Skip to main content

We hebben 2 tv’s die regelmatig verbinding verliezen. Steeds stekker uit stopcontact om weer op te starten. Ongeveer 1 a 2 x per week. 

Hoi @Jantine P ,

Gaat het echt om de TV's of gaat het om de ontvangers van interactieve TV? Als het om de ontvangers gaat: Welk merk ontvangers betreft het? 


Ik weet dat niet ( of het de ontvanger betreft) maar internet en tf doen het wel. 1 tv moet steeds van de electr stroom af en start dan weer op met een groene balk (percentage) en de grote tv is steeds een paar seconden tot minuten zwart beeld met meded: controleer uw kabelverbinding.


Dit is het ontvangstkastje.


Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd tussen de TV en de ontvanger? 

 


Nee niet geprobeerd want deze is 3 ½ jr oud en zgan. 


Omdat de fout aangeeft "controleer uw kabelverbinding" zat ik daaraan te denken. Je moet toch ergens beginnen om de fout proberen op te sporen. Wellicht hebben jullie nog ergens een kabel liggen? Of zit de kabel ergens niet goed vast? 


Het gekke is dat als we niets doen ( dus nergens aan zitten) na enige tijd de tv weer gewoon verder gaat en het soms ook weken goed gaat met de grote tv. De kleinere tv ( zelfde type kastje) moet minstens 1 x p week van de stroom af voor er weer opgestart kan worden. De source is onveranderd dus dat is niet de oorzaak v d storing. 
Alvast hartelijk dank voor uw hulp en moeite.


Ik heb verder geen tips meer. Misschien @PeterG  of @wjb ? 


Ziggo is wellicht DE OPLOSSING?


Controleer uw kabelverbinding klinkt als of de tv naar de coax-antenne-ingang schakelt. Als je bij Ziggo (ook) wilt kunnen opnemen zit je ook daar sowieso aan een losse ontvanger. Als de tv de hdmi ingang niet vast lijkt te houden is dat geen oplossing. (al vind ik dat nooit een oplossing natuurlijk :wink: .) Verder heeft Ziggo meer nadelen t.o.v. KPN, zoals maar op één tv kunnen opnemen en opnamen kijken.

De melding “controleer uw kabelverbinding” heb ik nog nooit gehad bij de kpn ontvanger. Vandaar dat het me aan bovenstaande doet denken.

Zijn de tv-ontvangers misschien aangesloten via een stopcontactadapter?


Hoi @Jantine P, welkom hier. 

Je krijgt dus op beide tv's de melding: controleer uw kabelverbinding? Blauw scherm met witte letters? Het lijkt mij inderdaad geen melding van ons. Ik ken hem in ieder geval niet. Ik denk hetzelfde als PeterG namelijk. Lijkt eerder in de tv te zitten dan in ontvanger. Heb je wellicht nog een foto van de melding?


Als het probleem zich weer voordoet zal ik een foto van het tv scherm maken. Ik kom hier tzt op terug.


Graag, ik ben wel benieuwd.