Skip to main content

Heb recentelijk een itv ontvanger omgeruild voor een  digitenne ontvanger voor tv-ontvangst op lokatie. Kreeg de ZXV7200.

Het goede nieuws

Op de camping bij Beekbergen prima ontvangst met de Funke ODSC100 plus buitenantenne. Prima beeld en ook nog aanvullend een aantal Duitse zenders. So far so good.

De gebruikte combinatie.

Het geluid van de tv loopt via een HTS aangesloten via een HDMI-kabel op de ARC-hdmi aansluiting van de tv. Dat werkte tot nu toe altijd prima.

Probleem met ZXV7200 en ARC.

De Digitenne-ontvanger wordt aangesloten op de 2e HDMI aansluiting van de TV. Zodra deze is aangesloten werkt de ARC functie niet meer en kan het geluid alleen afgespeeld worden via de TV met een sterkt mindere kwaliteit.

Sluit ik op de 2e HDMI tv poort met dezelfde hdmi-kabel een XORO HRT7619 fta ontvanger aan, dan blijft de ARC werking van de tv intact en loopt het geluid keurig via de HTS. Ook als ik op deze poort een chromecast aansluit, blijft de ARC functie prima werken.

Het lijkt er dus duidelijke op dat het ARC probleem door de ZXV7200 wordt veroorzaakt.

Vragen.

Is dit probleem bekend en is valt iets aan te doen?

Als de Rebox ontvanger hier geen last van heeft kan ik de ontvanger dan omruilen?

 

 

Hallo @Punter ,

Er is waarschijnlijk wel wat aan te doen! 

Koop een hdmi cec killer en steek die achter in Digitenne ontvanger, dan zal je probleem verholpen moeten zijn. Bij @PeterG  verstoorde het Digitennekastje ook volledig de CEC werking van TV en versterker.

ARC is een onderdeel van het CEC protocol.

Zie ook dit topic : 

 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/tv-sonos-beam-en-digitenne-werken-niet-samen-498128

 

(Met dank aan het eerdere uitzoekwerk van PeterG)


Hoi @Noordzee 

Dank voor je reactie. Ga er mee aan de slag!


Vanmiddag hdmi cec killer geïnstalleerd.

Probleem opgelost. 

ARC werkt nu prima met de zxv7200.

Hartelijk dank voor de oplossing!