Skip to main content

Ik kan alleen npo zenders ontvangen. Alles geprobeerd.  Fabrieksinstellingen uitgebreid zoeken. Niets helpt.

 

Wordt er moedeloos van. Gechat met kpn. Maar reageert op eens niet meer. Vorig jaar na op nieuw activatie van abonnement wel weer alle zenders.

 

KPN HELP!

 

CASNR.***

Hallo @Roelof123 ,

Dan heeft jouw ontvanger een nieuwe activatie nodig. Dat kan hier via het forum. 

Wil je nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Je kunt jouw TV eventueel uit doen, maar de ontvanger wel aan laten staan. 

 


Ha @Roelof123, sorry voor de late reactie! Ik zie dat je inmiddels contact met een collega hebt gehad. Werkt alles nu wel weer? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


@Roelof123 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders? 

 


Je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat het in orde is. Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden. 


Excuses voor de late reactie.

 

Na een nieuwe activatie werkte het nog niet. Uiteindelijk is een refresh aangevraagd en uitgevoerd.  Uiteindelijk hebben we alle zenders  weer gelukkig.

 

Bedankt allemaal 


Graag gedaan.👍


Helaas plezier voor korte duur. Hij is alle zenders weer kwijt. Alleen npo zenders en een regionale zender vind hij nog.

 

Handmatig laten zoeken naar de kanaal 25 werkt niet, omdat hij die zender ook niet kan vinden.

 

Signaalkwaliteit bij handmatig zoeken is 100%. Antennestand is gelijk. Wordt er moedeloos van. Via regio,s laten zoeken werkt helemaal niet, geen digitenne signaal.

 

Weet iemand nog een betere permanente oplossing?

 

 

 

 


Wat vind je als je zoekt via uitgebreid zenders zoeken? 


Alleen de NPO zenders plus regionale zender tv Drenthe en tv noord. We zijn in Friesland


Wat gebruik je voor type antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?

Kun je antenne mogelijk buiten zetten en hoger? 


Is een zwarte buitenantenne van kpn. Vorig jaar omgeruild plus ontvanger i.v.m. de zelfde klachten. Gemonteerd op een stalen buis. Antenne hoogte 3,5 meter. Ik heb de antenne al 3 x verplaatst en op diverse hoogtes gehad. 

 

Het lijkt er op dat de ontvanger de instellingen niet vast houd


Raar probleem @Roelof123 ,

Want als je één frequentie 100% ontvangt, dan zou er toch meer te ontvangen moeten zijn.

Wil je het volgende eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 
2/ Die de ontvanger en TV aan. 
3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

 

Alleen de NPO zenders plus regionale zender tv Drenthe en tv noord. We zijn in Friesland

 

Dit zou helemaal niet mogen kunnen. Je hebt of de combinatie Friesland/TV Noord of de combinatie TV Oost / TVDrenthe. Het gekke is dat ik dit wel eens eerder ben tegengekomen bij iemand uit jouw regio. Vreemd ! 

 


Het blijft idd vreemd. Ik heb zonet de ontvanger even aangesloten bij iemand anders. Ook daar kon hij geen zenders ontvangen en had hij een zeer zwak signaal , wat ook helemaal weg viel.

 

Ontvanger van deze persoon  doet het prima  na deze weer te hebben aangesloten had hij alle zenders weer.

 

Ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat mijn ontvanger niet goed is


Ja @Roelof123 ,

Dat denk ik dan ook. Er komt hier vanzelf weer een moderator die voor jou een omwisseling gaat regelen. 
 

 


Vanmorgen weer van alles geprobeerd. Kreeg ineens 60 Duitse zenders. Hmm. Ze mogen hier dan wel niet naar toekomen, maar om je nu zo te laten zien.... grapje


Ik ga dinsdagmorgen even langs de kpn winkel in Leeuwarden


Ha @Roelof123, ik ga de ontvanger omruilen voor je! Je kunt vanaf dinsdagmiddag een nieuwe ophalen bij de Spar bij jou in de buurt. Belangrijk is dat je de antenne NIET mee stuurt. Ik stuur je de overige informatie in een privébericht toe. Laat je nog even weten of het met de nieuwe ontvanger opgelost is?


Zal ik doen. Bedankt voor de snelle reactie en de goede service.

 

Fijne avond verder


Heel graag gedaan, jij ook een fijne avond!


@Roelof123 

Werkt de nieuw ontvanger wel naar behoren? Heb je nu weer beeld op alle zenders? 

 


Helaas wordt de ontvanger een dag later bezorgd. Ik weet het niet eerder dan morgenavond.

 

Bedankt voor je berichtje. Ik laat je de resultaten weten


Update,

Vanmiddag de nieuwe tv ontvanger ontvangen. Zonet aangesloten en alles lijkt prima. Hij kon de zenders vinden via de regio.

Helemaal heppie de peppie.

Bedankt voor je adviezen en je belangstelling

 


Graag gedaan. Fijn dat je nu weer goede ontvangst hebt. :thumbsup_tone3:


Goedemorgen 

gisteren voor het eerst met de caravan op pad, de hele winter 17 euro betaald zonder er gebruik van te maken (zo zonde) en geprobeerd verbinding te maken

ook bij mij alleen 1 2 en 3

zenders opnieuw ingesteld, half uur aan laten staan, nog steeds geen zenders 

ga zo verder met fabrieksinstellingen maar lijkt erop dat hij misschien niet meer geactiveerd is

 


Hoi @Dickvree ,

Zou je het volgende eens willen proberen? 

  • Handmatig zenders zoeken:   
    • Ga naar nmenu] en kies kZENDER ZOEKEN]
    • Kies KHANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de pBLAUWE KNOP]
    • Ga naar nRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar nSTART ZOEKEN] en druk op kok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

De activatie kan dan wel een uurtje nodig hebben….

 

 

Als het niet werkt: 

Zou je dan jouw Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Een KPN Moderator wil je daarna graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.