heeft een sony KDL-42W705B Specificaties zover als ik er verstand van heb moet het lukken met deze tv.

Ik zat er zelf ook al aan te denken om bij PKN te vragen om ik de insteekkaart mag omwisselen voor een losse ontvangen.

Pap heeft een sony KDL-42W705B Specificaties zover als ik er verstand van heb moet het lukken met deze tv.

Ik zat er zelf ook al aan te denken om bij PKN te vragen om ik de insteekkaart mag omwisselen voor een losse ontvangen.

@sinsel 

Deze TV uit 2014 is niet geschikt voor directe ontvangst (zonder losse ontvanger) van DVB T2 h.265 TV-zenders. Radiozenders kun je dan wel ontvangen. 

Dus jouw vader heeft een losse ontvanger nodig voor de ontvangst van de TV-zenders van Digitenne. 

Ik schreef in mijn eerdere reactie al: 

Ik zat er zelf ook al aan te denken om bij PKN te vragen om ik de insteekkaart mag omwisselen voor een losse ontvanger.

Hmmm, de losse ontvanger van kpn is zeer gevoelig voor een lichte verstoring in het signaal, door weersomstandigheden met name.

In joe geval zou ik kijken of er een andere soortgelijke tv is te vinden, ook ivm heb niet hoeven te wenen aan een andere bediening.
Je kunt met de module eens langs andere tv’s gaan bij ander familieleden (ed).
Of gewoon een nieuwere soortgelijke tv kopen (?) Jaja, geld . . .
Maar, in deze levensfase is de tv vaak het enige vermaak.

Niet belangrijk / ter info :

O.a. een in Nederland gekochte Samsung herkent de module niet. Dan is alleen NPO/RPO mogelijk.

Nouh, het beeld kan niet gedecodeerd worden.

Dat dus, wellicht ook geluid van de TV zenders maar dat wordt soms onderdrukt omdat er geen beeld is.

Hoi ​@sinsel. Wat vervelend dat het niet lukt om Digitenne werkend te krijgen op de televisie van jouw vader. Zoals PeterG hierboven al aangeeft is de televisie niet geschikt voor een Digitenne insteekkaart. Heb je al een terugbelafspraak ingepland met onze klantenservice voor het omruilen van de insteekkaart naar een losse ontvanger?

Alle eer naar ​@Noordzee dat de tv uit 2014 ongeschikt is ​@Vikash van KPN .

Mijn excuses, het was inderdaad ​@Noordzee die dit zei. 😅

Dank voor jullie tips en het meedenken.

Inmiddels met KNP gesproken en ze hebben mij geholpen met een nieuw passend abonnement voor mijn vader. 

Mooi, maar wat houdt

een nieuw passend abonnement

in ?

(toch) met een draadje uit de straat ?

Nee, een totaal ander pakket. Dus geen Digitenne meer, maar

KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box

Installeren verliep snel en soepel en mijn vader kan nu lekker tv kijken en bellen met zijn vaste telefoon :-)

Kijk aan, dat is mooi.
Fijn dat je het even laat weten nog ( niet iedereen neemt die moeite nl. als het probleem is opgelost )
Dus inderdaad aan een draad uit de straat, dat bedoelde ik.

en bellen met zijn vaste telefoon :-)

En goed verstaanbaar ook !  :-)

Reageer