Skip to main content
Beantwoord

Ik kan met Outlook 2003 geen e-mail meer verzenden

• 18 april 2025
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Werk nog steeds met Windows 7 en Outlook 2003; sinds een week is het niet meer mogelijk om mail te verzenden, mail ontvangen gaat nog steeds. Instellingen: inkomend pop, poort 995, SSL; uitgaand: smtp, SSL, poort 587. Vinkje bij:  verificatie vereist en beveiligd-wachtwoordverificatie bij Server voor uitgaande mail.

Bij het versturen blijft de mail in postvak UIT staan, vervolgens de mededeling dat uitgaande server geen SSL ondersteunt.

Als ik SSL uitschakel, komt de mededeling dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Bij accountinstellingen testen allemaal groene vinkjes en testmail komt binnen.

Beste antwoord door PeterG

Je neemt een ENORM veiligheidsrisico. Wordt al vele jaren niet meer bijgewerkt door Microsoft. Ook beveiligingsprogramma's updaten niet meer onder W7.

Bovendien gaan programma's, zoals je nu merkt, steeds minder goed werken omdat bijvoorbeeld mailservers het niet meer ondersteunen. Er is nu Authenticatie nodig voor kpn mail en dat werkt niet in die verouderde Outlook.

Je kunt eventueel proberen of het nog werkt via de browser. http://webmail.kpnmail.nl . Maar gebruik geen Internet Explorer meer, want daarop wordt dat ook niet ondersteund.

Bekijk origineel

6 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 223 reacties
  • 18 april 2025

Waarom gebruik je nog steeds outook 2003? 

En je werkt ook nog steeds met windows 7.

Terwijl Windows 7 en outlook 2003 niet meer worden ondersteund door Microsoft. 

Kan jou outlook 2003 geen imap van KPN mail ondersteunen? 

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc?icid=topnav%3Acd%3Dservice-internet

Denn026
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 april 2025

Windows 7 krijgt inmiddels al 5jr geen updates meer en Office 2003 is al 11jr niet meer ge-update….

Het is echt erg onverstandig om deze software nog langer te gebruiken, dit is allang niet meer veilig.

Hoog tijd om te upgraden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Ik gebruik Windows 7 omdat ik geen zin heb een aantal programma’s opnieuw aan te schaffen.

PeterG
Superuser
  • 64281 reacties
  • Antwoord
  • 18 april 2025

Je neemt een ENORM veiligheidsrisico. Wordt al vele jaren niet meer bijgewerkt door Microsoft. Ook beveiligingsprogramma's updaten niet meer onder W7.

Bovendien gaan programma's, zoals je nu merkt, steeds minder goed werken omdat bijvoorbeeld mailservers het niet meer ondersteunen. Er is nu Authenticatie nodig voor kpn mail en dat werkt niet in die verouderde Outlook.

Je kunt eventueel proberen of het nog werkt via de browser. http://webmail.kpnmail.nl . Maar gebruik geen Internet Explorer meer, want daarop wordt dat ook niet ondersteund.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3668 reacties
  • 18 april 2025

@Sanfrid 

Je kunt ook overstappen op een nieuw emailprogramma dat (nog) wel werkt met Windows 7. Bijv. Outlook Express Classic.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Dank voor de antwoorden. Een paar antivirusprogramma's werken nog steeds in W7. Ik zal kijken naar OE Classic. Webmail werkt nog steeds met Firefox.

Reageer