Als ik een mail verstuur naar mijn eigen mailadres en ik gebruik dat mailadres als afzender wordt de mail niet verstuurd, maar krijg ik het bericht “email versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig” . Maar stuur ik een mail naar mijn eigen mailadres en ik gebruik een alias, dan wordt het bericht wel verstuurd. Vraag: kan ik dir probleem oplossen door mijn instellingen te veranderen en hoe dan? Jan Vos
E-mail naar eigen adres versturen mislukt
Beste antwoord door Janvos
Eureka-moment na bovenstaande reactie aan Bart. Vanuit KPN klantenservice had ik verschillende reacties gekregen inzake de vraag moet je bij de email instellingen voor de iPhone 13 werken met imap of pop. Elke kerr kreeg ik mee “geen pop dat werkt niet goed”. Gisteren zei een KPN-ner...misschien moet je het toch maar eens proberen. Bij inkomende post heb ik toen “pop.kpnmail.nl” ingevuld….maar dat had geen effect...de mails werden nog steeds niet verzonden. Toen heb ik bij de server uitgaande post zowel mijn wachtwoord als mijn gebruikersnaam ingevuld .Dat had ik nooit gedaan omdat er ‘optioneel’ staat. (en wachtwoord en gebruikersnaam heb je immers al eerder ingevuld) Maar na invoering van beide bij server uitgaande post na “smtp.kpnmail.nl” heb ik toestel uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart...en voor het eerst sinds twee jaar werkt mijn uitgaande mail op dit kpnmail-adres. Iedereen die heeft meegedacht bedankt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.