Skip to main content

Hallo,

25 juniĀ een sim only abonnement besteld, en deze de zelfde dag geannuleerd.
Geen 5g ontvangst thuis, daarom zelfde dag geannuleerd dus binnen 14 dagen bedenk tijd.
Nu vandaag factuur ontvangen met een afkoopsom ??
Ik zou 29 euro moeten betalen omdat ik het abonnement dat maandelijks opzeg baar is geannuleerd heb.
Volgens de wet hebben we 14 dagen bedenk tijd, (en nu moet ik het abonnent afkopen?)
Ik zou denken dit niet klopt zou iemand van KPN dit kunnen uitzoeken.
Waarom is het abonnement direct gestopt, als ik het toch moet afkopen dan hadden ze het beter kunnen laten lopen tot einde van de maand.

Ik hoop hier op het forum tot een oplossing te komen.

Bedankt

Groetjes

Hoi ​@Helmond123Ā 

Welkom op de community van KPN.

Binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) kun je het mobiele abonnement kosteloos annuleren, je betaal dan hooguit de dagen dat het abonnement actief is geweest.
In jouw geval is dat dus niet van toepassing, en zou je dus niets hoeven te betalen.

Ik weet niet op welke wijze je het mobiele abonnement hebt geannuleerd, heb je dat telefonisch gedaan via de klantenservice? of zelf viaĀ Bestelling volgen?

In jouw geval kun je niet spreken van een afkoopsom, maar van een normale factuur waarbij je vooruit betaald, om alvast dit misverstand uit de wereld te helpen.
Deze factuur had nooit uitgebracht mogenĀ worden, omdat je al op dezelfde dag van bestellen het hebt geannuleerd.

Als je het telefonisch hebt geannuleerd, dan zou het nog kunnen zijn dat deze annulering niet goed is doorgevoerd in het systeem door de betreffende medewerker.

Het beste kun je vandaag (zaterdag) nog even telefonische contact opnemen met de telefonische klantenservice van KPN, via telefoon 0800-0402

Een medewerker kan dan direct voor je nagaan, of de annulering wel op de juiste wijze is doorgevoerd, daarnaast kan de medewerker er tevens voor zorgen dat de onterechte factuur gecrediteerd wordt.

Via de community kan dit helaas niet.

Openingstijden klantenservice:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Hallo Michel.uit.Arnhem

Bedankt voor je heldere antwoord!
Ik dacht er precies zo over als wat jij nu omschijft.
Ik heb inmiddels 4x contact gehad met kpn en die blijven zeggen dat als je binnen 14 dagen onbind ik het af moet kopen.
Ze blijven zeggen 14 dagen bedenk tijd niet geld bij 1 maand contract.

Het lijkt mij heel sterk dat kpn dit zomaar mag!!!

Ik hoop hier op het forum geholpen te worden door een kpn medewerker die dit recht kan zetten.
Ik heb besteld via internet, en geanuleerd binnen 14 dagen ( de zelfde dag) dus heb gewoon recht op de wet kopen op afstand.

Hopelijk zet een KPN medewerker de fout van hun recht en word ik geholpen hier op het forum.

Groetjes
Ā 

Hoi ​@Helmond123Ā 

Bedankt voor je terugkoppeling.

Ook bij een maandelijks opzegbaar abonnement, geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) nadat je het online of telefonisch hebt afgesloten.
De duur van het contract maakt hierin helemaal niets uit!

Dat je 4 keer hebt gebeld, met de klantenservice van KPN, waarin je werd verteld dat je het moet afkopen, klopt dus van geen kant.
Deze medewerkers zijn NIET goed op de hoogte van het herroepingsrecht, of hebben niet goed opgelet tijdens hun training bij KPN, en dat is in elk geval niet zoals het hoort te gaan.

Zorg ervoor dat je jouw profiel op de community volledig hebt ingevuld, zodat één van de moderatoren er gelijk naar kan kijken en je er bij kan helpen.

Houdt er rekening mee dat dit enkele dagen kan gaan duren, voordat je antwoord krijgt.
Berichten worden op binnenkomst afgehandeld.

Ā 

​@Helmond123Ā Voor een abonnement moet je sowieso een maand in vooruit betalen. Er komt nog een andere factuur, in deze slotfactuurĀ wordt de teveel berekend bedrag gecrediteerd. Dus eigenlijk voor b.v. een abo van 30,-€ moet je in eerste factuur 30,-€ betalen en in de slotfactuur 29,-€ terugkrijgen. Waarschijnlijk komt het getal 29,-€ (30,-€ min 1,-€ gebruikskosten voor 1 dag)Ā vandaan. Als het niet klopt, post hier jouw factuur met onzichtbare klantennummer, telefoonnummer en andere persoonlijke gegevens.

Bedankt voor de hulp!
Ik moest even kijken hoe ik de factuur moest bewerken maar volgens mij is het gelukt.
Het is telefonische besteld, en ook weer telefonische geannuleerd.
Met de 14 dagen bedenk tijd.

Ik zal proberen de factuur toe te voegen hopelijk lukt het haha
(bij het toevoegen van de factuur krijg ik deze error… Deze service is niet ondersteund. )
Moet een link naar de afbeelding toevoegen maar die pakt die niet.

Zoiezo klopt de datum niet heb het de zelfde dag geanuleerd en de betaal periode op de factuur is:

25-06Ā tot 02-07 maar dat is nog altijd binnen de 14 dagen.

De mail van het annuleren is de zelfde dag als het aanvragen van de esim.

Bedankt voor het mee denken en hopelijk ziet kpn ook in deze factuur niet klopt en ik onterecht een afkoop som moet betalen.

Ā 

Ik heb even zo de factuur screentjes toegevoegd, ik haal deze straks wel weer weg de linkjes.

https://marinuske.nl/1.jpg
https://marinuske.nl/2.jpg

Hoi ​@Helmond123Ā 

Dankzij jouw toegevoegde bijlage van de factuur, weet ik waar het nu fout is gegaan aan de kant van KPN, de medewerker die je bestelling heeft geannuleerd heeft dat gedaan waarbij een afkoopsom in rekening wordt gebracht, terwijl de medewerker voor de optie herroepingsrecht had moeten kiezen.
Als de medewerker dat had gedaan, was er nu helemaal niets aan de hand geweest, en had je hooguit een factuur gekregen voor die enne dag dat het abonnement actief was, maar zelf dat is niet in rekening gebracht.

Daarom adviseer ik de mede klanten ook, om dit altijd zelf te doen binnenĀ Mijn Bestelling.
Daar staat de eerste 14 dagen vanaf het actief worden van het mobiele abonnement (herroeping-periode) een button waarmee je het mobiele abonnement zelf kunt annuleren.
In dat geval gaat het altijd goed, en betaal je alleen voor de dagen dat het mobiele abonnement actief is geweest, maar zeer zeker geen afkoopsom.

Een afkoopsom geld alleen als je midden in het contract, je abonnement wenst op te zeggen, omdat je graag naar een andere provider wilt.
Maar een afkoopsom wordt NOOIT in rekening gebracht binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, zoals nu bij jouw is gebeurd, dat mag niet eens.

Die 29,19 euro aan afkoopsom, dient weer door KPN teruggestort te worden op je bankrekening, want er komt geen nieuwe factuur na deze.
Daarnaast wordt een afkoopsom nooit vanzelf teruggestort, dat dient handmatig te gebeuren door een medewerker van KPN.

Ā 

Ā 

Vandaag weer 4 keer gebeld naar kpn.

De 4e keer eindelijk een collega aan de telefoon die het met mij eens was.

Dit bedrag word aankomende week van de rekening afgeschreven en volgende maand verrekend.

Iedereen bedankt voor de hulp en een hele fijne maandag gewenst.

Hoi ​@Helmond123Ā 

Fijn dat het toch uiteindelijk gelukt is, al moest je daar wel heel veel (onterechte) moeite voor doen.
Volgende maand krijg je het bedrag gewoon weer teruggestort op je bankrekening.
HouĀ dit voor jezelf wel even goed in de gaten, dat het geld weer terug komt.

Goedemorgen ​@Helmond123Ā , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Ā 

Vandaag weer 4 keer gebeld naar kpn.

De 4e keer eindelijk een collega aan de telefoon die het met mij eens was.

Dit bedrag word aankomende week van de rekening afgeschreven en volgende maand verrekend.

Iedereen bedankt voor de hulp en een hele fijne maandag gewenst.

Fijn dat het inmiddels is opgelost maar dat neemt niet weg dat je hier niet 4 x voor had hoeven bellen. Daar hebben we toch wat steken laten vallen als je het mij vraagt en die feedback nemen we (uiteraard) mee. Voor wat het waard is, wil ik je hiervoor namens KPN oprechte excuses aanbieden, je mag namelijk echt beter van ons verwachten.Ā 

Reageer