Sinds kort gebruiken wij een andere televisie, die de Panasonic (uit model 208)TX-32LZD80F met serienummer: NH-8320524 .
Nu zag ik dat de mogelijkheid er is om een insteekkaart (CI+ 1.4 module) er is.
Aangezien wij nu Digitenne gebruiken met de ZXV7200 met buitenantenne V6 One for All vraag ik mij af of de ontvangst met insteekkaart beter is tov de ZXV7200 in ons gebied waar wij op de camping staan.
En om verder antwoord te geven op jouw vraag: Ja, de ontvangst via de insteekkaart (rechtstreeks via een geschikte TV of via een geschikte ontvanger zoals de Apebox) werkt bij al een hele reeks klanten beter dan met de ZXV7200-ontvanger.
Is jouw ontvangst via de ZXV niet optimaal? Dan zou ik je willen adviseren om te investeren in een geschikte ontvanger zoals de Apebox. Zelf heb ik ook alternatieve ontvangers (VU DUO 4K + een XORO) en PeterG is één van de klanten die een Apebox heeft gekocht.
Met een losse ontvanger heb je geen powersupply nodig. Die 5 Volt wordt al vanuit de ontvanger aangeleverd.
Die Panasonic TX-32LZD80F is uit het jaar 2008. Werkt dus niet met de module. En zelfs ook niet zonder de module voor alleen NPO. Want de TV werkt niet met het uitzend systeem DVB-T2 HEVC.
De ZXV7200 heb ik zelf, naast 2 andere (niet-kpn) ontvangers. De ZXV geeft vaak storing, de andere 2 bijna nooit, alles op dezelfde antenne. En ik ben zeker niet de enige met deze ervaring, jammer, zo krijgt DVB-T onterecht een slecht imago.
De insteekmodule zou je bv in een een apebox kunnen gebruiken, die ontvangt ook goed, althans “noordzee” heeft daar ervaring mee dacht ik ? Even op zijn reactie wachten.
( NB, reageren kan ook zonder het hele voorgaande bericht aan te halen )
Panasonic TV heeft geen 5V op antenne ingang. Dus je kan geen actieve antenne gebruiken tenzij je een 5V power inserter kocht. Een passieve antenne heeft altijd slechtere ontvangst dan een actieve antenne, de gebruikt wordt bij externe Digitenne ontvanger.
Nou, mijn ervaring gaat inderdaad over 1 exemplaar van deze ontvanger. Maar wel op dezelfde antenne met goede splitter en kabel, en de aansluitingen gewisseld om alles uit te sluiten. De ZXV is gewoon niet goed. En is hier ook al vaak besproken, kpn had ook een rebox ontvanger, die zou beter zijn, maar is niet meer beschikbaar.
Dus je kan geen actieve antenne gebruiken tenzij je een 5V power inserter kocht.
Dat is op zich geen probleem
TDN schreef:
Een passieve antenne heeft altijd slechtere ontvangst dan een actieve antenne,
Nouh, een yagi cq hark doet het anders ook prima, is wat groter, maar op zolder (als je die hebt ) is dat geen probleem, is ook hoger en zo betere ontvangst.
Ik weet geen enkele televisie met 5 volt op de coax. Er is altijd een power inserter nodig.
Maar goed. Zolang die Panasonic TX-32LZD80F in het spel is komt de CI+ 1.4 module met antenne aan tv niet in aanmerking. Die tv uit 2008 heeft ook helemaal geen DVB-T2 HEVC. Maar nog DVB-T MPEG2.
En om verder antwoord te geven op jouw vraag: Ja, de ontvangst via de insteekkaart (rechtstreeks via een geschikte TV of via een geschikte ontvanger zoals de Apebox) werkt bij al een hele reeks klanten beter dan met de ZXV7200-ontvanger.
Is jouw ontvangst via de ZXV niet optimaal? Dan zou ik je willen adviseren om te investeren in een geschikte ontvanger zoals de Apebox. Zelf heb ik ook alternatieve ontvangers (VU DUO 4K + een XORO) en PeterG is één van de klanten die een Apebox heeft gekocht.
Met een losse ontvanger heb je geen powersupply nodig. Die 5 Volt wordt al vanuit de ontvanger aangeleverd.
Klopt, ik heb ze ook vaker gezien. Met name kleine modellen die bv in campers worden gebruikt. En vroeger waren er veel meer TV’s die die 5 Volt konden leveren.
Nou, mijn ervaring gaat inderdaad over 1 exemplaar van deze ontvanger.
Bij mij over 2 van die @KeesYagi . Ze werkten hier steeds 2 jaar uitstekend en toen ineens geen NPO meer. Alleen de gecodeerde zenders nog maar. Met NPO (FTA), wat jij gebruikt, is de ZXV7200 juist een zwakke broeder. Maar ja, bij abonnement ruilt kpn ze gratis om. Dus geen buil aan te vallen.
Hmm, of ik die logica onderschrijf dat weet ik nog niet. De vrije zenders wel op 2 ontvangers stuk is wel vreemd ja, maar die zit onderin de band bij jou ws. Dat zou ik op kunnen zoeken, alhoewel de gekende handige site’s op dat gebied minder handig zijn geworden.
Maar goed, er was veel gemopper over die ontvanger hier, “noordzee” onderschrijft dat ook toch?
Het is wel erg rustig op dit gebied trouwens de laatste tijd, wat zal dat zeggen ?
De diehard gebruikers van digitenne hebben de Zxv 7200 eruit gegooid en zijn overgegaan naar een tv met insteekkaart of apebox en andere ci ontvangers met beteren ongestoorde ontvangst.
Die huurontvangers van KPN zijn een grote miskleun geweest met veel afvallers van Digitenne.
ik gebruik zelf nu al een poos een apebox tot grote tevredenheid!
Hoi @Frank.1969 en bedankt voor jouw bericht :) Mooi om te zien dat je zoveel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen. Het antwoord van @Noordzee heb ik gemarkeerd als 'best answer' omdat zijn bericht de lading naar mijn mening het beste dekt. Hopelijk weet je met de hier verstrekte informatie waar je aan toe bent. En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.