Skip to main content

Aansluitkosten in rekening gebracht, terwijl aansluiting nooit is gelukt. Nu incasso dreiging

• August 3, 2026
  • 2 reacties
  • 73 keer bekeken

Beste KPN,

Hierbij wil ik officieel mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken rondom mijn aanvraag voor een KPN-abonnement. Er is sprake geweest van een foutieve orderverwerking waardoor ik schade en onterechte kosten heb opgelopen.

De situatie:
Onlangs (2025) heb ik een abonnement bij jullie afgesloten. De monteur die langskwam kreeg de aansluiting echter niet werkend. Na het vertrek van de monteur heb ik een lange tijd niets meer van KPN vernomen.

Tot mijn grote verbazing viel in april plotseling mijn internetverbinding weg. Na onderzoek bleek dat KPN het abonnement stilzwijgend had laten ingaan en via de overstapservice mijn lopende Ziggo-abonnement had opgezegd. Dit terwijl de verbinding van KPN fysiek nooit heeft gewerkt.

Hierdoor heb ik een volledige dag zonder televisie en internet gezeten. Om dit op te lossen, heb ik zelf met Ziggo moeten bellen om alles daar weer te herstellen. Vervolgens heb ik het KPN-abonnement direct geannuleerd.

De klacht:
Nu ontvang ik van jullie een factuur voor aansluitkosten ter hoogte van € 25,-. Ik weiger deze kosten te betalen voor een aansluiting die door jullie eigen monteur nooit werkend is opgeleverd. Daarnaast heb ik door deze fout een dag zonder diensten gezeten en veel administratieve rompslomp gehad om mijn oude provider te heractiveren.

August 3, 2026

Ik neem dus aan dat je na heractiveren Ziggo, bij KPN onder herroepingsrecht je abbo hebt opgezegd?

Heb je al geprobeerd met de klantenservice te bellen? Misschien dat ze die kosten wel kunnen kwijtschelden als ze ook terugzien dat het nooit heeft gewerkt. 

En anders kan je het beste officiële klacht indienen voor de klachtenafdeling. Dit is een publieke forum waar vooral klanten elkaar helpen.  https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

2 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Ik neem dus aan dat je na heractiveren Ziggo, bij KPN onder herroepingsrecht je abbo hebt opgezegd?

Heb je al geprobeerd met de klantenservice te bellen? Misschien dat ze die kosten wel kunnen kwijtschelden als ze ook terugzien dat het nooit heeft gewerkt. 

En anders kan je het beste officiële klacht indienen voor de klachtenafdeling. Dit is een publieke forum waar vooral klanten elkaar helpen.  https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Krishna58 en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je deze kosten onterecht vindt als de aansluiting nooit heeft gewerkt. 

Ik sluit me aan bij de reactie van ikheetjeff hierboven. Hopelijk lukt het via één van die wegen om de kosten terug te krijgen. 
Zo niet, laat het hier dan gerust weer weten!