Skip to main content
Beantwoord

Aansluitpunt verplaatsen zou gratis zijn, afspraak maken online is alleen tegen betaling

• 26 februari 2025
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Bij het afsluiten van mijn nieuwe internet abonnement bij KPN heb ik de medewerker waarmee ik het contract afsloot aangegeven dat het gratis verplaatsen van het aansluitpunt waar de modem moet komen een vereiste is. De medewerker gaf mij aan dat ik tegen de tijd dat ik zou worden aangesloten ik kon bellen 0800-0402. Er wordt bij dit nummer doorverwezen om via internet een afspraak te maken, echter dit kan alleen maar voor een betaalde monteur a 99 euro wat dus niet de afspraak was. Hoe kunnen we de gemaakte afspraak alsnog nakomen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@GritHan een glasvezelpunt laten verplaatsen kan alleen via https://www.mijnaansluiting.nl/home, daar kun je een offerte aanvragen.

Dat kan niet gratis gebeuren.

Je kunt wel een gratis installatie-monteur laten komen als je je pakket niet zelf aan kunt sluiten.

Vanuit de glasvezelkast kun je een netwerkkabel (laten) leggen naar de plek waar je je router wilt plaatsen, dat is stukken goedkoper dan een compleet glasvezelpunt verplaatsen.

Waar zit het glasvezelpunt nu dan, in de meterkast en waar wil de de router hebben, in de woonkamer?

Bekijk origineel

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8410 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Beste ​@GritHan een glasvezelpunt laten verplaatsen kan alleen via https://www.mijnaansluiting.nl/home, daar kun je een offerte aanvragen.

Dat kan niet gratis gebeuren.

Je kunt wel een gratis installatie-monteur laten komen als je je pakket niet zelf aan kunt sluiten.

Vanuit de glasvezelkast kun je een netwerkkabel (laten) leggen naar de plek waar je je router wilt plaatsen, dat is stukken goedkoper dan een compleet glasvezelpunt verplaatsen.

Waar zit het glasvezelpunt nu dan, in de meterkast en waar wil de de router hebben, in de woonkamer?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025

Precies dat is wat de monteur dan zou doen inderdaad alleen niet betaald nogmaals. Is er een KPN medewerker die hier contact met me over kan opnemen?

• 3421 reacties
  • 26 februari 2025

Dat kan je niet vooraf regelen. Je kan pas op de dag van aansluiten bellen voor een gratis installatie monteur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025

Bedankt voor deze uitleg

Reageer