Skip to main content
Vraag

Aanpassen tenaamstelling KPN factuur zodat goede naam verschijnt bij beller ID

• July 1, 2026
  • 2 reacties
  • 24 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik wil graag de naam veranderen.

De factuur staat op Autobedrijf Kruiskamp. Ik wil dit graag op Kampeerwinkel Amersfoort.

Dit nummer wordt gebruikt voor Kampeerwinkel Amersfoort. Verder verandert er niks. Alleen de naam. Beide bedrijven staan op 1 adres en zelfde KvK. Maar ik vind het vervelend dat klanten in scherm telefoon autobedrijf Kruiskamp krijgen ipv kampeerwinkel Amersfoort

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Beste ​@kampeerwinke Amersfoort 

Welkom op de community van KPN.

Het beste is om even telefonisch contact op te nemen met de zakelijke klantenservice van KPN, deze is bereikbaar via telefoonnummer: 0800-0403

Een medewerker die je te spreken krijgt, kan jouw daarmee verder helpen.
Via de community van KPN is dit helaas niet mogelijk, ook omdat de community hoofdzakelijk voor particulieren klanten bestemd is.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welkom ​@kampeerwinke Amersfoort! Ik kan me voorstellen dat je dit graag wilt aanpassen. Maar, je eigenlijke verzoek, als ik het goed begrijp, is dat je bij de nummerherkenning graag wilt dat de kampeerwinkel wordt getoond in plaats van het autobedrijf. Dat is iets dat losstaat van de naam op de factuur. 

Dergelijke nummerherkenning wordt niet van ons uit geregeld. Dat zijn dingen die moderne mobiele telefoons zelf regelen. En zij gebruiken verschillende bronnen om de naam uit te halen.

Een daarvan is de KvK. Dus wat je kunt doen is bij de KvK inloggen en kijken hoe de registratie daar precies staat. En of je daar dan iets kunt aanpassen zodat de kampeerwinkel als voorkeursnaam wordt gezien.

Daarnaast gebruikt Samsung voor hun telefoons een service die heet Hiya. Je kunt daar een ticket indienen (in het Engels) om de naam te laten aanpassen (kies voor Individuals: Your Calls > Remove incorrect name shown for a call). En als je een Google Bedrijfsprofiel hebt, check en pas eventueel aan wat daar als tenaamstelling staat. Dat soort informatie wordt ook gebruik voor automatische nummerherkenning.

En, als uitsmijter, via MijnNummervermelding kun je inzien, en aanpassen, of en hoe je vermeld staat in de (online) telefoongids en bij nummerinformatiediensten.

Los van dit alles, als je wel ook de naam op de factuur wilt aanpassen, dan kan dit via de klantenservice. Welke klantenservice je moet hebben hangt af van je abonnement. Heb je een MKB abonnement, dan moet je het zakelijke nummer hebben dat Michel al deelt:

Het beste is om even telefonisch contact op te nemen met de zakelijke klantenservice van KPN, deze is bereikbaar via telefoonnummer: 0800-0403

Heb je een KleinZakelijk abonnement, dan val je qua klantenservice onder de consumentenmarkt. Dan kun je via deze link een belafspraak maken. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega kan dan kijken of die tenaamstelling zo kan worden aangepast (omdat KvK nummer wel hetzelfde is), of dat zoiets toch als een contractsovername verwerkt moet worden.Â