Skip to main content
Vraag

Aansluitadres klopt niet, toevoeging ontbreekt

• November 30, 2025
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

Sinds kort hebben wij glasvezel in de wijk en kwam er iemand van KPN langs met een abonnementsvoorstel. Prima voorstel, dus zodoende de overstap van de kabelboer naar KPN gewaagd, gegevens gecontroleerd en door KPN teruggebeld om de dit nogmaals te controleren. Klopte allemaal, het abonnement gaat de eerste week van december in.

Tot een paar weken geleden onze buren aangaven dat ze een bericht van KPN had ontvangen dat hun huidige  abonnement aangepast zou worden. Zij wisten van niets en vroegen of wij bij KPN een bestelling hadden geplaatst. ‘Ja, dat klopt.’

Ik heb met KPN gebeld en uitgelegd dat het adres niet goed staat in hun systeem, ook in MijnKPN staat het toch fout. Ik kan dat nog niet wijzigen omdat het abonnement niet is ingegaan. Alleen telefonisch kan dit aangepast worden staat er.

Wij en onze buren hebben hetzelfde huisnummer, alleen hebben wij de letter A als toevoeging (staat goed in de bestelling). De medewerker heeft dit gecorrigeerd en het zou opgelost moeten zijn, maar helaas. De buren ontvangen nog bericht dat ‘hun abonnement’ binnenkort ingaat. Ondanks dat de apparatuur bij ons op het juiste adres is geleverd. Ook in MijnKPN staat het aansluitadres nog niet goed.

Recent weer met KPN gebeld en het verhaal uitgelegd. Na controle bleek nog steeds dat ons klantnummer gekoppeld is met het adres van de buren. Medewerker gaf aan dit aan te passen en dat het na 5 dagen ook goed moet staan in MijnKPN, maar helaas staat dit nog steeds niet goed.

Binnenkort moet ons KPN abonnement dus ingaan, maar het huisnummer en daarmee het aansluitadres staan nog steeds niet goed.

• Hoe kan het dat KPN na meerdere contactmomenten het aansluit- en klantadres nog niet correct kan zetten, ondanks dat het adres goed is gecontroleerd bij de initiële bestelling?
  • Kan ik de KPN apparatuur nu al aansluiten ondanks dat het aansluit- en klantadres nog steeds niet goed staat?

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LGM90, welkom op onze community! Wat een lastige situatie! Er zijn hier wat ingewikkelde dingen die kunnen spelen maar via de community is het wat lastig je daarmee te helpen.  Ik denk dat je hierover t beste toch weer even met ons kunt bellen. Ik denk dat je gewoon alles aan kunt sluiten en dat het adres daarna nog wel gewijzigd kan worden als dat alleen maar administratief nog gewijzigd hoeft te worden. Hebben je buren ook glasvezel bij ons? Staat dat wel op het juiste adres? Dat kan misschien nog wat complicaties geven.

De makkelijkste manier om ons te bereiken is met een belafspraak.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

@Thomas van KPN , bedankt voor je reactie. Ik heb KPN nogmaals gebeld. Administratief bleek e.e.a. niet eenvoudig te wijzigen omdat het abonnement nog niet was ingegaan. Op advies van de medewerker is de volledige bestelling geannuleerd en opnieuw aangevraagd met het juiste adres en huisnummer. Het modem dat ik had ontvangen gaat terug (hoogstwaarschijnlijk had dit niet gewerkt omdat het gekoppeld is met een foute adres?) en ik ontvang eind deze maand een nieuw modem wanneer het nieuw aangevraagde abonnement start. Hopelijk is het hiermee opgelost.