Skip to main content

Ik kan alleen npo zenders ontvangen. Alles geprobeerd.  Fabrieksinstellingen uitgebreid zoeken. Niets helpt.

 

Wordt er moedeloos van. Gechat met kpn. Maar reageert op eens niet meer. Vorig jaar na op nieuw activatie van abonnement wel weer alle zenders.

 

KPN HELP!

 

CASNR.***

Goedemiddag 

 

ik heb vanmorgen fabrieksinstellingen gedaan

op kanaal 22 gezocht en op 25 maar 22 was beter

abonnement gaf aan dat ik geen abo had

uur gewacht en alles werkt nu

ontvangst is zeer matig terwijl antenne op dak caravan staat

binnen geen ontvangst

2 van de 3 campings heb ik nu slechte ontvangst, voor 17 per maand vind ik dit onbevredigend

ik overweeg op te zeggen


@Dickvree 

Mooi dat je nu in elk geval weer beeld hebt op alle zenders. 

Nu nog een betere ontvangst creëren…. 

 

Wil je dit eens proberen? : 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de antenne eventueel een beetje bij aan de hand van signaalmeter uit het menu.

 

Wat voor type antenne heb je nu? Is het de Funke V5 (zie foto hieronder) of gebruik je nog een ouder type? 

 


Goedemorgen 

dank voor de hulp en het meedenken

nieuwe poging

ik heb de antenne vorig jaar juli gekregen, het nieuwe type dus zoals op de foto

gedaan zoals geïnstrueerd maar binnen in de caravan 20 zenders gevonden 

geen rtl4

antenne op dak: hij vindt nu wel alle zenders inclusief rtl4, beeld is goed, af en toe beetje blokkerig

is er nog iets te doen aan ontvangst binnen de caravan?

nu hangt er een kabel vanuit een dakraam door de caravan


Fijn dat het nu zoveel beter gaat.

Jij hebt al een prima antenne. Helaas heb je op veel locaties in Nederland een buitenantenne nodig. Dan lukt de ontvangst vaak wel. 
 

Met een binnenantenne wordt de ontvangst lastig of zelfs onmogelijk als je verder dan 10 km van een zendmast afzit. 


Is de buitenantenne dezelfde maar dan met beugel gemonteerd (ga geen gaten in m’n caravan boren :))

of is er misschien een zuignap constructie mogelijk?


De buitenantenne is dezelfde als de binnenantenne. Er is een speciale buitenmontageset voor beschikbaar. Die beugel zie je ook of de foto hierboven. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed