Skip to main content
Vraag

18 maanden Netflix dubbel betaald

• February 12, 2025
  • 19 reacties
  • 325 keer bekeken

Ik kom er achter dat ik online aankopen heb bij KPN voor Netflix. Ik heb in juni 2023 Netflix via Netflix zelf aangevraagd en betaal ook elke maand aan Netflix 8,99. Ik heb Netflix nooit bij KPN aangevraagd. Het staat ook niet in mijn abonnement. Na gesprek met Netflix erachter gekomen dat ik een dubbel account heb. Netflix heeft mijn goede account dat is: naam@hotmail.com 

Nou hoorde ik van Netflix dat ik nog een ander account op een ander emailadres heb via KPN. Daar hebben ze een extra punt in mijn emailadres gezet dus staat er: naam@.hotmail.com

Ik heb na veel gesprekken gebeld met Juliet van de afd klachten. Zei vertelde me dat ze het niet kon nakijken, vreemd, en dat ik eerder aan de bel had moeten trekken en dat de verantwoording daarvoor bij mij ligt. Ik heb automatische afschrijvingen en vertrouw daarop dat het goed gaat. De schuld ligt dus niet bij mij. KPN heeft 18 maanden 8,99 onterecht aan mij gefactureerd voor een email die niet van mij is. 

Ik verwacht dat ik die 18 maanden retour gestort krijgt. 

L M Groot 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 12, 2025

Beste ​@Louisa Groot , beter had je in juni 2023 bij controle van je betalingen meteen al aan de bel moeten trekken.

De kans dat KPN je iets gaat vergoeden zal hoogstens een paar maanden zijn, maar niet bijna 2 jaar.

Voor een klacht indienen kun je onderstaande link gebruiken:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen#/

Om privacyredenen heeft KPN je privégegevens uit je topic verwijderd.

Succes.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 12, 2025

Je verwacht dat je die 18 maanden vergoed krijgt? Laat ook even de afloop weten ​@Louisa Groot. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Beste JanD

Ik geef in goed vertrouwen een automatische incasso aan KPN. Zei factureren een maandelijks bedrag aan een fout emailadres waar ik geen zicht op heb. Ik heb nooit bij KPN Netflix aangevraagd. Het staat ook niet in mijn abonnement dat ik Netflix van KPN heb. Ik ben altijd goed van vertrouwen en kijk daarom ook niet altijd alles na. Maar hun hebben een fout gemaakt dan horen ze dat ook te herstellen. Dat zei de man die ik bij Netflix sprak ook. Ik vind zeker niet dat de fout bij mij ligt

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 12, 2025

Vertrouwen is goed, maandelijkse controle van je bankafschriften en facturen is beter ​@Louisa Groot 

• February 12, 2025

Dat zei de man die ik bij Netflix sprak ook. Ik vind zeker niet dat de fout bij mij ligt

Kan die man van Netflix makkelijk zeggen. Hun hoeven het toch niet te betalen in dit geval. Maar ik weet 100% zeker dat Netflix ook geen 18 maanden abonnementsgeld terug zou betalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Marlon92 maar Netflix heeft ook de fout niet gemaakt dus dat is niet aan de orde

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

JanD dat ga in ook zeker doen vanaf nu. Ik ben nog ouderwets en vertrouw op het eerlijke van bedrijven, vandaar ook mijn automatische afschrijving. Maar een fout hoort vergoed te worden en laten we eerlijk zijn KPN is geen arm bedrijf. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Dat KPN geen arm bedrijf is speelt hier totaal geen rol en wil nog niet zeggen dat KPN voor Sinterklaas moet spelen. Blijkbaar bent u ook een rijk persoon omdat u 18 maanden lang een dubbele afschrijving niet heeft geconstateerd. 

U heeft hierin ook een eigen verantwoordelijkheid door regelmatig uw rekening en afschrijvingen te controleren. Dat heeft u niet gedaan waardoor dit 18 maanden heeft geduurd. 

Een fout hoort vergoed te worden maar dit is ook uw fout. 

Mocht u al compensatie krijgen dan verwacht ik dat deze zeker niet voor 18 maanden zal zijn. 

• February 12, 2025

Marlon92 maar Netflix heeft ook de fout niet gemaakt dus dat is niet aan de orde

KPN ook niet. Je denkt toch niet dat KPN zomaar uit eigen beweging Netflix bij jouw online aankopen heeft gezet? KPN kent jouw hotmail adres niet eens. Dat heb je gewoon zelf een keer gedaan.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 13, 2025

Laten we de situatie doornemen:

• U zegt dat KPN een Netflix-account voor u heeft aangemaakt?
    Dit is technisch niet mogelijk vanaf augustus 2021, het gaat enkel via MijnKPN. U krijgt dan een activatielink, waarbij u een account moet aanmaken en koppelen.
    Voor augustus 21 kon dit via de tv-ontvanger. Deze werkwijzen ken ik niet, maar dit is niet van toepassing omdat het tot augustus 21 op deze manier ging.
  • Extra punt in email adres.
    Het systeem kan dit niet gedaan hebben, noch een medewerker. De e-mailadressen kunnen uitsluitend door de klant zelf worden ingevoerd bij dit soort aankopen/activatie.
  • Het nakijken door KPN.
    KPN kan inderdaad niet inzien welk e-mailadres is gekoppeld aan welke account, dit gebeurt per koppel-ID, voor zover ik begrepen heb.
  • Refund 18 maanden.

Zoals u ziet in mijn opsomming, is het zeer onwaarschijnlijk dat KPN hier iets gedaan heeft (technisch kan dit niet).

Daarnaast heeft u natuurlijk ook zelf de verantwoordelijkheid om uw zaken te controleren. U kunt ervoor kiezen dit op goed vertrouwen na te laten, maar dan heeft u kans op dit soort situaties. Hoe zuur het is van de 18 maanden 8,99 euro, ik denk dat dit door een typfout aan uw zijde is gekomen en dat KPN niets voor u kan betekenen.

Voorbeeld werkwijze:

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2025

Hoi ​@Louisa Groot …
Vervelende zaak voor je.

Maar het forum doet niets met betalingen, dan moet je een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.
Of even bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402 en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 13, 2025

Hoi ​@Louisa Groot …
Vervelende zaak voor je.

Maar het forum doet niets met betalingen, dan moet je een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.
Of even bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402 en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Als je goed leest, heeft ze dit al gedaan. Zelfs met de afdeling klachten. Waarom zou ze dan weer moeten bellen ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Bnh nergens in mijn overzicht van KPN staat dat ik Netflix heb, dat is het vreemde van het verhaal

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 13, 2025

Bnh nergens in mijn overzicht van KPN staat dat ik Netflix heb, dat is het vreemde van het verhaal

Waar zie je dan dat je er voor betaald ? Kan je eens een geanonimiseerde screenshot van je factuur en mijnKPN hier plaatsen ?

• February 13, 2025

Daar hebben ze een extra punt in mijn emailadres gezet dus staat er: naam@.hotmail.com

Het is wel bijzonder dat het bij Netflix kennelijk mogelijk is een account aan te maken met een foutief emailadres. Ze hadden met een simpele check bij het aanmaken meteen dat emailadres moeten weigeren.

Vervolgens heeft er ook geen verificatie plaatsgevonden. En nu ik terug zit te denken aan het aanmaken van m'n eigen Netflix account, ik heb volgens mij ook geen verificatie email gekregen met link waarop ik klikken moest.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2025

Als je goed leest, heeft ze dit al gedaan. Zelfs met de afdeling klachten. Waarom zou ze dan weer moeten bellen ?

Omdat dit forum het toch niet kan oplossen voor haar, dus de enige manier is bellen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 13, 2025

Omdat dit forum het toch niet kan oplossen voor haar, dus de enige manier is bellen.

Maar, ze heeft al tig keer met de klantenservice gebeld. Die kunnen niks meer voor haar betekenen. Dus nogmaals, daarom zou ze dan weer daar heen moeten bellen ?

Ze komt juist daarom hierheen, het staat tevens ieder vrij om hier zijn/haar verhaal te doen. Ook kunnen wij met haar meedenken / kijken waar mogelijk de fout zit of het begrijpbaar maken. Zoals we altijd doen, daarom zijn we hier met ze allen vrijwillig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Nou KPN heeft net gebeld en ze betalen me 10 maanden terug. Inderdaad ben ik zelf ook verantwoordelijk voor de betalingen dus alles nakijken vanaf nu. Waar de schuld ligt blijft in het midden. Iedereen bedankt voor de reacties 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 13, 2025

Nou KPN heeft net gebeld en ze betalen me 10 maanden terug. Inderdaad ben ik zelf ook verantwoordelijk voor de betalingen dus alles nakijken vanaf nu. Waar de schuld ligt blijft in het midden. Iedereen bedankt voor de reacties 

Kijk, een onverwacht belletje. Dat is fijn om te horen, mooi dat KPN toch meedenkt!